Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΑΠΟΨΕΙΣ

Θεοδωράκη για πού το έβαλες; Μήπως πας Χειμάρρα να δεις πως είναι εκεί τα αδέλφια;

Γράφει ο Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας


Φαίνεται ότι ήρθε ο καιρός ο  Γέρος του ΜΩΡΙΑ να ξανασυναντήσει τον στρατηγό Σπύρο Μήλιο από την Χειμάρρα, του οφείλει άλλωστε πολλά από το 21 που έσπευσε να τον βοηθήσει .

Προς το παρόν οι Έλληνες που ήταν οι πρώτοι Ευρωπαίοι που έδωσαν πιάτο φαγητό στους πεινασμένους Αλβανούς την δεκαετία του 90 σήμερα αυτό το πιάτο το πληρώνουν με τοκοχρεολύσια στα μνημονιακά αφεντικά.

« Spiegel: Νέα κοινωνική τάξη στην Ελλάδα -Έχει χρήματα μόνο για φαγητό»

Άντε Θεοδωράκη ξυπόλητους μας βρήκες το 21 και μεγαλούργησες και πάλι ξυπόλητοι θα γίνουμε σε λίγο για να βάλουμε μυαλό .


Το μυαλό θα το βάλουμε αναγκαστικά και εκ των πραγμάτων.

« Οι εχθροί μας θέλουν να μας ΞΕΣΚΙΣΟΥΝ και οι φίλοι μας να μας ΤΣΑΛΑΚΩΣΟΥΝ»  έλεγε ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ

ΚΑΙ φυσικά δεν μας « τσαλακώνουν»  μέσα στην Ελλάδα αλλά μας τσαλακώνουν και εκεί  έξω που ευωδιάζει ΕΛΛΑΔΑ.

« Η Χειμάρρα ήταν πάντα αλβανική και δεν υπάρχουν Έλληνες στη Χειμάρρα, υποστήριξε με δηλώσεις του που δημοσιεύτηκαν σε αλβανικά ΜΜΕ ο γνωστός ανθέλληνας Αλβανός σοσιαλιστής πολιτικός και «ιστορικός» Πελλούμπ Τζούφι.

Ο Τζούφι, που παριστάνει τον ιστορικό, έχει διατελέσει πρώην βουλευτής, πρώην υφυπουργός Εξωτερικών και πρώην Πρέσβης της Αλβανίας στη Ρώμη.

Θα είχε ενδιαφέρον να μας προσκομίσει και τις ιστορικές αποδείξεις για τους ισχυρισμούς του ο Τζούφι.

Αλλά αυτό θα του είναι μάλλον δύσκολο, γιατί οι Αλβανοί -αυτό το «περίοπτο» έθνος της Βαλκανικής- απέκτησε αλφάβητο μόλις πριν 100 χρόνια.

Προηγουμένως δεν είχαν γραφή, άρα δεν είχαν και ιστορία, άρα δεν μπορούν να μιλάνε οι Αλβανοί για ιστορικά θέματα.

Αφού λοιπόν απαντήσαμε πόση βαρύτητα μπορεί να έχουν οι ισχυρισμοί των Αλβανών ψευδοϊστορικών, ας περάσουμε στο τι είπε ο Τζούφι.

Ισχυρίστηκε ότι τα γεγονότα στη Χειμάρρα και οι δηλώσεις από την Αθήνα, είναι ένα πρόσχημα που η Ελληνική κυβέρνηση το εκμεταλλεύεται για τη «διεθνοποίηση» του θέματος Χειμάρρα, το οποίο «είναι ένα στημένο θέμα».

«Τι την νοιάζει την Αθήνα τι κάνουν τα Τίρανα στη Χειμάρρα», αναρωτιέται ρητορικά ο Τζούφι, «σε μια επαρχία που ήταν πάντα αλβανική και ποτέ Ελληνική;».

Φαίνεται ότι ήρθε ο καιρός ο Θεοδωράκης να ξανασυναντήσει τον στρατηγό Σπύρο Μήλιο από την Χειμάρρα, του οφείλει άλλωστε πολλά.

Για αυτήν την συνάντηση μας μίλησε ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΙΣΙΟΣ για κάτι τρελά παλληκάρια σύμφωνα με μαρτυρίες που κυκλοφορούν και επαληθεύονται μέχρι κεραίας από το πρόσφατο θράσος των Αλβανών του Ράμα που φαίνεται να  θέλει ¨δράμα¨ .

