Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Το best seller της Skoda είναι η Octavia 1.4 TSi

Ένα από τα καλά και αγαπημένα οικογενειακά μοντέλα στη μεσαία κατηγορία στη χώρα μας, είναι το Skoda Octavia. Το μοντέλο αυτό που κυκλοφορεί κατά κόρον στην ελληνική αγορά ,τώρα πλασάρεται σε μια νέα έκδοση με κινητήρα βενζίνης 1.4 TSi  που αποδίδει 150 ίππους. Αρκετή ιπποδύναμη για 1400 κ.εκ και σίγουρη πρόταση για το αβέβαιο μέλλον στο θέμα φορολογία, στην ελληνική αγορά.

Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά για τους χώρους του Octavia. Άλλωστε είναι το αυτοκίνητο που παίρνει 10 με τόνο για τους χώρους του. Γι αυτό και είναι το αγαπημένο ΙΧ για τους οικογενειάρχες. Γιατί εκτός από τους χώρους μπορούμε να πούμε ότι έχει προβάδισμα και στην τιμή που ξεκινάει στην έκδοση Active από τα 17.500 ευρώ. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν λίγο πιο ακριβό. Ήταν η έκδοση Style και η τιμή του είναι 20.700 ευρώ.

Δοκιμή λοιπόν στο Skoda Octavia 1.4 TSi , με  κινητήρα βενζίνης 1400 κ.εκ  με εκπομπές CO2(γρ/χλμ) 118 και πλούσιο εξοπλισμό.

Ο οδηγός όσο ψηλός και αν είναι, βρίσκει εύκολα την ιδανική θέση. Ρυθμίζει κάθισμα και τιμόνι, δένει τη ζώνη και ξεκινάει. Από εκεί και πέρα αποφασίζει ποιο από τα τέσσερα προφίλ του κινητήρα και συστήματος διεύθυνσης θα επιλέξει για να κινηθεί. Οι επιλογές είναι  Eco, Normal, Sport και Individual.

Τι μας άρεσε στον καινούργιο κινητήρα;

Μας άρεσε η επιτάχυνση και το νεύρο που έχει  ακόμη και στις πολύ χαμηλές στροφές. Από τις 1300 και 1400 έως τις 5.000 στροφές η επιτάχυνση σε ικανοποιεί. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε χειροκίνητο κιβώτιο έξη σχέσεων. Ο μοχλός ταχυτήτων έχει δερμάτινη επένδυση. Παρά τις γρήγορες αλλαγές το κιβώτιο δεν μας προβλημάτισε. Ο κινητήρας των 1.395 κ.εκ υποδειγματικός. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς.

Σε επαρχιακό δρόμο πάντα μπορείς να μετρήσεις και να συγκρίνεις τις αναρτήσεις. Εκεί τα αμορτισέρ δέχονται πιέσεις και καταπονήσεις. Εκτιμώ ότι δεν θα υπάρχουν παράπονα. Το ταξίδι για τέσσερις η ακόμη και για πέντε επιβάτες είναι άνετο.

Η ισχύς στις 6000 σ.α.λ είναι 150 ίπποι. Το συνολικό βάρος του Octavia 1.4 είναι 1.255 κιλά. Η τελική του ταχύτητα  σύμφωνα με το εργοστάσιο είναι 219 χλμ. Εμείς αγγίξαμε τα 203 χλμ. Πάντα σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές η  επιτάχυνση  0-100 είναι  8,1’’ και η κατανάλωση για κάθε 100 χιλιόμετρα εκτός πόλης είναι  4,2 λίτρα ενώ για τον αστικό κύκλο δίνει η Skoda 6.5 λίτρα.

Η δική μας μέτρηση ξεπέρασε τα 7.2 λίτρα. Όμως πρέπει να διευκρινίσουμε ότι δεν επιλέξαμε το πρόγραμμα Eco, άρα η δική μας κατανάλωση ήταν σε χαμηλά επίπεδα γιατί ποτέ δεν μπορεί κάποιος οδηγός να πλησιάσει τις εργοστασιακές μετρήσεις που γίνονται με τις απόλυτα ιδανικές συνθήκες.

Στο δρόμο χαίρεσαι το τιμόνι με τις διακοσμητικές επενδύσεις χρωμίου και τη δερμάτινη επένδυση, που λειτουργεί  με σύστημα ηλεκτρομηχανικής υποβοήθησης. Η  υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι έτσι προγραμματισμένη ώστε να μειώνεται η επίδρασή της όσο αυξάνεται η ταχύτητα. Όταν θέλετε να παρκάρετε, το τιμόνι «γίνεται» ιδιαίτερα ελαφρύ και εύκολο στα κοψίματα ενώ όταν βρίσκεστε στην εθνική οδό «σφίγγει» ανάλογα με την ταχύτητα που οδηγείτε.

