Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Τα στρατιωτικά οχήματα που σχεδίασε και κατασκεύασε η κρατική ΕΛΒΟ (φωτό-βίντεο)

H Ελληνική Βιομηχανία Όπλων ξεκίνησε την «καριέρα» στο μακρινό, πλέον, 1972, κάτω από την επωνυμία ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ. Φυσικά αυτό, μόνο δεν ήταν, καθώς στην ουσία λειτουργούσε ως θυγατρική της αυστριακής Steyr. Αρχικά, η ελληνική εταιρεία είχε κύριο πεδίο δράσης μόνο τη συναρμολόγηση των ομώνυμων οχημάτων που υπάρχουν ακόμη στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας (πρόσφατα είδαμε κάποια από αυτά να επιχειρούν στην αποκλεισμένη από τα χιόνια Αττική Οδό).

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 η εταιρεία αποκτά την ονομασία ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛΒΟ) ΑΒΕ και ταυτόχρονα περνά εξολοκλήρου στο δημόσιο. Είκοσι χρονιά μετά, περίπου το 40% περνά, μετά από διαγωνισμό σε κοινοπραξία ελληνικών εταιρειών, έως το 2011 που το δημόσιο πήρε και πάλι το σύνολο των μετοχών. Τα χρόνια που ακολούθησαν, με κύριο λόγο την οικονομική κρίση που ξέσπασε στη χώρα μας, ήταν ιδιαίτερα ταραγμένα για την ΕΛΒΟ.

Πριν δούμε παρακάτω ορισμένα από τα οχήματα – διαμάντια που έχει παρουσιάσει στο παρελθόν η ΕΛΒΟ, αξίζει να σημειώσουμε πως πολλές κατασκευές ή διασκευές που πραγματοποίησε κατά καιρούς στη γραμμή παραγωγής της Σίνδου κέντρισαν το ενδιαφέρον ξένων εταιρειών (πχ. Hummer & Mercedes) λόγω του υψηλού επιπέδου των εργασιών που είχε πραγματοποιήσει το άρτια καταρτισμένο προσωπικό της εταιρείας.

Ορισμένα από τα καλύτερα οχήματα που έχουν δημιουργηθεί από την ΕΛΒΟ

M1114GR HMMWV (Hummer)

Steyr 680M

Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης ΕΛΒΟ Κένταυρος (δεν πέρασε στην παραγωγή)

Mercedes-Benz GD 290

Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης ΤΟΜΠ Λεωνίδας

Leopard (H ΕΛΒΟ διέθετε πιστοποιημένη γραμμή παραγωγής και συντήρησης για τα συγκεκριμένα άρματα)

H ιστορία της ΕΛΒΟ σε αριθμούς

Tags
Back to top button