Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ζεστό χρήμα από τους Τούρκους “τουρίστες" ή σχέδιο άλωσης της Αλεξανδρούπολης και εποικισμός του Έβρου;

Ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης στις δημόσιες τοποθετήσεις του κάνει ευθέως αναφορά για "αθόρυβο εποικισμό" του Έβρου. Ο βουλευτής Έβρου της ελληνικής λύσης Πάρης Παπαδάκης ανέφερε πρόσφατα για πιθανό "σχέδιο" που βρίσκεται πίσω από αυτήν τη συνεχή αύξηση Τούρκων τουριστών.

Ραδιοφωνική εκπομπή

Συγκεκριμένα ανέφερε στην ραδιοφωνική εκπομπή του Δημήτρη Κολιού πως "είναι πάρα πολύ επικίνδυνο" το να ανοίγουν καταστήματα οι Τούρκοι στην Αλεξανδρούπολη και δεν πρέπει να το βλέπουμε τόσο αθώα.

Εξέλιξη του φαινομένου

Σύμφωνα με το e-evros.gr, “το φαινόμενο άρχισε σιγά σιγά και αυξήθηκε απότομα τα δύο τελευταία χρόνια. Η Αλεξανδρούπολη έγινε περιζήτητη από τους Τούρκους πολίτες μεσαίου εισοδήματος που ζουν στην Κωνσταντινούπολη, που είναι δίπλα.

Αλλαγή σύνθεσης επισκεπτών

Τον τελευταίο χρόνο όμως, παρατηρούμε να έχει αλλάξει η σύνθεση των επισκεπτών. Λιγότερη "λάμψη", πιο απλά αυτοκίνητα, γυναίκες με μαντίλες κλπ. Αυτό είναι αποτέλεσμα της "μόδας" για την Αλεξανδρούπολη. Ενώ στην αρχή σχεδόν όλοι οι επισκέπτες ήταν από την Κωνσταντινούπολη, τώρα έρχονται και από τη Ραιδεστό, την Αδριανούπολη, τα Μάλγαρα και άλλες περιοχές της ανατολικής Θράκης. Αυτό θα συνεχιστεί και θα γίνεται όλο και περισότερο φανερό.

Κίνδυνος αλλαγής φυσιογνωμίας

Τότε θα αρχίσουν και τα προβλήματα. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης, πράγμα που έχει ήδη αρχίσει να γίνεται. Υπάρχουν επισκέπτες από την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και από τη Βουλγαρία ή τη Ρουμανία κλπ, που σχολιάζουν με αρνητική διάθεση το ότι "παντού βλέπεις Τούρκους και ακούς τουρκικά".

Επιλογές στο εμπόριο και στην εστίαση

Ένα δεύτερο σημείο είναι οι επιλογές στο εμπόριο και στην εστίαση. Βλέπουμε πλέον ότι σε μεγάλη ζήτηση είναι οι γνώστες της τουρκικής γλώσσας, οπότε φυσιολογικά προτιμούνται νέα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας.

Σημάδια αλλαγής

Αυτό είναι κάτι που δεν είναι παράνομο, ούτε μπορείς να το εμποδίσεις. Άλλωστε συνέβαινε πάντα στην Κομοτηνή και την Ξάνθη, όπου το ποσοστά της τουρκόφωνης μειονότητας είναι υψηλό. Εκεί είναι λοιπόν δεδομένο. Στην Αλεξανδρούπολη όμως είναι σημάδι, μικρό ή μεγάλο, αλλαγής φυσιογνωμίας της πόλης.

Αλλαγές στην εστίαση

Δεύτερο σημείο οι αλλαγές στην εστίαση που προσανατολίζονται στην προσέλκυση Τούρκων. Το να αλλάζεις το μενού σου για να ταιριάζει στις προτιμήσεις τους, είναι ξεκάθαρα αλλαγή φυσιογνωμίας. Οι υπόλοιποι πελάτες θα σταματήσουν να σε προτιμούν, αφού πλέον δείχνεις κι εσύ ο ίδιος ότι σε ενδιαφέρουν οι Τούρκοι.

