Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Νέα Τάξη Πραγμάτων

Τo Φεστιβάλ Αθηνών «συστήνει» σε γονείς-παιδιά «Drag Queens»! – Από τα «παλλόμενα» Φαμπρ στα «ερμαφρόδιτα» του Θεοδωρόπουλου

Οταν ο «καλλιτέχνης» κάνει τέχνη τα βίτσια του και τα βαφτίζει «σκηνοθετική πρωτοπορία»


ΣΤΙΣ 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2018 διαβάσαμε τήν εἴδηση ὅτι εἴκοσι πρώην συνεργάτες τοῦ Φλαμανδοῦ καλλιτέχνη Γιάν Φάμπρ τόν κατήγγειλαν μέ ὁμαδική ἐπιστολή σέ ὁλλανδικό περιοδικό τέχνης γιά «σεξουαλική ταπείνωση». Τούς καλοῦσε στό σπίτι του γιά παραστάσεις ἀναπαραστατικῆς τέχνης καί ἐπιχειροῦσε μέ ἐκφοβισμό σεξουαλική προσέγγιση. Ἡ εἴδησις δέν θά μᾶς ἀφοροῦσε πέραν τῆς αὐτονόητης καταδίκης τοῦ καλλιτέχνου, ἐάν ἡ Κυβέρνησις ΣΥΡΙΖΑ δέν διόριζε γιά βραχύβια περίοδο τόν συγκεκριμένο Φλαμανδό, Διευθυντή τοῦ Φεστιβάλ Ἀθηνῶν. Οἱ παραστάσεις του μέ τά παλλόμενα πέη εἶχαν ἀναγορευθεῖ ὡς ἐχέγγυο νεωτερικότητος καί προοδευτικότητος, ὁ δέ καλλιτέχνης εἶχε χαρακτηρισθεῖ πρωτοποριακός.

Τελικῶς ὅπως ἀπεδείχθη, ὁ συγκεκριμένος ἔκανε τέχνη τά… βίτσια του καί τά ἐπέβαλε ὡς σκηνοθετική πρωτοπορία. Ὁ Φάμπρ ἀκολούθως παραιτήθηκε ὑπό τό κράτος κατακραυγῆς, ὁ δέ τότε ὑπουργός Πολιτισμοῦ Ἀριστείδης Μπαλτᾶς πολύ θά πρέπει νά ἀπογοητεύθηκε ἀπό τήν ἐξέλιξη. Τρία χρόνια μετά ἀπό εὐδόκιμο θητεία τοῦ Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου, ὁ ὁποῖος διεδέχθη τόν Φάμπρ, τά φέρνει ἔτσι ἡ ζωή ὥστε τό Φεστιβάλ Ἀθηνῶν νά ἀναλαμβάνει μιά ἀμφιλεγόμενη πρωτοβουλία. Νά θέλει, στό πλαίσιο ἐκπαιδευτικοῦ προγράμματος, νά συστήσει σέ παιδιά καί γονεῖς «Drag Queens», δηλαδή ἄνδρες πού ἄλλαξαν φῦλο καί μετά ἀπό ἐπέμβαση ἔγιναν γυναῖκες. Στό πλαίσιο αὐτοῦ τοῦ προγράμματος, οἱ «Queens συστήνονται σέ γονεῖς καί παιδιά καί ἀφηγοῦνται ἱστορίες μέ θέμα τήν διαφορετικότητα». Πρόκειται, ὅπως εἶπε ὁ κ. Θεοδωρόπουλος χθές, γιά ἕνα ἐκπαιδευτικό ἐργαστήρι πού ξεκίνησε στό Σάν Φραντσίσκο τό 2015 καί τό φέρνει στό Φεστιβάλ ἡ Δώρα Ἀνδρουλιδάκη, ἡ ὁποία δραστηριοποιεῖται στό Βερολῖνο σέ συνεργασία μέ μέλη τῆς ΛΟΑΤΚΙ κοινότητος. Στόχος τοῦ προγράμματος, πού πραγματοποιεῖται σέ σχολεῖα, βιβλιοθῆκες καί φεστιβάλ, εἶναι «ἡ καταπολέμηση τῶν κοινωνικῶν στερεοτύπων».

Προκειμένου νά εἶναι σαφής καί ἡ ἰδεολογική στόχευσις τοῦ ἐφετινοῦ Φεστιβάλ, ὁ κ. Θεοδωρόπουλος ἐπέλεξε ὡς σύμβολό του τό «ἑρμαφρόδιτο» –δική του ἡ λέξις– πού βλέπετε δεξιά στήν σελίδα μας. Εἶναι λυπηρό νά ἀπόλλυται ὁ χαρακτήρας τοῦ Φεστιβάλ Ἀθηνῶν μέ τέτοιες ἀκατανόητες νεωτερικότητες, πού τίποτε δέν συνεισφέρουν στόν πολιτισμό. Ἀδικεῖ ὁ κ. Θεοδωρόπουλος τόν ἑαυτό του μέ τέτοιες ἐπιλογές πού ὑπακούουν στό politically correct τῆς ἐποχῆς.