« Όταν ξέσπασε η Ελληνική Επανάσταση (1821–1830) οι κάτοικοι της Χειμάρρας εξεγέρθηκαν.

Η τοπική εξέγερση απέτυχε αλλά πολλοί Χειμαρριώτες, βετεράνοι του Ρωσικού και του Γαλλικού Στρατού, εντάχθηκαν στις επαναστατικές δυνάμεις στη σημερινή νότια Ελλάδα, όπου έπαιξαν σημαντικό ρόλο στον αγώνα, όπως τμήμα Χειμαρριωτών με επικεφαλής τον στρατηγό Σπύρο Μήλιο που συμμετείχε στις ένοπλες συγκρούσεις κατά των Τούρκων, στο Μεσολόγγι και στο Φάληρο.

Το 1854, κατά τον Κριμαϊκό Πόλεμο, ξέσπασε μια μεγάλη τοπική εξέγερση, με τη Χειμάρρα να συμμετέχει από τους πρώτους.

Αν και το νεοϊδρυθέν Ελληνικό κράτος προσπάθησε σιωπηρά να την υποστηρίξει, η εξέγερση κατεστάλη από τις Οθωμανικές δυνάμεις μετά από λίγους μήνες.

Κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο, στις 5/18 Νοεμβρίου του 1912, η πόλη εξεγέρθηκε υπό τον ταγματάρχη Σπύρο Σπυρομήλιο που αποβιβάστηκε στην περιοχή με μικρή δύναμη Χειμαρριωτών και Κρητών εθελοντών υπό τους Γαλερό, Πολυξύγγη, Παπαγιαννάκη και Τζουλιάκη, χωρίς να συναντήσει αρχικά ιδιαίτερη αντίσταση, και εκδίωξε τις Οθωμανικές δυνάμεις για να ενωθεί με την Ελλάδα.

Η περιοχή παρέμεινε υπό τον έλεγχο του Ελληνικού Στρατού καθ’όλη τη διάρκεια των Βαλκανικών Πολέμων και κήρυξε την αυτονομία της τον Φεβρουάριο του 1914, αντιδρώντας στην απόφαση των μεγάλων δυνάμεων να την εντάξουν στο νεοσύστατο αλβανικό κράτος.

Την 28 Φεβρουαρίου προσχώρησε στην Προσωρινή Κυβέρνηση της Βορείου Ηπείρου, με επικεφαλής τον Γεώργιο Χρηστάκη-Ζωγράφο.

Το Μάρτιο του 1914 υπεγράφη το Πρωτόκολλο της Κέρκυρας, που ίδρυε την Αυτόνομο Δημοκρατία της Βορείου Ηπείρου, όπου εντάχθηκε και η Χειμάρρα, αν και η ίδια η Αυτόνομη Δημοκρατία παρέμενε τυπικά τμήμα του νεοϊδρυθέντος Αλβανικού κράτους.

Στα τέλη Ιουλίου 1914 συγκλήθηκε Πανηπειρωτική Διάσκεψη στο Δέλβινο, για να επικυρωθούν οι όροι του Πρωτοκόλλου της Κέρκυρας από τους Βορειοηπειρώτες εκπροσώπους.

Οι εκπρόσωποι της Χειμάρρας, παρ’όλες τις πιέσεις του Ελληνικής Κυβέρνησης για αποδοχή του Πρωτοκόλλου για αυτονομία εντός της αλβανικής επικράτειας, αποχώρησαν ζητωκραυγάζοντας υπέρ της Ένωσης με την Ελλάδα.

Κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο η Χειμάρρα ήταν υπό Ελληνική διοίκηση (Οκτώβριος 1914 – Σεπτέμβριος 1916) και κατόπιν καταλήφθηκε από την Ιταλία.

Οι Ιταλοί χρησιμοποιώντας αιχμαλώτους πολέμου της Αυστροουγγαρίας για να κατασκευάσουν ένα δρόμο, που μείωσε σημαντικά την απομόνωση της περιοχής, που το 1921 πέρασε στον έλεγχο του Αλβανικού κράτους.