Πάνω στο τιμόνι είναι  και οι πολλαπλές λειτουργίες  με τα χειριστήρια ηχοσυστήματος και  ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου. Στο κεντρικό σημείο του ταμπλό υπάρχει έγχρωμη oθόνη υγρών κρυστάλλων  "Color MAXI DOT". Το ηχοσύστημα Πολυμέσων είναι "BOLERO"  ενώ υπάρχει δυνατότητα τηλεφωνικής σύνδεση Bluetooth. Τα φλας είναι ενσωματωμένα στους εξωτερικούς καθρέπτες. Το Cruise Control είναι μόνο για τις εκδόσεις με DSG.

Το μήκος της Octavia 1.4 TSi είναι 4,66 μέτρα και το πλάτος 1,81 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών τεράστιος αγγίζει τα 568 λίτρα . Η δε φόρτωση των αποσκευών γίνεται εύκολα.

Στο βασικό εξοπλισμό υπάρχουν ζάντες αλουμινίου ''DENOM'' 7Jx17'' με ελαστικά 225/45 R17 και ρεζέρβα ανάγκης. Κάτι που ζητούν και προτιμούν ακόμη αρκετοί  Έλληνες αγοραστές που δεν τους αρέσει το μικρό κιτ έκτακτης ανάγκης.

Το Octavia έχει υποδοχή παιδικού καθίσματος "ISOFIX" στις πίσω θέσεις ενώ πολύ αποτελεσματικοί  είναι οι προβολείς ομίχλης εμπρός, τα πίσω φώτα ομίχλης και το τρίτο φως φρένων.

Στα θετικά προσθέστε :  

Εξελιγμένο αυτόματα προσαρμοζόμενο σύστημα ειδοποίησης εκτροπής λωρίδας (Adaptive Lane Control). Με το σύστημα αυτό διατηρείτε την πορεία σας σε μια λωρίδα. Ιδιαίτερα χρήσιμο στα μεγάλα ταξίδια.

Σύστημα αυτόματης συγκράτησης. Μπορεί να ξεκινήσει ο οδηγός να κινείται σε ανηφορικό δρόμο χωρίς τη βοήθεια χειρόφρενου.

Αισθητήρες παρκαρίσματος στον πίσω προφυλακτήρα για ευκολότερο παρκάρισμα.

Έχει ακόμη ΕSC με XDS, ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας με ABS, EBD, MSR, ASR, EDL, HBA, DSR, ESBS & TSA, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (multi-collision brake) και σύστημα προπλήρωσης κυκλώματος φρένων (brake prefill function). Υπάρχει ακόμη σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια (μόνο με DSG), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέρεια (μόνο με κινητήρα 1.6 MPI).

Χρήσιμη  είναι η αυτόματη λειτουργία φώτων και  ο αισθητήρας βροχής. Το  κεντρικό κλείδωμα θυρών γίνεται με τηλεχειρισμό, τα  παράθυρα εμπρός και  πίσω είναι ηλεκτρικά ενώ  ηλεκτρικά ρυθμίζονται οι εξωτερικοί καθρέφτες που είναι θερμαινόμενοι.

Αερόσακοι υπάρχουν για  οδηγό - συνοδηγό , πλευρικοί  αερόσακοι  εμπρός, αερόσακοι  κεφαλής τύπου κουρτίνας και  αερόσακο γονάτων οδηγού.

Οι μπροστινοί υαλοκαθαριστήρες "AERO" είναι με διακόπτη ρύθμισης ταχύτητας και συχνότητας (πίσω υαλοκαθαριστήρας "AERO" για COMBI).        

Στο εσωτερικό με το σύστημα "CLIMATRONIC" η λύση βρίσκεται για να μην κρυώνει ο ένας και σκάει ο άλλος. Υπάρχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενος 2-ζωνικός κλιματισμός με αισθητήρα υγρασίας.

Πολλοί με ρωτάνε αν αγόραζα αυτοκίνητο τι θα διάλεγα ανάμεσα στο Octavia και το Passat που είναι σχεδόν ίδια και ανήκουν στο ίδιο της VW;

Η Octavia δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει το Passat. Οι χώροι είναι σχεδόν ίδιοι. Και κάτι ακόμη.

H  Octavia αποδίδει 150 ίππους και το Passat 125 ίππους.

Η Octavia στην φθηνή έκδοση ξεκινάει από 17.500 ευρώ και το Passat από 21.950 ευρώ.

Θα μου πείτε ότι οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά. Αν γι αυτές τις λεπτομέρειες θέλετε να δώσετε 4.450 ευρώ παραπάνω τότε η απόφαση είναι δική σας. Εγώ την απάντηση σας την έδωσα.

Tags
Back to top button