Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Πρώτη δύναμη παγκοσμίως η Ελληνική ναυτιλία! Ελέγχει το 16,9% της χωρητικότητας

Συνεχίζει να κυριαρχεί στις θάλασσες του κόσμου η ελληνική ναυτιλία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εμπορίου και Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών (UNCTAD) που δόθηκαν χθες το απόγευμα στη δημοσιότητα.

Ο ελληνόκτητος στόλος με 4.992 πλοία και συνολική μεταφορική ικανότητα 394.977.181 dwt διατηρεί την πρώτη θέση παγκοσμίως με μερίδιο 16,9% με όρους dwt, με το κινεζικό στόλο να ακολουθεί με 6.600 πλοία και μεταφορική ικανότητα 309.870.897 dwt και μερίδιο 13,3%.

Μαύρη πρόβλεψη από Deutsche Bank! Έρχεται φούσκα σοκ που θα σκάσει στις αγορές με πάταγο το 2024

Ελληνική ναυτιλία: Το μερίδιο του στόλου

Τα στοιχεία της UNCTAD αφορούν την εικόνα του παγκοσμίου στόλου την 1η Ιανουαρίου 2024. Σε σύγκριση με το 2023 το μερίδιο του ελληνόκτητου στόλου μειώθηκε ελαφρώς καθώς το προηγούμενο έτος ήταν στο 17,4%. Μικρή μείωση σημείωσε και το μερίδιο του κινεζικού στόλου που ήταν στο 13,4%.

Να σημειωθεί ότι ο ελληνόκτητος στόλος αυξάνεται και ανανεώνεται διαρκώς, είναι ενεργειακά αποδοτικός και εξοπλισμένος με περιβαλλοντικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας. Αποτελεί ήδη τον μεγαλύτερο στόλο με ικανότητα χρήσης εναλλακτικών καυσίμων στον κόσμο, όπως ανέφερε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών στην ετήσια έκθεση της, όπως αναφέρει ο  

Την πρώτη πεντάδα των χωρών με τον μεγαλύτερο στόλο συμπληρώνουν η Ιαπωνία με μερίδιο 10,4%, η Σιγκαπούρη με 6,3% και το Χονγκ Κονγκ με 5,8%. 

Η αύξηση του στόλου ήταν ανομοιόμορφη το 2023, με τη χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να κάνει άλμα κατά σχεδόν 8% και εκείνη των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου να αυξάνεται κατά 6,4%. Η ανάπτυξη των δεξαμενόπλοιων παρέμεινε χαμηλή, αυξανόμενη κατά λιγότερο από 2%. Η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου έφθασε περίπου τα 2,4 δισεκατομμύρια τόνους νεκρού βάρους (dwt), με τα bulkers να αποτελούν το 42,7% και τα δεξαμενόπλοια το 28,3% του συνόλου.

Στο μεταξύ η UNCTAD εκτιμά ότι το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο θα αυξηθεί κατά 2% φέτος και κατά μέσο όρο 2,4% ετησίως έως το 2029. Όπως υποστηρίζει οι αριθμοί αυτοί είναι σύμφωνοι με τις παγκόσμιες οικονομικές προβλέψεις και αντιστρέφουν μια πτώση που παρατηρήθηκε το 2023.

Ωστόσο προειδοποιεί ότι η καθοδική τάση είναι ένας κίνδυνος υψηλός για αυτή τη μεσοπρόθεσμη πρόβλεψη, καθώς οι γεωπολιτικές συγκρούσεις και οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης που αναδείχθηκαν τον προηγούμενο χρόνοι λόγω των επιθέσεων των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και την ξηρασία στη διώρυγα του Παναμά, επιδρούν αρνητικά στο παγκόσμιο εμπόριο.

Η UNCTAD ανέφερε ότι η ανάπτυξη θα καθορισθεί από τα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χάρη στη ζήτηση για βωξίτη, άνθρακα, εμπορευματοκιβώτια, σιτηρά και σιδηρομετάλλευμα, ενώ το πετρέλαιο θα έχει επίσης ρόλο.

Tags
Back to top button