Αγορές Τούρκων επισκεπτών

Οι αγορές που κάνουν οι Τούρκοι στην αγορά της Αλεξανδρούπολης, είναι συγκεκριμένες. Παίρνουν πράγματα που τους συμφέρουν οικονομικά ή έχουν "εικόνα" που παραπέμπει σε αγορά του εξωτερικού. Υπάρχουν προϊόντα που πραγματικά τους συμφέρουν. Στην Τουρκία το μοσχαρίσιο κρέας είναι ακριβό, το αλκοόλ πανάκριβο, το λάδι επίσης ακριβό. Είναι πολλά τα προϊόντα που έχουν τέτοια διαφορά τιμής.

Διαφορές στην εστίαση

Στην εστίαση μάλιστα, αυτές οι διαφορές είναι πολύ πιο σημαντικές. Στην Τουρκία είναι συγκεκριμένα τα καταστήματα που πωλείται ή καταναλώνεται αλκοόλ και η φορολόγηση αυτών βρίσκεται στα ύψη. Βγαίνεις για φαγητό και το μεγαλύτερο ποσοστό του λογαριασμού αφορά το κρασί ή το ρακί που κατανάλωσες και όχι τα "πιάτα". Οι τιμές των αλκοολούχων στις ταβέρνες της Αλεξανδρούπολης, αποτελούν από μόνες τους "κράχτη" για τους Τούρκους που δεν είναι θρησκευόμενοι.

Ηλεκτρονικά προϊόντα

Επίσης προτιμούνται ηλεκτρονικά προϊόντα (κινητά τηλέφωνα, playstation, υπολογιστές, κάμερες κλπ), τα οποία στην Τουρκία έχουν υψηλά τέλη εισαγωγής.

Αγοραπωλησίες ακινήτων και επιχειρήσεων

Υπάρχει και το θέμα με τις αγοραπωλησίες ακινήτων και επιχειρήσεων. Εκεί τα πράγματα όμως είναι ξεκάθαρα. Η νομοθεσία σαφής. Εάν ένας Τούρκος είναι υπήκοος χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Γερμανία, Ολλανδία, Βέλγιο, Αυστρία κλπ) δεν έχει πρόβλημα να αγοράσει ακίνητο ή να επενδύσει ή να δραστηριοποιηθεί επιχειρηματικά στην περιοχή.

Ευρωπαϊκή νομοθεσία

Το ίδιο ισχύει και για τους Βούλγαρους ή τους Ρουμάνους. Αυτό δεν μπορείς να το εμποδίσεις χωρίς να παραβείς την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Εάν πάλι κάποιος επενδύει με την "κάλυψη" άλλου (που έχει δικαίωμα να επενδύσει), εκεί υπάρχει πρόβλημα, αλλά είναι μάλλον δύσκολο να επιβεβαιωθεί.

Ελεγκτικές υπηρεσίες

Το ζήτημα δηλαδή αφορά τις δυνατότητες και την αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών υπηρεσιών. Βέβαια υπάρχει και η περίπτωση της σύστασης εταιρειών από ξένους υπηκόους για αγορά ακινήτων, αλλά αυτοί είναι λίγοι συνολικά και μπορούν να ελεγχθούν αποτελεσματικά, εάν υπάρξει βούληση για κάτι τέτοιο.

Συμπεράσματα

Σταματούμε εδώ, ενώ θα μπορούσαμε να γράψουμε κι άλλα πράγματα γι' αυτό το φαινόμενο με τον τουρισμό εκ Τουρκίας στην Αλεξανδρούπολη. Οι παραπάνω διευκρινίσεις πιστεύουμε ότι δίνουν κάποιες ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Άρα, η Αλεξανδρούπολη δεν πρέπει να στηρίξει σε υπερβολικό βαθμό την τουριστική της ανάπτυξη μόνο στους Τούρκους επισκέπτες. Πρέπει να προσελκύσει τουρίστες και από άλλες περιοχές και οπωσδήποτε να μη διαμορφώσει τη φυσιογνωμία της, τις παροχές της, τις υποδομές της, στην εξυπηρέτηση των προτιμήσεων μόνο Τούρκων επισκεπτών. Αυτό μεσο-μακροπρόθεσμα (ίσως όμως και βραχυπρόθεσμα) θα της δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα”, καταλήγει το άρθρο.

Tags
Back to top button