Στην τελική ευθεία για τα Όσκαρ βρίσκεται το συγκινητικό ντοκιμαντέρ μικρού μήκους της Δάφνης Ματζιαράκη «4.1 Miles», με θέμα το προσφυγικό, αφού συμπεριλήφθηκε τελικά στην πεντάδα που θα διεκδικήσει το πολυπόθητο αγαλματάκι.
«4,1 Μίλια» είναι η απόσταση που χωρίζει τις ακτές της Λέσβου από τα τουρκικά παράλια, αλλά και ο τίτλος της συγκλονιστικής καταγραφής των επιχειρήσεων των Λιμενικών Αρχών της Λέσβου και του κυβερνήτη Κυριάκου Παπαδόπουλου, οι οποίοι δίνουν καθημερινή μάχη για να σώσουν τους πρόσφυγες που προσπαθούν να φτάσουν στις ακτές του ελληνικού νησιού.
Η Ελληνίδα φοιτήτρια δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο Μπέρκλεϋ της Καλιφόρνιας, Δάφνη Ματζιαράκη, παρακολούθησε επί τρεις εβδομάδες τον Παπαδόπουλο στο σκάφος του να καταβάλει δραματικές προσπάθειες για να σώσει αυτούς τους απελπισμένους ανθρώπους.
Η υποψηφιότητά της ταλαντούχας δημιουργού ήταν εν μέρει αναμενόμενη, αφού είχε προηγηθεί τον περασμένο Σεπτέμβριο η βράβευσή της με ένα από τα φοιτητικά Όσκαρ που δίνει κάθε χρόνο η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών σε σπουδαστές αμερικανικών πανεπιστημίων.
«Ο Κυριάκος Παπαδόπουλος είναι ένας άνθρωπος που με έκανε να δω τη ζωή αλλιώς λόγω του κουράγιου, της δύναμης, του ήθους, της αφοσίωσης και της καλοσύνης του. Το αποτέλεσμα είναι το ντοκιμαντέρ μου, στο οποίο ο Κυριάκος είναι ο κεντρικός ήρωας» σημειώνει η ίδια στη σελίδα της στο Facebook περιγράφοντας την εμπειρία που έζησε στη Λέσβο κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «4.1 Miles».
Δείτε το βίντεο με τα «4.1 μίλια» της Δάφνης Ματζιαράκη, όπως αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα των NYT:
Το βιογραφικό της δημιουργού
Η νεαρή Ματζιαράκη σπουδάζει δημοσιογραφία στο Μπέρκλεϊ και Διεθνείς Σχέσεις στο Μπρίστολ και στην Ελλάδα έχει εργαστεί σε ΣΚΑΪ και Καθημερινή.
Συγκεκριμένα, παρουσίαζε επί πέντε χρόνια το EuRaNEt, μια εκπομπή για ευρωπαϊκά θέματα στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ενώ έκανε συχνά ανταποκρίσεις στην τηλεόραση του «ΣΚΑΪ» με την ίδια θεματολογία.
Στη συνέχεια μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο, το οποίο αποτελεί την έδρα της και σήμερα, στέλνοντας παράλληλα θέματά της στην Καθημερινή.