Σε θέσεις μάχης είναι «φονιάδες του Αιγαίου». Η Ελλάδα απαντά στρατιωτικά στις κινήσεις των Τούρκων που έχουν δεσμεύσει παρανόμως το μισό Αιγαίο για ασκήσεις.
Με δεκάδες πολεμικά πλοία, μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα, η Τουρκία επιχειρεί να δημιουργήσει «συνθήκες πολέμου» στο Αιγαίο στο πλαίσιο της άσκησης »Ντενίζ Γκουρντου» (Θαλασσόλυκος) των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων!
Όλος ο τουρκικός Στόλος θα βρίσκεται εν πλω και θα ασκείται από τις 13 έως τις 28 Μαΐου στα διεθνή ύδατα του Αιγαίου.
Ήδη στο Καστελόριζο βρίσκεται πάνοπλη η ελληνική πυραυλάκατος «Μυκόνιος», ενώ την Πέμπτη ο Γενικός Επιθεωρητής Στρατού και Υπαρχηγός του ΓΕΣ Αντιστράτηγος Μανούρης, επισκέφθηκε συμβολικά το Καστελόριζο, τη Ρω και τη Στρογγύλη.
Μίλησε με το προσωπικό και διαπίστωσε υψηλό ηθικό, αλλά και υψηλό επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας.
Την ίδια ώρα ελληνικά υποβρύχια σαρώνουν το Αιγαίο στοχοποιώντας τις θέσεις των τουρκικών πολεμικών πλοίων ενώ στο στόχαστρο βάζουν και τις τα λιμάνια από τα οποία αποπλέουν οι φρεγάτες με την ημισέληνο.
Είναι μάλιστα σε ετοιμότητα για να κινηθούν και προς την Κύπρο, σε περίπτωση που ζητηθεί βοήθεια από το «αδελφό» κράτος.
Έχοντας στα χέρια του το ΓΕΕΘΑ πέντε από καλύτερες Μονάδες Υποβρυχίων του Κόσμου σε Συμβατικό επίπεδο, μπορεί να αποκλείσει τα Στενά κλείνοντας τα πολεμικά της Μαύρης Θάλασσας, αφήνοντας το πεδίο δράσης των πλοίων επιφανείας του Ελληνικού Στόλου να τσακίσει τον τούρκικο που θα είναι ήδη στο Αιγαίο.
Οι Μονάδες των Υποβρυχίων είναι ικανές να κλείσουν τη θάλασσα της Καρπάθου και να μην αφήσουν τον τουρκικό στόλο να πάρει ανάσα!
Οι «θαλάσσιοι φονιάδες» προκαλούν τρόμο στον Ναυτικό των Τούρκων που γνωρίζουν ότι οποιαδήποτε κίνησή τους μπορεί να καταλήξει σε πανωλεθρία.
Τα Υποβρύχια του Στόλου μας
Τα πλέον σύγχρονα υποβρύχια του ΠΝ είναι τα κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ ή type-214HN(S-120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, S-121 ΠΙΠΙΝΟΣ , S-122 ΜΑΤΡΩΖΟΣ, S-123 Υ/Β ΚΑΤΣΩΝΗΣ) σχεδίασης HDW κατασκευής των 3 εξ αυτών στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Τα υποβρύχια μήκους 65,3μ., πλάτους 6,3μ. εκτοπίσματος 1858τόνων με ταχύτητες 10,5κόμβων/21κόμβων σε επιφάνεια/κατάδυση φέρουν το νέο σύστημα AIP τύπου ενργών κυψελών μαζί με ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW που επιτρέπει έτσι την συνεχόμενη κατάδυση για 13 ημέρες με χαμηλή βέβαια ταχύτητα.
Φέρει σύστημα διεύθυνσης βολής ISUS της ATLAS ELEKTRONIK, με εναλλάξιμες κονσόλες πολλαπλών λειτουργειών νέα γενιάς συστήματα ναυτιλίας RADAR, ESM, GPS, ιστοί OPTRONIC με πολλαπλές δυνατότητες απεικόνισης και συνδυασμό παθητικού SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR. Και εδώ το πλήρωμα είναι στα 37 άτομα με την αυτονομία να ανέρχεται στις 50 ημέρες (περιορισμός τροφίμων).
Έτσι ο υποβρυχιακός μας στόλος είναι σε άριστο επίπεδο υλικού με την όπως αναφέραμε προβληματική κατάσταση της μη απόκτησης νέων τορπιλών που θα εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις δυνατότητες των νέων ηλεκτρονικών συστημάτων περιοριζόμενοι στις παλαιότερες SUT Mod 0 και SST-4.
Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού αφορούσε αρχικά 3 υποβρύχια του τύπου κάτω από το πρόγραμμα Neptune II που υπογράφηκε το 2002 ύψους 826εκατ.ευρώ που εκτός των άλλων συστημάτων θα προσέθετε και δυνατότητα αναερόβιας πρόωσης μέσω συστήματος ΑΙΡ.
Συνολικά στο υποβρύχιο έχει εγκατασταθεί νέο ΚΠΜ τύπου ISUS 90-46 με τέσσερις κονσόλες, νέο σύστημα ελέγχου πλεύσης/βάθους S53 της Raytheon Marine, δύο Συστήματα Αδρανειακής Ναυτιλίας (INS), νέο ραντάρ επιφανείας, νέο ESM το UME-100HN της Avitronics, ηλεκτροπτικό ιστό OMS 100EO, την εγκατάσταση συστήματος αντιμέτρων τορπιλών CIRCE, καθώς και συστήματος βολής βλημάτων Sub-Harpoon σε δύο από τους τορπιλοσωλήνες, καθώς και νέα συστήματα επικοινωνιών με τη χρήση Δορυφορικών Επικοινωνιών (SATCOM) και τερματικού Link 11.
Υ/Β Αμφιτρίτη στη νήσο Μεγίστη
Υ/Β Παπανικολής