Στις 12 του ερχόμενου Απριλίου ανοίγει τις πύλες της η μεγάλη έκθεση «Pompei e i Greci» (H Πομπηία και οι Έλληνες). Φιλοξενείται στην παλαίστρα της αρχαίας Πομπηίας και το στήσιμό της ανέλαβε ο διάσημος Ελβετός αρχιτέκτονας Μπερνάρ Τσουμί, με τρεις οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις.
Μέσα από περισσότερα από εξακόσια εκθέματα η έκθεση στοχεύει να παρουσιάσει τη σχέση της Πομπηίας με τον ελληνικό πολιτισμό. Η πρωτοβουλία ανήκει στον γενικό διευθυντή του αρχαιολογικού χώρου της Πομπηίας Μάσιμο Οζάνα και στον Κάρλο Ρεσίνιο, του Πανεπιστημίου της Καμπανίας «Λουίτζι Βανβιτέλλι».
Οι στενότατες επαφές αυτής της ιταλικής πόλης της Κάτω Ιταλίας με τον ελληνικό πολιτισμό, αναδεικνύονται στην έκθεση μέσω του έργου βιοτεχνών, αρχιτεκτόνων, και μέσω πολύτιμων αντικειμένων. Πρόκειται για γλυπτά, όπλα, αντικείμενα διακόσμησης από το Σορέντο, την Κάπουα, την αρχαία Ποσειδωνία της Κάτω Ιταλίας, την Κύμη (μετέπειτα Cuma) της Καμπανίας και το Μεταπόντιο στην περιοχή Μπαζιλικάτα.
Τα εκθέματα προέρχονται από δεκατρία μεγάλα ιταλικά και διεθνή μουσεία (η Ελλάδα συμμετέχει με 28 αρχαιότητες από την Αρχαία Αγορά και την Ηλεία) ώστε να παρουσιαστεί για πρώτη φορά μια τόσο λεπτομερειακή και ενδιαφέρουσα εικόνα, μέσα από δεκατρείς ξεχωριστές ενότητες.
Ιδιαίτερο βάρος στην μεγάλη αυτή ιστορική αναδρομή, δίνεται στην ελληνική παρουσία πριν από την ίδρυση της Πομπηίας, στις αλλαγές που επέβαλε η ίδρυση της Νεαπόλεως της Ιταλίας, αλλά και στην ελληνιστική περίοδο και τη σημαντική ελληνική επιρροή στον ρωμαϊκό πολιτισμό.
Η έκθεση κάνει επίσης αναφορά σε αντικείμενα καθημερινής χρήσης: σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, ακόμη και διαμέσου της σύγκρισης δύο μεγάλων κάδων για τα απορρίμματα του 2ου αιώνια π.Χ. (ο ένας από την αρχαία αγορά της Αθήνας και ο άλλος από την Πομπηία) ο επισκέπτης θα μπορέσει να διαπιστώσει τη μεγάλη ομοιότητα του τρόπου ζωής, ανάμεσα στις δύο αυτές πόλεις της αρχαιότητας.
«Η Πομπηία και οι Έλληνες παρουσιάζει στο κοινό μια αφήγηση η οποία σαγηνεύει διότι τη συνθέτουν πολλαπλές και αντιφατικές ταυτότητες, αλλά και μια σειρά γλωσσικών στρωμάτων που ξαναχρησιμοποιούνται με δεξιοτεχνία», γράφει η εφημερίδα της Νάπολης Il Mattino.
Πρόκειται, σίγουρα, για ένα από τα πιο ενδιαφέροντα πολιτιστικά γεγονότα του 2017, στην Ιταλία και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.