Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

Αποκρυπτογράφηση Σουμεριακού ύμνου γραμμένου σε μικροσκοπική πινακίδα…

Ο παλαιότερος ερωτικός θρήνος, γραμμένος πριν από 3500 χρόνια στην μακρινή Σουμερία, αποκρυπτογραφήθηκε τον Ιούνιο του 1959.

Ο καθηγητής και Διευθυντής του Μουσείου του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, ο επιφανής Ασσυριολόγος Δρ. Samuel Noah Kramer, ειδικός στην Ασσυριακή φιλολογία και τη μελέτη των σφηνοειδών επιγραφών, ανακοίνωσε ότι πέτυχε να αναγνώσει, κατόπιν πολυετών μελετών, την πλέον μικροσκοπική πινακίδα, γραμμένη σε σφηνοειδή γραφή.

Η πινακίδα ανήκε στο Μουσείο του Λούβρου και είχε βρεθεί σε ανασκαφές, που πραγματοποιούνταν στην αρχαία πόλη της Λαγκάς, που βρίσκεται στην περιοχή της νότιας Μεσοποταμίας, στα τέλη του 19ου αιώνα. Αποτελούνταν από 31 μικροσκοπικότατα τεμάχια, μερικά των οποίων δεν υπερέβαιναν το μέγεθος παρωνυχίδας! Δεν ήταν πλήρες το κείμενό της, το οποίο είχε σωθεί σε δύο στήλες. Η κάθε στήλη αποτελούνταν από τριάντα στίχους, με 144 σύμβολα.

Η ανάγνωση του κειμένου, λόγω των μικροσκοπικών συμβόλων, επετεύχθη χάρις στη φωτογράφιση της πινακίδας, η οποία μεγεθύνθηκε 56 φορές. Το περίεργο ήταν ότι, για να χαραχτεί η επιγραφή αυτή, θα έπρεπε, κατά τον καθηγητή, ο αρχαίος γραφέας της να χρησιμοποίησε μεγεθυντικούς φακούς ή οπωσδήποτε μικροσκόπιο.

Η επίσημη δημοσίευση της επιγραφής θα γινόταν στο γαλλικό επιστημονικό περιοδικό «Επιθεώρηση της Ασσυριολογίας», το οποίο ασχολούνταν με μελέτες επί της σφηνοειδούς γραφής.

Το κείμενο περιείχε έναν θρήνο απευθυνόμενο στη Σουμεριακή θεότητα του Έρωτα, την Ιννάνα. Η θεότητα αυτή ήταν γνωστή σε διάφορους αρχαίους λαούς: οι Ρωμαίοι την ονόμαζαν Venus, οι Έλληνες ως Αφροδίτη και οι Βαβυλώνιοι ως Ιστάρ. Στον Σουμεριακό ύμνο αναφέρεται με το όνομα Ιννάνα και αποκαλείται «Βασίλισσα του Ουρανού».

Τυπικό δείγμα της φρασεολογίας του περιεχομένου του θρήνου της Ιννάνα, είναι το ακόλουθο απόσπασμα:

«Βασίλισσά μου, ω η καρδιά της! Ω, η καρδιά της!
Ιννάνα, ω η καρδιά της, ω η καρδιά της!
Πριγκίπισσα, η καρδιά της κλαίει με δάκρυα.
Η καρδιά της ξεσπάει σε κλάμα και θρήνους.
Πάει ο θρόνος… η καταστροφή του…
Η καρδιά της…
Η καρδιά της…
Για τον ένα, τον μοναδικό, ο θρόνος καταστράφηκε…»

Η είδηση δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ», στις 17/06/1959…

Tags
Back to top button