Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Πόλεμος της Κορέας: Το 13ο Σμήνος ξεκινά σαν σήμερα τις επιχειρήσεις

Σαν σήμερα, στις 4 Δεκεμβρίου 1950, το 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών της ΠΑ, αναλαμβάνει από το αεροδρόμιο Χουνγκάτ της Κορέας τις πρώτες αποστολές (Πόλεμος της Κορέας).

Το 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών, με 9 αεροσκάφη C-47 Dacota και 67 αξιωματικούς και οπλίτες, είχε αναχωρήσει στις 11 Νοεμ. 1950 για την Κορέα, προκειμένου να λάβει μέρος στον Πόλεμο της Κορέας, υπό τις δυνάμεις του ΟΗΕ.

Η αναχώρηση έγινε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας και αφού ακολουθήθηκε το δρομολόγιο Ελευσίνα, Ρόδος Λευκωσία, Νταχράν, Καράτσι , Νέο Δελχί, Καλκούτα, Μπανγκόγκ, Σαϊγκόν, Φιλιππίνες, Οκινάουα, αφίχθη στην αεροπορική βάση Itazuki στο Kyushu της Ιαπωνίας την 1η Δεκεμβρίου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στις 3 Δεκεμβρίου, τα ελληνικά φτερά προσγειώνονται στο έδαφος της Κορέας και εντάσσονται αμέσως, λόγω της αναγκαίας άμεσης συμμετοχής του σμήνους στις επιχειρήσεις συνεπεία της κρίσιμης καταστάσεως που δημιούργησε η ταχεία επέλασις των κινεζικών δυνάμεων, στην 21η Μοίρα Μεταφορών της 374ης Αμερικανικής Πτέρυγας Μάχης, η οποία αργότερα ονομάσθηκε 6461η Μοίρα, η επονομαζόμενη «Kyushu Gypsies» .

Αφού το Σμήνος μετακινήθηκε στο αεροδρόμιο Hungnam (Κ-27) της Β. Κορέας, ανέλαβε από την 4η Δεκεμβρίου του 1950, αποστολές ρίψεως εφοδίων και αερομεταφορών από και προς το πεδίο της μάχης και μεταφορά τραυματιών της εγκλωβισθείσας στην περιοχή Koto-Ri 21ης Αμερικανικής Μεραρχίας Πεζοναυτών.

Αργότερα, λόγω καταλήψεως της Hungnam, διετάχθη εγκατάλειψη του αεροδρομίου και το σμήνος μεταφέρθηκε στο αεροδρόμιο Κ-9, κοντά στο λιμάνι Pusan της Ν. Κορέας. Από τον Ιανουάριο του 1951 η έδρα του σμήνους μετεκινήθη στην βάση Tachikawa στην Ιαπωνία όπου έμεινε μέχρι το τέλος του Ιουλίου 1951. Ταυτόχρονα, κλιμάκιο του σμήνους δυνάμεως 4 αεροσκαφών, προωθήθηκε στο αεροδρόμιο Κ-2 της Ν. Κορέας κοντά στην πόλη Τaegu, από όπου επιχειρούσε μέχρι την 13η Μαΐου 1951 που μεταστάθμευσε στο αεροδρόμιο Κ-14 κοντά στο Κimpo. Περί τα τέλη Ιουλίου, όλο το σμήνος ανασυντάχθηκε στην αεροπορική βάση Αshiya της Ιαπωνίας, από όπου συνέχισε την εκτέλεση αποστολών μέχρι την 15η Ιουλίου 1952. Από τις 15 Ιανουαρίου 1952, η έδρα του σμήνους μετακινήθηκε στο αεροδρόμιο Κ-16 κοντά στη Σεούλ, πρωτεύουσα της Ν. Κορέας. Την 11η Ιουνίου 1954, μεταστάθμευσε και πάλι στο Κ-14 (Κimpo) την τελευταία βάση του στην Κορέα. Την 1η Απριλίου 1955 μετακινήθηκε στην αεροπορική βάση Αshiya της Ιαπωνίας, όπου έγιναν οι απαραίτητες ετοιμασίες για την επιστροφή στην Ελλάδα. Στις 8 Μαΐου 1955 το σμήνος απογειώθηκε και μετά σειρά ενδιάμεσων σταθμών έφθασε στην Ελλάδα στις 23 Μαΐου 1955. 

Tags
Back to top button