Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Χωρίς πράξεις το Ταμείο Εθνικού Στόλου ενώ το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται χρήματα για νέα και παλιά πλοία

Η γειτονική Τουρκία συνεχίζει ακάθεκτη το ναυπηγικό της πρόγραμμα και ετοιμάζεται να αναπτύξει μετά το 2030 έναν ριζικά ανανεωμένο στόλο. Το πρόγραμμα των φρεγατών της κλάσης «Ιστανμπούλ» τρέχει και σε λίγα χρόνια οκτώ φρεγάτες θα πλέουν στα νερά του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου οπλισμένες με 16 αντιπλοικούς πυραύλους ATMACA που το βεληνεκές τους σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες φτάνει και ξεπερνά τα 200 χιλιόμετρα.

Παράλληλα η Τουρκία τρέχει και το πρόγραμμα των υποβρυχίων κλάσης «Ρεϊς». Σε εξέλιξη είναι και το πρόγραμμα κατασκευής πυραυλακάτων και περιπολικών ανοιχτής θαλάσσης ενώ φυσικά προχωρά και το πρόγραμμα ναυπήγησης ενός πραγματικού αεροπλανοφόρου που θα έχει όπως έχουμε γράψει ουκ ολίγες φορές το όνομα «Θράκη».

Η Ρωσία "γονάτισε" την Ουκρανία! Εξαπέλυσε "μαζική" επίθεση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας-Σε διαρκές μπλακ άουτ η χώρα

Από ελληνικής πλευράς γίνονται πολλές συζητήσεις και κάποια πράγματα προχωρούν, ικανοποιητικά θα μπορούσε να πει κανείς, αλλά μέχρι στιγμής το μόνο απτό αποτέλεσμα για τον ελληνικό στόλο είναι οι τρεις φρεγάτες της κλάσης «Κίμων» και τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα «Romeo».

Λίγα πράγματα δηλαδή επί της ουσίας αν σκεφτεί κανείς πως η Τουρκία θα βάλει μπροστά σύντομα και το πρόγραμμα της ναυπήγησης τουλάχιστον 7 αντιτορπιλικών της κλάσης TF-2000.

Ο λόγος που η Ελλάδα δεν μπορεί να τρέξει ταχύτερα είναι λίγο πολύ γνωστός…

Δεν υπάρχουν χρήματα. Η Τουρκία την ίδια στιγμή διαθέτει κεφάλαια και από τις δωρεές που της έχουν γίνει από χώρες όπως το Κατάρ αλλά και από τα έσοδα των πωλήσεων οπλικών συστημάτων σε διάφορες χώρες.

Πως θα μπορούσε να βρει χρήματα η Ελλάδα; Μια πιθανή πηγή χρημάτων θα μπορούσε να είναι το ελληνικό εφοπλιστικό κεφάλαιο που αν ήθελε πραγματικά να βοηθήσει θα ήταν εφικτό εκτός από δωρεές βοηθητικών πλοίων να προχωρήσει και σε χρηματική ενίσχυση προς τον φορέα που υπάρχει εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια.

Αποστολή του Ταμείου είναι η συμπλήρωση των Ναυτικών δυνάμεων του Κράτους με τη διάθεση της περιουσίας του για:

  1. Ναυπήγηση Μαχίμων Πολεμικών Πλοίων.
  2. Αγορά ή μετασκευή Μαχίμων Πολεμικών Πλοίων.
  3. Χορήγηση Δανείων αποκλειστικά για τους σκοπούς ανωτέρω εδαφίων 1 και 2.
  4. Ανέγερση εγκαταστάσεων και εφοδιασμός της επάκτιας άμυνας της χώρας.
  5. Ανέγερση εγκαταστάσεων ξηράς καθαρά Πολεμικού προορισμού.
  6. Προμήθειες παντός είδους Πολεμικού Υλικού.

Για την εξυπηρέτηση των πιο πάνω σκοπών ενδεικτικά αναφέρεται ότι το ΤΕΣ διέθεσε κατά την τελευταία 15ετία το ποσό των 30.000.000 Ευρώ περίπου.

Οι κυριότεροι πρόσοδοι του Τ.Ε.Σ. είναι:

  • Τα έσοδα από τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας του Ταμείου και από την εκποίησή της.
  • Τα έσοδα από την εκμετάλλευση των κτημάτων που ευρίσκονται στις ζώνες των Ν. Οχυρών.
  • Οι τόκοι, τα μερίσματα και τα τοκομερίδια των πάσης φύσεως καταθέσεων στην Τράπεζα της Ελλάδος και οι τόκοι από την καθυστέρηση εισπράξεων εσόδων του Ταμείου.
  • Τα έσοδα από τις υπέρ του Ταμείου δωρεές, κληρονομιές και κληροδοσίες.
  • Τα έσοδα από την εκποίηση των αχρήστων υλικών και εφοδίων του Π. Ναυτικού, γενικά (50% Τ.Ε.Σ., 50% Μ.Τ.Ν)
  • Οι εισπράξεις από τη χρέωση του ιματισμού των στρατευμένων μετά την απόλυσή τους.
  • Το αντίτιμο από χορηγούμενα σε ιδιώτες υλικά του Π. Ναυτικού.
  • Το αντίτιμο από εργασίες που εκτελούνται για λογαριασμό τρίτων στα συνεργεία του Π. Ναυτικού.
  • Τα δικαιώματα που εισπράττονται για την χρησιμοποίηση των πλωτών δεξαμενών του Π. Ναυτικού από ιδιώτες.

Δυστυχώς αν ανατρέξει κανείς στη Διαύγεια για να διαπιστώσει αν έχει γίνει κάποια πράξη θα δει .

Στον προϋπολογισμό του 2023 τα έσοδα από τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του ΤΕΣ ήταν 1.200.000. Πάνω από τα μισά ήταν από την εκμετάλλευση ακινήτων που έχει. Έσοδα από δωρεές ήταν…45.000 και τα συνολικά έσοδα ήταν 1.352.000 ευρώ. Τα έξοδα είναι ανάλογα δηλαδή 1.352.000. Δυστυχώς με έσοδα αυτής της τάξης γίνεται αντιληπτό πως δεν υπάρχουν επί της ουσίας χρήματα για πλοία από δωρεές και χορηγίες εύπορων συμπολιτών μας και το Ταμείο είναι ένας ακόμα φορέας…

Tags
Back to top button