Ρωσία και Κίνα ετοιμάζονται εντατικά για την μεγαλύτερη στρατιωτική σύγκρουση όλων των εποχών με τις ΗΠΑ οι οποίες το είχαν δηλώσει ανοιχτά και ρητά, στόχος Μόσχα και Πεκίνο. Εδώ και μεγάλο διάστημα η Κίνα «προετοιμάζεται» να ανακηρύξει ζώνη ελέγχου των πτήσεων (ADIZ) πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας ενώ και η Ρωσία ανακοίνωσε ότι δημιούργησε ενοποιημένο σύστημα αεράμυνας στη Συρία χρησιμοποιώντας τα αντιαεροπορικά/αντιβαλλιστικά συστήματα S-300, S-400 Triumf και Bastion ενώ παρέδωσε νέα συστήματα Pantsir-S2/S2E με βελτιωμένα ηλεκτρονικά και ραντάρ AESA στη Συρία. Στόχος πλέον τα Ισραηλινά F-35 με το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας να δημοσιεύει τους S-400 έτοιμους για πυροδότηση…
Ο στρατηγός Andrei Kartapolov τόνισε πως πλέον η Συρία έχει ένα αξιόπιστο σύστημα αεράμυνας πλήρως διαλειτουργικό.
Ταυτόχρονα μετά την Χεζμπολάχ, η Ρωσία ενισχύει στρατιωτικά τον Λίβανο.. Ο πρέσβης της χώρας στη Ρωσία, Shawki Bou Nassar, είπε ότι ο Λίβανος ενδιαφέρεται για αγορά αντιαρματικών πυραύλων Kornet, αρμάτων μάχης Τ-72.
Συνολικά πάνω από 500 εκατ δολάρια θα επενδυθούν για την αγορά ρωσικών οπλικών συστημάτων.
Λίβανος και Ρωσία συμφώνησαν σε κοινή στρατηγική για την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας αλλά και της συνεργασίας στους τομείς φυσικού αερίου και πετρελαίου.
Αυτό ήταν ένα ακόμη μπάσιμο της Ρωσίας στη Μέση Ανατολή ενώ προσεταιρίζεται και τις Φιλιππίνες γεγονός που περιγράψαμε χτες στο άρθρο μας
Aπό την πλευρά της Κίνα εκτός του ότι τρέχει πολλά εξοπλιστικά προγράμματα, ζήτησε και έλαβε από την Ρωσία να γίνει νωρίτερα η παράδοση των 4 Su-35 ενώ φαίνεται ότι συμμαχεί ξαφνικά και με τη Μαλαισία!
Την ίδια στιγμή που δύο ρωσικά πλοία βρίσκονταν στις Φιλιππίνες, ένα κινεζικό επιθετικό υποβρύχιο βρισκόταν στη Μαλαισία!
Το υποβρύχιο και ένα κινεζικό πλοίο υποστήριξης έφτασαν στην Kota Kinabalu, μια ναυτική βάση που βλέπει στη Νότια Σινική Θάλασσα. Τα πλοία έφτασαν την Τρίτη και θα παραμείνουν μέχρι το Σάββατο.
«Αυτό δείχνει μεγάλη εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο χωρών»τόνισε ανώτερος αξιωμαοτύχος.
Το κινεζικό Υπουργείο Άμυνας είπε ότι πρόκειται για τη πρώτη φορά που πραγματοποιείται μια τέτοια κίνηση. Τα πλοία σταμάτησαν για ανεφοδιασμό καθώς επέστρεφαν από αντιπειρατικές περιπολίες στον Κόλπο του Άντεν και τις ακτές της Σομαλίας.
Αναμφισβήτητα Κίνα και Ρωσία αναδιαμορφώνουν την παγκόσμια αρχιτεκτονική ασφαλείας στην oποία οι ΗΠΑ κυριαρχούσαν για δεκαετίες. Αυτό όμως εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους.
