Προς τον Γραμματέα Εμπορίου και Καταναλωτή Αντώνη Παπαδεράκη
Σύμφωνα με έγκυρο δημοσίευμα, Ιστοσελίδες ακόμη και γνωστών εταιριών, χρησιμοποιούν Ειδικό λογισμικό, με το οποίο παρακολουθούν τι ακριβώς πληκτρολογεί ο χρήστης στο πληκτρολόγιό του, όταν επισκέπτεται τις ιστοσελίδες τους. Πρακτική – που είναι αμφίβολη η νομιμότητά της από τη στιγμή που δεν γίνεται με τη γνώση και συναίνεση των χρηστών.
Παρακαλούμε τον κο Παπαδεράκη, να μας ενημερώσει αν υπάρχει απαγόρευση που παραβιάζεται και τις ενέργειές του για την διακοπή της.
Προσοχή: Ιστοσελίδες παρακολουθούν τι ακριβώς πληκτρολογούν οι χρήστες
Ειδικό λογισμικό χρησιμοποιούν ιστοσελίδες, ακόμη και γνωστών εταιριών, με το οποίο μπορούν παρακολουθούν τι ακριβώς πληκτρολογεί ο χρήστης στο πληκτρολόγιό του, όταν επισκέπτεται τις ιστοσελίδες τους.
Την πρακτική αυτή – που είναι αμφίβολη η νομιμότητά της σύμφωνα με ειδικούς, από τη στιγμή που δεν γίνεται με τη γνώση και συναίνεση των χρηστών- φέρνει στο φως μια νέα μελέτη ερευνητών του Πανεπιστημίου Πρίνστον των ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC.
Πολλές εταιρείες και άλλοι οργανισμοί (ακόμη και ειδησεογραφικοί) θέλουν να έχουν σαφή εικόνα για το πώς οι πελάτες και άλλοι επισκέπτες τους χρησιμοποιούν τις εταιρικές ιστοσελίδες. Γι’ αυτό χρησιμοπιούν ένα ειδικό λογισμικό (session replay) που προσφέρουν διάφορες εταιρείες (FullStory, SessionCam, Clicktale, Smartlook, UserReplay, Hotjar, Yandex κ.α.).
Ό,τι γράφουν στο πληκτρολόγιό τους οι χρήστες και όποια εντολή δίνουν με το «ποντίκι» τους, καθώς και το ακριβές περιεχόμενο των ιστοσελίδων που επισκέπτονται, καταγράφονται λεπτομερώς. Αυτό, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, κατά τους ερευνητές, μπορεί να περιλαμβάνει ευαίσθητα ιατρικά και άλλα προσωπικά δεδομένα, στοιχεία πιστωτικών καρτών κ.α., πράγμα που καθιστά τους χρήστες πιο ευάλωτους στην πιθανότητα απάτης.
Οι ερευνητές βρήκαν ότι 482 από τους 50.000 σημαντικότερους ιστοτόπους διεθνώς ακολουθούν αυτή την πρακτική, μεταξύ άλλων η Samsung, το Reuters, το CBS News, η Telegraph, η Home Depot κ.α.
Πηγή : sofokleousin.gr