Οι ντόπιοι εξεγέρθηκαν το 1924 διαμαρτυρόμενοι για σειρά μέτρων που αποσκοπούσαν στον εξαλβανισμό τους και απαιτώντας τα ίδια προνόμια που απολάμβαναν πριν ενσωματωθούν στην Αλβανία.

Εξεγέρσεις και διαμαρτυρίες ακολούθησαν επίσης το 1927 και το 1932, οι οποίες καταπνίγηκαν από τον βασιλιά Ζόγου.

Αργότερα η Χειμάρρα καταλήφθηκε πάλι από τους Ιταλούς κατά την Ιταλική εισβολή στην Αλβανία.

Στις 22 Δεκεμβρίου 1940, κατά τη διάρκεια του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, η 3η Μεραρχία Πεζικού του Ελληνικού Στρατού μπήκε στη Χειμάρα για τρίτη φορά, μετά τη νικηφόρα μάχη κατά των Φασιστικών Ιταλικών δυνάμεων, που είχαν αναπτυχθεί στην περιοχή.

Η πόλη επανενώθηκε για λίγο με την Ελλάδα μέχρι τη Γερμανική εισβολή το 1941.

Ενώ, αρχικά η περιοχή υπαγόταν στην αναγνωρισμένη μειονοτική ζώνη από τις αλβανικές Αρχές, το 1945 εξαιρέθηκε από αυτήν, ως αποτέλεσμα να κλείσουν τα ελληνικά σχολεία.

Το 2006 επαναλειτούργησε ελληνικό σχολείο (υπό μορφή δίγλωσσου ιδιωτικού) μετά από 61 χρόνια, στο οποίο έχει απονεμηθεί και τιμητική διάκριση από το ελληνικό υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων.»

Τελικά Θεοδωράκη φτάσαμε στην ώρα μηδέν της διπλωματίας ή της εμπλοκής;

«Εσείς οι στρατιωτικοί, την Αλβανία να προσέχετε. Από εκεί θα έρθει η απειλή».

«Γέροντα, άμα φτύσουμε, οι Αλβανοί θα πνιγούν στο σάλιο μας, και σεις λέτε ότι θα έρθει απειλή από την Αλβανία; Δεν μπορώ να το πιστέψω».
«Άκου το Γέροντα!», μου απάντησε. (Υποστράτηγος ε.α., Τσιαλίκης Χρήστος, Θεολόγος, Κομοτηνή, Νικολάου Ζουρνατζόγλου, Μαρτυρίες Προσκυνητών, Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης, τόμος Β”, σελ 373)

«Μὴ φοβάστε. Ἐσᾶς θὰ σᾶς ἐλευθερώσουν κάτι παλαβοί· ἀπὸ μέσα καὶ ἀπὸ ἔξω. Παλαβοὶ μὲ τὴν καλὴ ἔννοια, δηλαδὴ παλικάρια. Αὐτοὶ δὲ θὰ καταλαβαίνουν ἀπὸ πολιτικές, καὶ θὰ μποῦν μέσα νὰ βοηθήσουν. Οἱ πολιτικοὶ θὰ τὸ χαροῦν κι αὐτοὶ κατὰ βάθος, ἀλλὰ αὐτοὶ δεσμεύονται καὶ δὲν μποροῦν νὰ ἐνεργήσουν. Οἱ ἄλλοι θὰ τὸ δεχτοῦν. Ἔ! ἀφοῦ ἔγινε τώρα, ἔγινε, θὰ ποῦν. Μὴ φοβάστε. Λειτουργοῦν καὶ οἱ πνευματικοὶ νόμοι. Πόνος εἶναι αὐτός. Μιὰ οἰκογένεια εἴμαστε καὶ μᾶς χώρισαν. Σὰν νὰ λένε, αὐτὰ τὰ παιδιὰ νὰ πᾶνε χώρια ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους. Πονάει αὐτό! Τόσες φορὲς τὴν ἐλευθερώσαμε τὴ Βόρεια Ἤπειρο, τόσα αἵματα, τόσα κρυοπαγήματα! Δὲ θὰ πᾶν χαμένα ὅλα αὐτά». (Ἀθανάσιου Ρακοβαλῆ, «Ὁ πατήρ Παΐσιος μοῦ εἶπε», ἔκδοση 18η, σελ. 76)

Με Πίστη και Ελπίδα

Δρ. Κωνσταντίνος Βαρδάκας

Tags
Back to top button