Η επίσκεψη έδειξε ότι τα κινεζικά υποβρύχια μπορούν να επιχειρήσουν με έγκριση της Μαλαισίας στη νότια περιφέρεια της Νότια Σινικής Θάλασσας
Η ναυτική βάση Kota Kinabalu φιλοξενεί τα γαλλικά υποβρύχια κλάσης Scorpène της Μαλαισίας.
Πριν λίγους μήνες ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Najib Razak, επισκέφτηκε το Πεκίνο για να συμφωνηθούν οικονομικές και αμυντικές συμφωνίες ενώ εγκρίθηκε η αγορά 4 περιπολικών σκαφών από την Κίνα ενώ και η Ρωσία πουλά υποβρύχια στο Βιετνάμ…
Ταυτόχρονα, το κινεζικό υπουργείο άμυνας και το ερευνητικό κέντρο ασφάλειας (MNDSRC), «ξεσκονίζει» το νέο υπό ανάπτυξη στρατηγικό βομβαρδιστικό Β-21 της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ το οποίο έχει σχεδιαστεί με την ικανότητα να καταστρέφει τους κινητούς εκτοξευτές βαλλιστικών πυραύλων Dongfeng-21 και Dongfeng-26.
Οι κινεζικοί βαλλιστικοί πύραυλοι προορίζονται αποκλειστικά για τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα και καταδρομικά πλοία που ανήκουν σε ναυτικές ομάδες μάχης 1800-2600 χιλιόμετρα από την κινεζική ακτογραμμή.
Οι Κινέζοι αναλυτές σημειώνουν ότι οι δυνατότητες του Β-21 περιλαμβάνουν:
Α. την μεταφορά σε μεγάλες αποστάσεις συμβατικά ωφέλιμου φορτίου όπλων για χρήση σε στρατηγικούς στόχους
Β. την μεταφορά πυρηνικών όπλων με ωφέλιμο φορτίο για χρήση σε κρίσιμες υποδομές άμυνας
Γ. Την ανίχνευση από μεγάλο υψόμετρο (20.000 μέτρα και πάνω) των κινητών βαλλιστικών πυραύλων, ενώ το αεροσκάφος θα είναι σε πτήση-περιπολία
Δ. την πλήρη καταστροφή των κινητών συστημάτων εκτόξευσης βαλλιστικών πυραύλων στο έδαφος αλλά και αυτών που χρησιμοποιούν σιδηρόδρομο
Ε. Την καταστροφή αεροδιαδρόμων και αντιαεροπορικών συστημάτων άμυνας πάνω από εχθρικό έδαφος
Γιατί ακριβώς είναι ικανό το βομβαρδιστικό «Raider» ;
Είναι επιφορτισμένο με την δυνατότητα διενέργειας συμβατικού τύπου επιθέσεων ενάντια σε αμυντικές υποδομές, ή σε εξουδετέρωση βαλλιστικών πυραύλων , σε βομβαρδισμούς αεροδρομίων, βάσεις πυραύλων, ραδιο-ηλεκτρονικών κέντρων πληροφοριών, κέντρα ελέγχου και αποθήκες πυρομαχικών.
Μετά την «διάρρηξη» της αντιαεροπορικής άμυνας, τα αμερικανικά αεροσκάφη Β-21 θα δύναται να χρησιμοποιούν ραντάρ τύπου AESA και λέιζερ που θα σαρώνουν τα πάντα στην επιφάνεια της γης για να εντοπίζει στόχους.
Το στάδιο της καταστροφής των στόχων γίνεται με την χρήση μικρών σε μέγεθος αλλά υψηλής εκρηκτικότητας βομβών (ζυγίζουν 139 κιλά το κομμάτι) από τις οποίες δύναται να μεταφέρει το αεροσκάφος μέχρι και 90 κομμάτια στο ωφέλιμο φορτίο του.
