Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Πώς το "έμφραγμα" του Σουέζ επηρέασε τα κέρδη στο λιμάνι του Πειραιά;

Η σχετικά γρήγορη αποκόλληση του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given στη  διώρυγα του Σουέζ μπορεί να απέτρεψε την παγκόσμια οικονομική κρίση όμως έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.  Σύμφωνα με τους ειδικούς θα χρειαστούν 10-15 ημέρες για να επανέλθει σε κανονικούς ρυθμούς η κυκλοφορία. Ήδη περιμένουν  369 άλλα πλοία  να περάσουν τη Διώρυγα, ανάμεσά τους δεκάδες με εμπορευματοκιβώτια, χύδην φορτίο, αργό πετρέλαιο,  υγροποιημένο φυσικό αέριο και υγροποιημένο αέριο πετρελαίου, γράφει ο Μηνάς Τσαμόπουλος στο newmoney. gr.

Από τη Διώρυγα διακινείται  το 10% των  δια θαλάσσης μεταφερόμενων  εμπορευμάτων που διακινούνται δια θαλάσσης παγκοσμίως.

Το νέο πρόβλημα που θα ανακύψει είναι ο κατάπλους και ο συνωστισμός μεγάλου αριθμού πλοίων στα λιμάνια, μεταξύ αυτών και του Πειραιά. Θα δημιουργηθεί το αδιαχώρητο αφού εκτός των εγκλωβισμένων στην διώρυγα πλοίων που καθυστέρησαν το ταξίδι  τους, θα καταπλεύσουν και εκείνα που άλλαξαν ρότα και έκανα τον περίπλου της Αφρικής περνώντας από το ακρωτήριο της  Καλής Ελπίδας αλλά και όσα κάνουν το τακτικό τους δρομολόγιο. Το θέμα είναι ότι ο σχεδιασμός των logistics στηρίζεται στη συνεχή ροή των εμπορευμάτων, οπότε θα δημιουργηθεί πρόβλημα αποθηκευτικών χώρων όπου θα πρέπει να τοποθετηθούν τα επιπλέον εμπορευματοκιβώτια, ενώ θα υπάρξει και έλλειψη άδειων «κουτιών».

Στον Πειραιά έχει σημάνει συναγερμός και έχει εκπονηθεί σχέδιο για την αντιμετώπιση  της κατάστασης. «Είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τον μεγαλύτερο  του συνηθισμένου και εκτός προγράμματος όγκου φορτίων που αναμένονται.   Αυτό θα επιτευχθεί κυρίως με την εντατικοποίηση των βαρδιών. Ο Πειραιάς είναι έτοιμος» επεσήμαναν στελέχη του λιμανιού και προσέθεσαν: «Θα υπάρχουν καθυστερήσεις τόσο στις εισαγωγές εμπορευμάτων όσο και στις εισαγωγές αφού θα σημειωθεί έλλειψη κενών εμπορευματοκιβωτίων.»

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν όσα είπε στο Newmoney ο Φίλιππος Προκοπάκης, εμπορικός διευθυντής commercial manager, Chartering, s/p μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών με στόλο από πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Danaos Shipping του δρ Ιωάννη Κούστα:

«Σίγουρα το κλείσιμο της διώρυγας είναι ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα παρεμπόδισης της ελεύθερης διακίνησης προϊόντων που έχουμε δει την τελευταία δεκαετία.

Μια λύση για τα πλοία ήταν να κάνουν το γύρο της Αφρικής και να περάσουν από το ακρωτήριο της  Καλής Ελπίδος αν και αυτό γίνεται προφανώς με χρονική και οικονομική επιβάρυνση καθώς πρέπει να καταναλωθούν πολύ περισσότερα καύσιμα, ένα κόστος που σίγουρα οι liner εταιρείες θα θέλουν να μετακυλήσουν.

Τώρα που το κανάλι άνοιξε θα δούμε τεράστιο αριθμό πλοίων να καταφτάνει στα λιμάνια. Πλοία που ήταν μπλοκαρισμένα. Το γεγονός αυτό   σε συνδυασμό και με τις τακτικές γραμμές, θα δημιουργήσει περαιτέρω συμφόρηση και άρα περαιτέρω καθυστερήσεις».

Εν κατακλείδι ο λογαριασμός των παραπάνω θα είναι βαρύς και σίγουρα θα οδηγήσει σε προσωρινές ελλείψεις καθώς και σε προσωρινές αυξήσεις τιμών στα προϊόντα» είπε και συμπλήρωσε δίνοντας μία άλλη διάσταση:

«Αν τώρα θέλουμε να εξετάσουμε τον αντίκτυπο που έχει στην ναυλαγορά αυτός θα είναι θετικός καθώς βρισκόμαστε ήδη σε μια κατάσταση που η ζήτηση ξεπερνούσε την προσφορά, πλοία οποιουδήποτε μεγέθους μεταφοράς containers ήταν ήδη σε έλλειψη όποτε η όποια καθυστέρηση θα πρέπει να καλυφτεί από ναυλώσεις υφιστάμενων πλοίων και άρα μια τέτοια κατάσταση σίγουρα δίνει ένα τεράστιο πλεονέκτημα στον εκάστοτε πλοιοκτήτη να αναζητεί ένα πολύ επικερδή συνδυασμό ναύλου και χρονοναύλωσης.»

Tags
Back to top button