Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

«Πρωταθλητές» στις προτιμήσεις των Ελλήνων τα αναψυκτικά «made in Greece»

Με αναψυκτικά «made in Greece» εταιριών σβήνουν τη… δίψα τους οι Ελληνες καταναλωτές, δείχνοντας παράλληλα σαφή προτίμηση στα «πράσινα» προϊόντα με στέβια. Σε μια αγορά που, αν και βαίνει συνεχώς μειούμενη αγγίζοντας σε αξία τα 750 εκατ. ευρώ και σε όγκο τα 450 εκατ. λίτρα, άλλοι παίκτες επενδύουν σε νέα προϊόντα, άλλοι στις παραγωγικές μονάδες τους και κάποιοι άλλοι στην επέκτασή τους σε νέες αγορές. Ωστόσο, οι εταιρίες του κλάδου ποντάρουν στους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς ο καιρός και ο τουρισμός αναμένεται να αναστρέψουν τη φθίνουσα πορεία της αγοράς.


Αναλυτικά, στο πρώτο τετράμηνο του 2017 τα αναψυκτικά στο οργανωμένο λιανεμπόριο -εκτός της Lidl- παρουσίασαν πτώση της τάξεως του 5% συνεχίζοντας την αρνητική πορεία του 2016 (-6%). Ωστόσο, είναι σαφώς μικρότερη από τη μείωση που παρατηρείται συνολικά στο οργανωμένο λιανεμπόριο και διαμορφώνεται στο -10%, γεγονός που οφείλεται στις παρατεταμένες διαπραγματεύσεις κυβέρνησης-θεσμών για το κλείσιμο της αξιολόγησης.

Επιπλέον, αίσθηση προκαλεί η βουτιά κατά 18% στις πωλήσεις των private label αναψυκτικών, το μερίδιο των οποίων έχει υποχωρήσει στο 5%. Οπως αναφέρουν στον «Ε.Τ.» της Κυριακής στελέχη της αγοράς, η υποχώρηση σχετίζεται, κυρίως, με την κατάσταση που επικρατούσε στην αλυσίδα Μαρινόπουλος πριν ολοκληρωθεί το deal με τη Σκλαβενίτης, αλλά και με την επιθετική εμπορική πολιτική των εταιριών του κλάδου.

Leader στην αγορά αναψυκτικών εξακολουθεί να είναι η Coca-Cola 3E με μερίδιο 61% σε όγκο, ακολουθούμενη από την Pepsico με 11,5%, ενώ την τριάδα συμπληρώνει η Λουξ με 7,5%. Επονται η ελληνική Green Cola με 5,9%, η ΕΨΑ και η Ολυμπιακή Ζυθοποιία με τα προϊόντα Tuborg που έχει αποσπάσει το 2,2% και η Βίκος με 1,5%.

Στην κατηγορία της cola τα ηνία κρατά και πάλι η Coca-Cola με μερίδιο αγοράς σε όγκο της τάξεως του 79,5% (μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα κατά 1,5%), ενώ στη δεύτερη θέση βρίσκεται πλέον η Green Cola με 7,8%, ακολουθεί η Pepsico με 7,5%, η οποία μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της στην Ελλάδα παρουσιάζει πτώση, και ακολουθούν η Βίκος με 1,3% και η Λουξ με 1%.


Παρά την κάμψη της αγοράς στο πρώτο τετράμηνο, στελέχη του κλάδου σημειώνουν ότι ο Μάιος έδειξε καλύτερα σημάδια και σε συνδυασμό με την καλοκαιρινή περίοδο, αλλά και την επαναλειτουργία των καταστημάτων της Μαρινόπουλος με το σήμα της Σκλαβενίτης, εκτιμούν ότι τελικά το 2017 θα κλείσει με μια μικρή μείωση της τάξεως του 3,5%-4%.

Σε ό,τι αφορά τα σχέδια των παικτών του κλάδου, η Coca-Cola 3E πριν από δύο μήνες λάνσαρε στην ελληνική αγορά τη νέα Coca-Cola με γλυκαντικό στέβια, απαντώντας στην τάση για πιο «υγιεινά» αναψυκτικά και στην προσπάθειά της να διακόψει την ανοδική πορεία της Green Cola. Tο νέο προϊόν παράγεται στο Mega Plant του Σχηματαρίου, το μεγαλύτερο εργοστάσιο εμφιάλωσης και διανομής αναψυκτικών και χυμών της χώρας.