Κινέζοι ειδικοί εκτιμούν ότι το βομβαρδιστικό Β-21 είναι ένα «εν πλω κινητό ραντάρ σάρωσης» της χερσαίας επιφάνειας μεγάλων διαστάσεων , «φορώντας» στην ουσία μια τροποποιημένη έκδοση του AN / APG-77 το οποίο θα είναι σε θέση να εκτελεί περισσότερες από 20 εργασίες ταυτόχρονα όπως η παρακολούθηση , η διόρθωση των παραμέτρων πλοήγησης, η αναζήτηση και ο εντοπισμός στόχων, διασφαλίζοντας και τον εναέριο ανεφοδιασμό αλλά και την ρίψη βομβών .
Το ραντάρ AN / APG-77 έχει αποδείξει επανειλημμένα την αξιοπιστία του σε συνθήκες ισχυρών ραδιο-ηλεκτρικών και μαγνητικών παρεμβολών και η νέα έκδοση πιθανότατα θα διαθέτει επίσης πρόσθετο εξοπλισμό για συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.
Κατά την άποψη των Κινέζων επιστημόνων το αμερικανικό αεροσκάφος θα το περιβάλει ένα «νέφος» ιονισμού , αποκρύβοντας εντελώς το ίχνος του από τα εχθρικά ραντάρ.
Το υπερβομβαρδιστικό Β-21 θα μεταφέρει επίσης «Stand-Off Long-Range» βλήματα (LRSO) , βλήματα κρούζ και συμβατικά με ή χωρίς πυρηνικές κεφαλές. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σκοπεύει να το έχει «στα χέρια της» έως το 2030.
Εκτιμάται ότι το αεροσκάφος θα κινείται με υποηχητική ταχύτητα (950 χιλιόμετρα ανά ώρα) σε μεγάλα υψόμετρα (πάνω από 20.000 μέτρα) και με τη βοήθεια συστήματος λέιζερ θα δύνανται να ανιχνεύει βαλλιστικούς πυραύλους έως και 800 χιλιόμετρα μακριά.
Κινέζοι ειδικοί σημειώνουν ότι η μέγιστη εμβέλεια πτήσης του Β-21 χωρίς ανεφοδιασμό θα είναι περίπου 9.300 χιλιόμετρα και η ακτίνα της μάχης θα είναι 4.600 χιλιόμετρα.
Σύμφωνα με αναλυτές του ινστιτούτου MNDSRC, το Β-21 θα «φοράει» τέσσερις κινητήρες F-118 GE-100 (που χρησιμοποιείται επίσης και από το F-22).
Κινέζοι ειδικοί παραδέχονται ότι σήμερα η κινεζική Πολεμική Αεροπορία (PLAAF) διαθέτει αεροσκάφη για μάχη σε μεγάλα υψόμετρα χάρη στα ρωσικά αεροσκάφη SU-30MKK και το SU-30MK2, αλλά για αυτά τα αεροσκάφη σαν το Β-21 θα απαιτηθεί η χρήση εξελιγμένου αεροσκάφους-κυνηγού βομβαρδιστικών.
Είπαμε ο πόλεμος πλέον θα διεξάγεται πλέον ψηλά στην στρατόσφαιρα και στο διάστημα , παρά στην γη, για αυτό και όποιος ελέγχει αυτό το κομμάτι θα ελέγχει και τον πλανήτη.
Εδώ και μεγάλο διάστημα η Κίνα «προετοιμάζεται» να ανακηρύξει ζώνη ελέγχου των πτήσεων (ADIZ) πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας; Και πόσο αποτελεσματικό θα ήταν το Πεκίνο να επιβάλει μια τέτοια ζώνη;
Η ιδέα ότι η Κίνα θα κηρύξει στην θάλασσα της νότιας Κίνας «ελεγχομένη περιοχή πτήσεων» δεν είναι κάτι καινούργιο, αλλά αποτελεί το πρώτο βήμα για παγκόσμια κυριαρχία.
