Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

«Στικάκια» νικοτίνης: Η αυξανόμενη δημοτικότητα στη GenZ – Ένας στους 4 ενήλικες αγνοεί την όψη τους

Εσείς ξέρετε τι είναι τα «στικάκια» νικοτίνης; Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι ενώ οι περισσότεροι ενήλικες μπορούν εύκολα να αναγνωρίσουν τα παραδοσιακά προϊόντα νικοτίνης, όπως τα ηλεκτρονικά και μη τσιγάρα, μόνο 1 στους 4 περίπου μπορεί να αναγνωρίσει την ταχέως αυξανόμενη απειλή που προκύπτει από τα «στικάκια» νικοτίνης, μια σχετικά νέα μορφή, που καταναλώνεται δια του στόματος. Αυτά τα διακριτικά, ολοένα και πιο δημοφιλή προϊόντα φαίνεται να προσελκύουν ένα σημαντικό κοινό, προερχόμενο κυρίως από τη γενιά Ζ, δηλαδή εφήβους και νεαρούς ενήλικες, σύμφωνα με το 

Σε αντίθεση με τα ηλεκτρονικά και μη τσιγάρα, τα «στικάκια» νικοτίνης είναι μικρά, αρωματισμένα πακέτα, που περιέχουν σκόνη νικοτίνης και άλλες χημικές ουσίες. Για να τα καταναλώσουν, οι χρήστες τα τοποθετούν μεταξύ των χειλιών και των ούλων τους. Αυτή η μέθοδος κατανάλωσης είναι πολύ διακριτική, γεγονός που εξηγεί τη δημοφιλία που έχει αποκτήσει μεταξύ των νέων. Την αυξανόμενη δημοτικότητα αυτού του προϊόντος νικοτίνης, ιδιαίτερα στις νεότερες γενιές, αναδεικνύει το Ohio State University Comprehensive Cancer Center – Arthur G. James Hospital and Richard J. Solove Research Institute (OSUCCC – James). Η δρ. Brittney Keller-Hamilton, επιδημιολόγος στο OSUCCC εξέφρασε την ανησυχία της για την ευκολία με την οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά τα προϊόντα χωρίς να τραβήξουν την προσοχή. «Οι φοιτητές μας λένε ότι προτιμούν τα «στικάκια» νικοτίνης, επειδή είναι ευκολότερο να τα χρησιμοποιούν διακριτικά σε χώρους όπως η εργασία ή το μάθημα», δήλωσε. Η ανησυχία της έγκειται στο ενδεχόμενο αυτό τα «στικάκια» να λειτουργήσουν ως πύλη εισόδου για «γνωριμία» με πιο επικίνδυνα προϊόντα νικοτίνης. «Καθώς οι νέοι πειραματίζονται με αυτά τα στικάκια, μπορεί να τα θεωρήσουν ανεπαρκή για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη επιθυμία για νικοτίνη, οδηγώντας τους τελικά στο να μεταβούν σε πιο επιβλαβή προϊόντα», προειδοποίησε.

Μία από τις πιο ανησυχητικές πτυχές αυτής της νέας «μόδας» είναι η έλλειψη αυστηρής ρύθμισης. Πρόκειται για προϊόντα στα οποία ο καθένας έχει εύκολη πρόσβαση, αφού δεν υπάρχει αυστηρή ρύθμιση ή εποπτεία που να διέπει την πρόσληψή τους από τους νέους. Η δρ. Keller-Hamilton τονίζει τη σημασία της λήψης αυστηρότερων ρυθμιστικών μέτρων, όπως η απαγόρευση των αρωμάτων, ο περιορισμός των διαδικτυακών πωλήσεων και η αύξηση των τιμών, ώστε να περιοριστεί η πρόσβαση των νέων και να μειωθεί ο κίνδυνος εθισμού στη νικοτίνη.

Η ίδια προτρέπει τους γονείς να βρίσκονται σε επαγρύπνηση, ειδικά τώρα που τα παιδιά επιστρέφουν στο σχολείο. Τα προϊόντα νικοτίνης συχνά «μεταμφιέζονται» έξυπνα και κρύβονται σε καθημερινά αντικείμενα, όπως μαρκαδόρους, στυλό και άλλα. Η ειδικός τονίζει ότι είναι σημαντικό οι γονείς να συζητούν με τα παιδιά σχετικά με τους κινδύνους του εθισμού στη νικοτίνη, ιδιαίτερα όταν βρίσκονται ακόμη στη φάση της ανάπτυξης. Η πρώιμη έκθεση στη νικοτίνη μπορεί όχι μόνο να οδηγήσει σε ισχυρότερο εθισμό, αλλά και να φέρει τους νέους πιο κοντά στο ενδεχόμενο άλλων εθισμών.

Στην έρευνα συμμετείχαν 1.000 ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω, οι οποίοι αξιολογήθηκαν για την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν διάφορα προϊόντα νικοτίνης, τόσο με, όσο και χωρίς συσκευασία. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι, ενώ το 70% των ενηλίκων πιστεύει ότι τα «στικάκια» νικοτίνης είναι επιβλαβή και εθιστικά, μόνο το 25% μπορούσε να τα αναγνωρίσει εκτός της συσκευασίας τους. Είναι ενδιαφέρον ότι οι νεαροί ενήλικες ηλικίας 18-29 ετών ήταν πιο πιθανό να γνωρίζουν κάποιον που τα χρησιμοποιεί σε σύγκριση με τους ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας.

Τα αποτελέσματα παρέχουν μια σαφή εικόνα των δυνητικών επιπτώσεων αυτής της νέας «μόδας», ειδικά για τους νέους και υπογραμμίζει την ανάγκη για μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση και λήψη μέτρων για την προστασία της δημόσιας υγείας.

Tags
Back to top button