Η απάντηση στην κίνηση αυτή ήρθε λίγες ημέρες αργότερα από την Green Cola μέσα από ένα διαφημιστικό σποτ και με μότο «λίγο πράσινο δεν σε κάνει green» δείχνοντας παράλληλα ένα κόκκινο κουτάκι αναψυκτικού, στο οποίο τοποθετούνται μικρές πινελιές με πράσινο χρώμα. Αλλωστε, η εταιρία από την Ορεστιάδα το τελευταίο διάστημα έχει επενδύσει στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση το ποσό των 2 εκατ. ευρώ. Στο μεταξύ, συνεχίζει το πλάνο επέκτασης στο εξωτερικό και ήδη διαθέτει παρουσία σε 20 χώρες. «Οι εξαγωγές μας αντιπροσωπεύουν το 10% του τζίρου μας. Εξάγουμε μόνο την πρώτη ύλη και σε κάθε χώρα γίνεται τοπική παραγωγή του προϊόντος», αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο εμπορικός διευθυντής της Green Cola, κ. Γιώργος Βενιέρης. Ο τζίρος της εταιρίας ανήλθε το 2016 στα 14,7 εκατ. ευρώ, ενώ στόχος για την τρέχουσα χρονιά είναι να αγγίξει τα 16 εκατ. ευρώ.

Περαιτέρω διείσδυση στην ελληνική αγορά με στόχο σε ορίζοντα διετίας να κατακτήσει την πρώτη θέση στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση επιχειρεί η εταιρία Λουξ. Κι αυτό επιχειρεί να το πετύχει με τη συνεργασία της με την discount αλυσίδα Lidl, αλλά και την αλυσίδα καφέ Coffee Island. Οπως ανέφερε πριν από λίγο καιρό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Λουξ, κ. Γιάννης Μαρλαφέκας, στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση η εταιρία του έχει κατακτήσει τη δεύτερη θέση. Το νέο στοίχημα για τη Λουξ είναι η νέα σειρά προϊόντων Λουξ plus ‘n light με γεύσεις λεμόνι, πορτοκάλι, κόλα, βύσσινο, τσάι, μανταρίνι κ.λπ.

Βίκος: Επενδύσεις ύψους 25 εκατ. € μέσα στο 2017

Η Βίκος της οικογένειας Σεπετά υλοποιεί φέτος επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ για την εγκατάσταση νέων γραμμών παραγωγής και εμφιάλωσης αναψυκτικών, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή της στην κατηγορία που έχει εισέλθει τα τρία τελευταία χρόνια. Παράλληλα, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προώθηση των αναψυκτικών της ακολουθώντας επιθετική πολιτική μάρκετινγκ, γεγονός που αντανακλάται και στα οικονομικά της αποτελέσματα. Οι πωλήσεις των αναψυκτικών της κατέγραψαν άνοδο κατά 40% το 2016, ενώ το πρώτο τετράμηνο του 2017 έτρεξαν με ρυθμό ανάπτυξης της τάξεως του 70%.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, αυτό που τη διαφοροποιεί από τις άλλες εταιρίες είναι ότι τα αναψυκτικά Βίκος είναι τα μοναδικά που παράγονται με φυσικό μεταλλικό νερό. Επιπλέον, έχει λανσάρει στην αγορά Cola, πορτοκαλάδα και λεμονάδα με στέβια, ενώ σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει και κρύο τσάι με στέβια. Αναφορικά με τις πωλήσεις των αναψυκτικών, πέρυσι άγγιξαν τα 5 εκατ. ευρώ και φέτος αναμένεται να διπλασιαστούν, στα 10 εκατ. ευρώ. Ο επικεφαλής της εταιρίας, κ. Πέτρος Σεπετάς, μιλώντας πρόσφατα σε δημοσιογράφους δεν έκρυψε το ενδιαφέρον του για αύξηση του ποσοστού της Βίκος στην εταιρία παραγωγής αναψυκτικών ΕΨΑ, στην οποία κατέχει ήδη ποσοστό 25%.

ΠΗΓΗ: Ελεύθερος Τύπος

Tags
Back to top button