Ωστόσο, η πολύ αρνητική απόφαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και το μόνιμο δικαστήριο στις επικαλυπτόμενες αξιώσεις μεταξύ της Κίνας και των Φιλιππίνων στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, έχει ακυρώσει τις περισσότερες από τις αξιώσεις του Πεκίνου τροφοδοτώντας σενάρια ότι η Κίνα θα την κηρύξει μονομερώς σε αντίποινα, σύμφωνα με τον Κινέζο αντιπρόεδρο και ΥΠΕΞ Iu Zhenmin , ο οποίος τόνισε ότι μια τέτοια κίνηση θα υλοποιηθεί αμέσως όταν το Πεκίνο αισθανθεί ότι απειλείται.
Αυτό στη συνέχεια οδηγεί στο ερώτημα πόσο αποτελεσματικά η Κίνα θα είναι σε θέση να αστυνομεύσει μια νέα ζώνη τύπου ADIZ.
Έχει αναφερθεί ότι η Κίνα αθόρυβα έχει διακόψει προσωρινά να επιδιώκει την ενεργό επιβολή στην ανατολική θάλασσα της Κίνας μιας ζώνης ελέγχου πτήσεων (ADIZ), σύμφωνα με έκθεση του Μαρτίου 2016 από ειδική επιτροπή ασφαλείας των ΗΠΑ.
Η ίδια η έκθεση υπογραμμίζει ότι η έλλειψη συντονισμού μεταξύ του απελευθερωτικού στρατού της πολεμικής αεροπορίας και του ναυτικού, έχει οδηγήσει σε «κενές περιοχές» , δηλαδή ακάλυπτες περιοχές με ραντάρ και σε μια ανικανότητα να αστυνομευτεί αποτελεσματικά αυτή η περιοχή .
Το Πεκίνο έχει λάβει μέτρα για την αποκατάσταση του προβλήματος αυτούς του συντονισμού, με την ίδρυση ενός επιχειρησιακού κέντρου για την Ανατολική Θάλασσα της Κίνας στις αρχές του 2015.
Επιπλέον, το ζήτημα του συντονισμού ναυτικού και αεροπορίας είναι λιγότερο πιθανό να προκύψει για τη Νότια Θάλασσα της Κίνας , διότι το σύνολο της περιοχής κατά κύριο λόγο εμπίπτει στη δικαιοδοσία του κινεζικού στόλου.
Εκτός από τα πολεμικά πλοία του, το κινεζικό ναυτικό διαθέτει και ναυτική αεροπορία υπό τις διαταγές του. Όπως και ο υπόλοιπος Λαϊκός απελευθερωτικός στρατός έχει υποστεί έναν δραστικό εκσυγχρονισμό ξεκινώντας από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, με τις 8η και 9η αεροπορικές διοικήσεις και την παραλαβή των σύγχρονων μαχητικών Xi’an JH-7A και των αεροσκαφών Shenyang J-11B .
Και τα δύο τμήματα της κινεζικής αεροπορίας συγκροτούν τρία συντάγματα μάχης, τα οποία στην περίπτωση του κινεζικού στόλου της Νότιας Θάλασσας , περιλαμβάνει δύο συντάγματα με περίπου 24 αεροσκάφη ανά σύνταγμα και βάση το νησί Χαϊνάν, στο βόρειο άκρο της Νότιας Θάλασσας της Κίνας.
Αν η Κίνα ήταν να κηρύξει ζώνη αναγνώρισης πτήσεων στην θάλασσα της νότιας Κίνας , την ευθύνη για την επιβολή της θα έπεφτε στους ώμους των τεσσάρων αυτών αεροπορικών συνταγμάτων .
Το θέμα όμως είναι ότι αργά η γρήγορα αυτό θα γίνει πραγματικότητα όπως και να έχει το ζήτημα διότι η ισχύ της Κίνας μεγαλώνει δυσανάλογα με αυτής των ΗΠΑ .
Εκτός από αυτό το Πεκίνο δεν επιθυμεί την παρουσία αμερικανικών ναυτικών ομάδων μάχης κοντά στα κινεζικά παράλια και θα αντιδράσει σίγουρα .