Όπως ανακοινώθηκε, η αύξηση του ποσού στα διόδια θα είναι μεταξύ 7,6% και 7,7% σε σχέση με αυτό που πληρώνουμε τώρα για να μετακινηθούμε προς τον προορισμό μας μέσω των εθνικών οδών. Από αυτή την εξέλιξη εξαιρείται η Αττική Οδός.
Μετά τη συνάντηση των παραγόντων του Υπουργείου με τους εκπροσώπους των εταιρειών παραχώρησης αποφασίστηκε ότι οι αυξήσεις θα επιμεριστούν σε τρία έτη, με μείωση της ονομαστικής αύξησης από 12% στο 10%, συγκριτικά.
Η πρώτη αύξηση θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2024 και μένει να ανακοινωθεί πώς θα μοιραστεί. Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες, η αύξηση του ποσού θα αναπροσαρμόζεται κατά 6% ετησίως. Σε αυτή πιθανώς θα ενσωματωθεί και η αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,6% τον Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με τις ως τώρα πληροφορίες στη συμφωνία προβλέπεται ότι η προσαύξηση 12% που αφορά στο 2023 και δεν εισπράχθηκε ποτέ από τους παραχωρησιούχους, θα μοιραστεί σε τρεις δόσεις από την επόμενη χρονιά έως το 2026. Όμως, φαίνεται να συμφωνήθηκε οι εταιρείες να απορροφήσουν ένα μέρος αυτής, γι’ αυτό και θα μειωθεί στο 10%.
Η αύξηση στο ποσό των διοδίων αφορά στις εταιρείες «Κεντρική Οδός», «Ολυμπία Οδός», «Μορέας», «Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο» και «Ιόνια Οδός».
Προς το παρόν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει κάνει επίσημα ανακοινώσεις σχετικά με το θέμα. Εάν τελικώς επιβεβαιωθεί η αύξηση, η επιβάρυνση για την τσέπη μας στο κόστος των διοδίων θα είναι ως εξής:
Για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα ανέλθει σε 33,75 ευρώ από 31,35 ευρώ που είναι τώρα.
Για τη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα θα αυξηθεί στα 12,70 ευρώ έναντι 11,80 ευρώ, τώρα.
Για τη διαδρομή Αθήνα-Καλαμάτα θα διαμορφωθεί στα 15,0 ευρώ, από 13,95 ευρώ, ενώ για τη διαδρομή Αθήνα-Ιωάννινα με τη διέλευση από τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου) θα αυξηθεί στα 41,15 ευρώ από 38,25 ευρώ.
Αναμένονται οι επίσημες ανακοινώσεις όπως και η επιμέρους αναφορά στην ανατίμηση του πληρωτέου ποσού ανά σταθμό διοδίων, σε κάθε διαδρομή.