Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Stellantis: "Πανάκριβη και επιβλαβής για το περιβάλλον"

Ο Carlos Tavares, το μεγάλο αφεντικό της Stellantis πιστεύει ότι τα EV δεν πρέπει να είναι η μοναδική λύση βιώσιμης κινητικότητας, την ώρα που όπως λέει παραμένουν ακριβά και επιβλαβή για το περιβάλλον. Ο Tavares τονίζει παράλληλα πως πρέπει να θυμόμαστε ότι «η απόφαση για την επιλογή αυτής της τεχνολογίας δεν έχει ληφθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία», σύμφωνα με τα όσα μεταφέρει ο Θοδωρής Τσίκας στο drive. gr

«Νομίζω ότι θα μπορούσαμε να είμαστε πιο αποτελεσματικοί με πολλαπλές τεχνολογίες, όχι με μία μόνο τεχνολογία», δήλωσε ο Tavares στη διάσκεψη κορυφής του Financial Times Future of the Car.

«Όταν κοιτάζουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, πρέπει να εξετάζουμε τις εκπομπές κύκλου ζωής. Εάν κάνουμε τη μελλοντική κινητικότητα (ειδικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα) προσιτή μόνο σε πλούσιους ανθρώπους, θα έχουμε έναν στόλο παλαιότερων αυτοκινήτων που θα συνεχίσει να εκπέμπει ρύπους», είπε και πρόσθεσε πως η εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης σήμερα βασίζεται σε πελάτες που μπορούν να αντέξουν το οικονομικό κόστος της αγοράς τους. Εάν δεν τα κάνουμε φθηνότερα, τότε θα επηρεαστεί σημαντικά η ελευθερία της κινητικότητας, κάτι που θα αποτελέσει μείζον πρόβλημα για τις σύγχρονες δημοκρατίες.

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του, ο Tavares επικέντρωσε την κριτική του στις κυβερνήσεις οι οποίες όπως είπε «χάνουν τη μεγάλη εικόνα καθώς επικεντρώνουν την προσοχή τους στις εκπομπές CO2 μόνον από τις εξατμίσεις». Και συμπλήρωσε: «Κανείς δεν πρέπει να ξεχάσει από πού προήλθε η απόφαση για τα EV: δεν ήταν της αυτοκινητοβιομηχανίας. Αυτό πρέπει να το έχουμε αυτό υπόψη για το μέλλον. Εμείς είμαστε ξεκάθαροι πως θα κάνουμε ό,τι μας αναλογεί. Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε πως η προσιτή τιμή είναι καθοριστικός παράγοντας». 

Ο Tavares είπε ότι «οι κυβερνήσεις σέρνουν την κοινή γνώμη γύρω από μια εντολή μετάβασης σε EV, αλλά πρέπει να καταλάβετε πως πρέπει να μετράμε τις εκπομπές του συνολικού κύκλου ζωής ενός αυτοκινήτου και όχι μόνον αυτές από την εξάτμισή τους». 

Ο επικεφαλής της Stellantis αναρωτήθηκε στη συνέχεια για το πώς να προστατεύσουμε την ελευθερία κινητικότητας για τις μεσαίες τάξεις που δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά 30.000 ευρώ για να αγοράσουν ένα EV, όταν σήμερα πληρώνουν το μισό από αυτό το ποσό για να πάρουν ένα συμβατικό σύγχρονο αυτοκίνητο. 

Η ισοτιμία κόστους μεταξύ συμβατικών αυτοκινήτων και EV θα μπορούσε να είναι δυνατή στο μέλλον, δήλωσε ο Tavares, όμως αυτό θα έχει επίπτωση στην εξασφάλιση των περιθωρίων κέρδους αυτών των αυτοκινήτων.

«Εάν δεν μπορούμε να προστατεύσουμε τα περιθώρια σε κάθε EV που πουλάμε, θα υπάρξουν συνέπειες που θα έχουν να κάνουν με την αναδιάρθρωση του εργασιακού δυναμικού κάτι που θα έχει κοινωνικές συνέπειες», είπε. 

«Εάν πετύχουμε, δεν θα υπάρξουν σημαντικές κοινωνικές συνέπειες. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πετύχουμε έως το 2025, αλλά αυτό προϋποθέτει πολλή σκληρή δουλειά που πρέπει να κάνουμε», κατέληξε. 

Tags
Back to top button