Παρά ταῦτα, τό πρόγραμμα τοῦ Φεστιβάλ Ἀθηνῶν καί Ἐπιδαύρου εἶναι ἕνα πρόγραμμα σύγχρονο, μέ διεθνῆ προσανατολισμό, μέ κοινωνικές εὐαισθησίες καί μέ ἔμφαση στήν κάθε εἴδους «διαφορετικότητα». Μέ μότο «The Eternal Return of Difference», τό Φεστιβάλ θά ξεκινήσει στίς 30 Μαΐου καί θά ὁλοκληρωθεῖ στίς 10 Αὐγούστου στήν Ἐπίδαυρο. Εἶναι ἀνοικτό σέ ὅλες τίς κατηγορίες κοινοῦ μέ πρῶτο μέλημα νά παράγει Πολιτισμό, ὑποστηρίζει τή νέα δημιουργία καί διατηρεῖ ἰσορροπία μεταξύ τοῦ διεθνοῦς καί ἑλληνικοῦ προγράμματος. Περιλαμβάνει 69 παραγωγές, οἱ ὁποῖες θά φιλοξενηθοῦν στό Ἡρώδειο, στήν Πειραιῶς 260, στό Μέγαρο Μουσικῆς, στό Ὠδεῖο Ἀθηνῶν, στό Ἀστεροσκοπεῖο καί σέ διάφορες περιοχές τῆς Ἀθήνας καί τοῦ Πειραιῶς, μέ τό «Ἄνοιγμα στήν Πόλη», καί 14 πού θά παρουσιασθοῦν στό Ἀρχαῖο Θέατρο καί τό Μικρό Θέατρο Ἐπιδαύρου. Ἐπί πλέον, θά πραγματοποιηθεῖ ἡμερίδα σέ συνεργασία μέ τήν Ἑλληνική Ἕνωση Κριτικῶν Θεάτρου καί Παραστατικῶν Τεχνῶν καί θά παρουσιασθοῦν δύο βίντεο ἐγκαταστάσεις, ἐνῶ θά πραγματοποιηθεῖ καί φέτος τό Φεστιβάλ Θερινοῦ Κινηματογράφου τῆς Ἀθήνας, θά προβληθοῦν ἐπιλεγμένες ταινίες σέ συνεργασία μέ τήν Ταινιοθήκη τῆς Ἑλλάδος καί θά συνεχισθοῦν οἱ Περίπατοι καί τό Λύκειο Ἐπιδαύρου. Γιά πρώτη φορά φέτος, στό πρόγραμμα τοῦ Φεστιβάλ ἐντάσσονται καλλιτεχνικές δράσεις γιά παιδιά, μέ στόχο νά ἐνθαρρυνθεῖ ἡ δημιουργικότης καί ἡ ἐνεργητική συμμετοχή τους.


Ὅπως ὑπεγράμμισε ὁ καλλιτεχνικός διευθυντής τοῦ Φεστιβάλ, Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος, κατά τήν χθεσινή παρουσίαση τοῦ προγράμματος, «οἱ συνεργασίες μέ δίκτυα, ὅπως τό εὐρωπαϊκό δίκτυο χοροῦ DNA, καί φορεῖς, ὅπως τό διεθνές πρόγραμμα φιλοξενίας καλλιτεχνῶν καί ἐπιμελητῶν Onassis AiR τοῦ Ἱδρύματος Ὠνάση, πού ξεκινάει φέτος, ὑποστηρίζουν τούς Ἕλληνες δημιουργούς μέσα ἀπό δομές καί συμπράξεις, πού ὑπερβαίνουν τήν ἁπλή παρουσίαση ἑνός ἕτοιμου ἔργου, δίνοντας βάρος στή διαδικασία τῆς δημιουργίας καί εὐνοώντας συνεργασίες καί ἀνταλλαγές μέ τή διεθνῆ σκηνή».

Γιά πρώτη φορά, ἡ Comédie Française ἀλλά καί ὁ Μπόμπ Γουΐλσων θά κατεβοῦν στό ἀργολικό θέατρο, ἡ πρώτη μέ τήν παράσταση «Ἠλέκτρα/Ὀρέστης» σέ σκηνοθεσία Ἴβο βάν Χόβε καί ὁ δεύτερος μέ τόν «Οἰδίποδα». Γιά πρώτη φορά θά παίξει στήν Ἐπίδαυρο ἡ Ἑλληνίδα διεθνής καλλιτέχνις Κάθρην Χάντερ, στήν συμπαραγωγή τοῦ Φεστιβάλ μέ τό ΔΗΠΕΘΕ Πατρῶν «Προμηθέας Δεσμώτης». Ὅπως, δέ, ἀνεκοίνωσε ὁ κ. Θεοδωρόπουλος, τό 2020 θά παρουσιάσει παράσταση στήν Ἐπίδαυρο ὁ Κριστόφ Βαρλικόφσκι.

