Ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής, προχώρησαν στην καταψήφιση της τροπολογίας του υπουργείου Παιδείας, για το voucher των 200 ευρώ σε 160.000 εκπαιδευτικούς.
Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ με δήλωση του ο τομεάρχης Παιδείας Νίκου Φίλη, εγκαλεί την κυβέρνηση για την τακτική της να θέτει μαζί, στην ίδια τροπολογία, μια θετική ρύθμιση με τέσσερις – πέντε αρνητικές.
Έτσι, αντί να φέρει ξεχωριστά τη ρύθμιση για τα voucher των 200€ στους εκπαιδευτικούς (ποσό φυσικά ανεπαρκές για αγορά εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης), τη «φύτεψε» σε τροπολογία που ταυτόχρονα περιείχε ρυθμίσεις για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την ΕΘΑΑΕ κλπ.
Το έκανε, γνωρίζοντας φυσικά την αρνητική στάση της αντιπολίτευσης για αυτές τις διατάξεις. Το έκανε, ώστε να μπορεί να συκοφαντήσει στη συνέχεια τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, που διαρκώς από τις αρχές του 2020 ζητάει για την τηλεκπαίδευση κάλυψη της δαπάνης των εκπαιδευτικών από το κράτος, προσθέτει ο κ.Φίλης και εκφράζει τη λύπη του για τις επιλογές της κας Κεραμέως προσθέτοντας ότι Δεν άξιζε αυτή η τύχη στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς μας.
Παράλληλα, το ΚΙΝΑΛ, όπως αναφέρει στο ενημερωτικό του σημείωμα, εξηγεί ότι η αρνητική στάση υπαγορεύτηκε από την «τακτική της εισαγωγής τροπολογιών-νομοσχεδίων με πολλά επιμέρους άρθρα» .
Εγκαλεί μάλιστα την κυβέρνηση ότι «παγιδεύει την αντιπολίτευση που δεν μπορεί να ψηφίσει ξεχωριστά κάθε άρθρο».
Ως προς τα voucher των 200 ευρώ σημειώνει ότι το μέτρο έχει ορθή στόχευση αλλά για να μην είναι προσχηματικό, οφείλει να αυξηθεί, ενώ πρέπει να συνοδεύεται κι από γενναία ενίσχυση των υποδομών του ψηφιακού σχολείου (υποδομές, Wi-Fi κλπ).
Σε ότι αφορά το άρθρο 3, της τροπολογίας που υπήρξε και η αιτία της καταψήφισης, όπως αναφέρεται στο σημείωμα η υπουργός διατηρεί την ελάχιστη βάση εισαγωγής και καταργεί τη συμπλήρωση του Διπλού Μηχανογραφικού για την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο. Μια βαθιά αντιεκπαιδευτική, έως και αντισυνταγματική ρύθμιση, όπως τονίζει, που δημιουργεί σοβαρά εκπαιδευτικά, κοινωνικά και ηθικά προβλήματα. Εισάγει την πρακτική της λοταρίας στην εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί μπορεί να εισαχθεί σε ένα τμήμα ένας μαθητής με χαμηλότερη βαθμολογία από έναν άλλον που θα έχει υψηλότερη!
Βασική μας θέση για την εισαγωγή είναι η εφαρμογή του Εθνικού Απολυτηρίου –όπως ισχύει γενικά στην Ευρώπη, καταλήγει το Κίνημα Αλλαγής.