Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

«Στόλαρε» το Mirage 2000: Πιθανή αιτία η εισρόφηση πουλιού – Την ανέλκυση του κινητήρα θέλουν οι εμπειρογνώμονες της ΠΑ

«Στόλαρε», όπως λέγεται στην αεροπορική γλώσσα το μαχητικό αεροσκάφος Mirage 2000 με αριθμό 239 που κατέπεσε χθες νοτίως της Σκοπέλου. Οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας θα αναζητήσουν στα συντρίμμια τα αίτια και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο ένας και μοναδικός κινητήρας του αεροσκάφος σταμάτησε στις 12:25 χθες το μεσημέρι να δίνει ώθηση στο μαχητικό.

Πληροφορίες του «pentapostagma.gr» αναφέρουν ότι είναι πολύ πιθανόν ο κινητήρας του αεροσκάφους να σταμάτησε να λειτουργεί λόγω εισρόφησης πουλιού, το οποίο ο χειριστής να μην πρόλαβε να αντιληφθεί. Είναι σύνηθες το φαινόμενο αυτό ειδικά όταν να αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας πετούν σε χαμηλό ύψος.

Ειδικά χθες, όπως οι ίδιες πηγές αναφέρουν, το ακροβατικό σμήνος Red Arrows που είναι στην Τανάγρα για εκπαιδευτικές πτήσεις ακύρωσε το πρόγραμμα του λόγω πουλιών. Η συγκεκριμένη πάντως πληροφορία δεν επιβεβαιώνεται από την Πολεμική Αεροπορία. Αυτό όμως που τόνιζαν αεροπόροι είναι πώς αν σε ύψος 500 ποδών και με τις ταχύτητες που κινείται το μαχητικό «χτυπήσει» πουλί, τότε τα περιθώρια αντίδρασης είναι από ελάχιστα έως ανύπαρκτα.

Ίσως και αυτός να είναι ο λόγος που ενώ ο 28χρονος υποσμηναγός επιχείρησε, όπως λέγεται να θέσει σε επαναλειτουργία τον κινητήρα του αεροσκάφους να μην τα κατάφερε. Είχε ήδη καταστραφεί. Το γεγονός ωστόσο ότι το επιχείρησε δείχνει τον επαγγελματισμό του χειριστή και βεβαίως την ψυχή του. Δεν «τράβηξε» αμέσως προκειμένου να εκτιναχθεί και να διασωθεί αλλά ρίσκαρε μήπως και κατάφερνε να σώσει και το μαχητικό αεροσκάφος.

Γνωρίζει κάθε πιλότος ότι με δεδομένη την δημοσιονομική κατάσταση της χώρας, κάθε μαχητικό που χάνεται αποτελεί τεράστια απώλεια στην καθημερινή προσπάθεια προάσπισης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. Έτσι και ο 28χρονος «Μιραζάς» από την Χαλκίδα.

Μία άλλη αιτία που θα μπορούσε να οδηγήσει στο «στολάρισμα» του κινητήρα του Mirage 2000 είναι η ποιότητα του καυσίμου ή η μη σωστή τροφοδοσία του. Αν και οι έλεγχοι είναι αυστηροί είναι πιθανό λόγω κακής ποιότητας ή ύπαρξης σκουπιδιών να τεθεί εκτός λειτουργίας ο κινητήρας. Βεβαίως, υπάρχει και ο παράγοντας μηχανική βλάβη. Μιλάμε για ένα αεροσκάφος περίπου 30 χρόνων. Όσο και καλή συντήρηση να γίνεται τα υλικά φθείρονται και μπορούν ανά πάσα στιγμή να μην αντέξουν τις πολύ υψηλές δοκιμασίες.

Απάντηση ωστόσο στα αίτια του ατυχήματος θα δώσουν οι εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας που ήδη έχουν αρχίσει μερικές μόλις ώρες μετά την πτώση τη συλλογή των συντριμμιών του Mirage 2000. Αυτά που περισυνελέγησαν ήταν αυτά που βγήκαν στην επιφάνεια της θάλασσας, αφού από την ισχυρή πρόσκρουση ορισμένα τμήματα αποκολήθηκαν από την άτρακτο.

Το μεγαλύτερο μέρος του αεροσκάφους ωστόσο βρίσκεται στον βυθό των Σποράδων και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες το βάθος της θάλασσας στη συγκεκριμένη περιοχή είναι μεγάλο και η ανέλκυση των τμημάτων εξαιρετικά δύσκολη. Ωστόσο τα στελέχη της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών θα βάλουν ως προτεραιότητα την ανέλκυση του κινητήρα του αεροσκάφους.

Ο κινητήρας είναι αυτός που θα δώσει απαντήσεις, όπως και τα όργανα του αεροσκάφους. Αν, δε, πρόκειται για εισρόφηση πουλιού αυτό θα διαφανεί αμέσως, αφού θα εντοπιστούν πούπουλα εντός αυτού. Βεβαίως η κατάθεση του χειριστή θα δώσει πολλές απαντήσεις και θα βοηθήσει στο να συνταχθεί το τελικό πόρισμα.

Το χρονικό

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος, μαζί με ένα ακόμη Mirage 2000 της 332 Μοίρας απογειώθηκαν από την αεροπορική βάση της Τανάγρας προκειμένου να πραγματοποιήσουν άσκηση εναέριας μάχης. Ο Νο2 του σχηματισμού, σε κάποια στιγμή της αερομαχίας και με την ισχύ του κινητήρα στο φουλ, αντιλήφθηκε πώς η ώση περιορίσθηκε και εν τέλει… στόλαρε.

Ο υποσμηναγός, χειριστής του Mirage 2000 ενημέρωσε ότι έχει βλάβη και χρησιμοποίησε το σύστημα αυτόματης εκτίναξης. Εγκατέλειψε το μαχητικό αεροσκάφος με επιτυχία και λίγο αργότερα βρέθηκε στη θάλασσα με την επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης του να έχει ήδη ξεκινήσει. Λίγα λεπτά αργότερα τα δύο Super Puma που απογειώθηκαν για την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης βρήκαν στον υποσμηναγό.

Αφού τον διέσωσε, το πλήρωμα του ελικοπτέρου μετέφερε τον 28χρονο πιλότο στην Αθήνα. Μεταφέρθηκε στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας όπου υποβλήθηκε σε αξονική τομογραφία και μια πλήρη σειρά εξετάσεων ώστε να διαπιστωθεί η κατάσταση της υγείας του. Διαπιστώθηκε ότι ο υποσμηναγός υπέστη εξάρθρωση ώμου η οποία και αντιμετωπίστηκε από τους γιατρούς.

Στο βίντεο η ανέλκυση F-16 το 2016.

Tags
Back to top button