Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Κινούμενες «βόμβες»: Σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα πάνω από 30 ετών κυκλοφορούν στην Ελλάδα

Σχεδόν 600.000 αυτοκίνητα με ηλικία πάνω από 30 έτη συνεχίζουν ακόμη και σήμερα να κυκλοφορούν στους δρόμους της χώρας παρά τις προσπάθειες που έχουν κατά καιρούς γίνει με την απόσυρση ή με αντίμετρα για τα παλαιά αυτοκίνητα.

Αναλλοίωτο παραμένει το πρόβλημα με τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας, σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας.

Ειδικότερα, 580.000 επιβατικά αυτοκίνητα μη καταλυτικά, συμβατικής τεχνολογίας (ή Euro 0, πριν το 1992) αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε χρήση στη χώρα μας, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 10% (10,9% για την ακρίβεια) επί του συνόλου όλων των επιβατικών οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα (5.315.875 οχήματα).

Μάλιστα, η ύπαρξη αυτών των αυτοκινήτων είναι και ο κύριος λόγος που η Ελλάδα έχει έναν από τους γηραιότερους στόλους οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, με τον μέσο όρο να βρίσκεται στα 16,6 έτη.

Το πρόβλημα αποκτά ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις εάν στον παραπάνω αριθμό προσθέσουμε και τα 215.400 ελαφρά επαγγελματικά Euro 0 που κυκλοφορούν σήμερα στη χώρα μας, τα 109.400 βαρέα οχήματα και τα 6.000 λεωφορεία.

Συνολικά, σχεδόν 910.000 οχήματα 30 ετών και πάνω βρίσκονται αυτή τη στιγμή στους δρόμους της Ελλάδας, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι κακοσυντηρημένα και ανασφαλή για τους οδηγούς και τους γύρω τους, αποτελώντας ουσιαστικά κινούμενες «βόμβες» για όλα τα υπόλοιπα αυτοκίνητα.

Με βάση τα παραπάνω στοιχεία είναι δεδομένο ότι για όλα τα παραπάνω οχήματα θα πρέπει να δοθούν περαιτέρω κίνητρα στους ιδιοκτήτες τους να τα αντικαταστήσουν και σίγουρα, οι ιθύνοντες θα πρέπει να εξετάσουν την επαναφορά του μέτρου της απόσυρσης για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και όχι μόνο για τα ηλεκτρικά.

Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή η απόσυρση παλαιού οχήματος επιδοτείται με 1.000 ευρώ μόνο για όσους αποκτήσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» (αναμένεται η δεύτερη φάση του να μπει σε ισχύ σε λίγο διάστημα - διαβάστε εδώ αναλυτικά), χωρίς κάποια άλλη έκπτωση-επιδότηση να ισχύει για όποιον επιλέξει ένα άλλου τύπου αυτοκίνητο.

Tags
Back to top button