Πολυαναμενόμενη εἶναι ἡ παράστασις τοῦ Θεάτρου τοῦ Ἥλιου «Kanata – Ἐπεισόδιο 1ο – Ἡ διαμάχη», πού θά παρουσιασθεῖ στό Μέγαρο Μουσικῆς σέ σκηνοθεσία τοῦ Ρομπέρ Λεπάζ, τόν ὁποῖο προσκάλεσε ἡ Ἀριάν Μνουσκίν. Ἐπίσης, ξεχωρίζουν ἡ παράστασις «Γένεσις 6, 6-7», πού θά παρουσιάσει τό αἱρετικό, βλάσφημο κορίτσι τοῦ ἱσπανικοῦ θεάτρου Ἀνχέλικα Λίντελ, «Ἡ νέα ζωή» τοῦ εἰκονοκλάστη Ρομέο Καστελλούτσι μέ πέντε ἐρασιτέχνες ἀφρικανούς ἠθοποιούς, ἡ σαιξπηρική «Τραγωδία τοῦ Βασιλιᾶ Ριχάρδου Γ΄» τῆς Ὀρχήστρας τῶν Μικρῶν Πραγμάτων, οἱ «Ξένες πόρτες», ἕνα ὁδοιπορικό στή Σῦρο τοῦ περασμένου αἰῶνα πού ἔγραψε ὁ Μάνος Ἐλευθερίου καί ἐμπιστεύθηκε στή Νένα Μεντῆ νά τό ἑρμηνεύσει, ἡ χορευτική παράστασις τῆς Anne Teresa De Keersmaeker, οἱ συναυλίες τοῦ Τζέθρο Τάλλ, τῆς Λορήνα ΜακΚέννιτ, τῶν Τίντερστικς, τῆς Ἑλένης Καραΐνδρου, τοῦ Γιώργου Νταλάρα, τῆς Ἐλεωνόρας Ζουγανέλη, τοῦ Γιάννη Μαρκόπουλου, τῆς Φιλαρμονικῆς Ὀρχήστρας τοῦ Λουξεμβούργου, τῆς Συμφωνικῆς Ὀρχήστρας τῆς Βιέννης.

Ἐρωτηθείς ὁ κ. Θεοδωρόπουλος σχετικά μέ τήν ἀνανέωση τῆς θητείας του, ἡ ὁποία λήγει στίς 29 Ἀπριλίου, καί ἐπειδή ἡ ὑπουργός Πολιτισμοῦ Μυρσίνη Ζορμπᾶ ἔχει ἀναγγείλει τήν προκήρυξη διαγωνισμοῦ γιά τήν θέση, ἀπήντησε ὅτι «εἶναι θέμα τῆς ὑπουργοῦ – ἡ ὑπουργός μπορεῖ νά μήν θέλει νά ἀνανεωθεῖ ἡ θητεία μου, εἶναι δικαίωμά της (…) Ἐλπίζω στήν ὅποια ἀπόφασή της νά ληφθεῖ ὑπόψη της τό ἔργο αὐτῶν τῶν χρόνων καί εἰδικά τοῦ τρέχοντος ἐπί τῆς θητείας της», προσθέτοντας ὅτι στήν περίπτωση πού ἐπιθυμεῖ νά ἀνανεωθεῖ ἡ θητεία του «θά πρέπει προηγουμένως ἡ ὑπουργός νά λύσει κάποια σοβαρά προβλήματα στόν μεγάλο θεσμό, γιά τά ὁποῖα τήν ἐνημέρωσε μέ ἐπιστολή πρίν ἀπό 10 μέρες». Τέλος, συμπλήρωσε «Μέχρι νά ξεκινήσουν οἱ πρεμιέρες, πού θά διαρκέσουν μέχρι τίς 12 Αὐγούστου, αὐτό τό πρόγραμμα πού ἔχουμε κάνει θεωρῶ αὐτονόητο ὅτι θά πρέπει νά τό ἐκτελέσουμε ἐμεῖς καί θά τό ζητήσω. Εἶναι τό αὐτονόητο ὅτι αὐτό τό δίμηνο πρέπει νά παραταθεῖ ἡ θητεία μας. Ἄν φύγω, φεύγει καί ὅλη ἡ ὁμάδα, βάσει νόμου, ἆρα θά πέσει μιά μεγάλη διάλυση. Θά εἶναι ζημιά γιά τό φεστιβάλ καί διεθνῶς δέν πρέπει νά ἐκτεθοῦμε».

Tags
Back to top button