Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

Ποιοι και γιατί απειλούν το ελληνικό γιαούρτι;

Εμπορική μάχη στις ΗΠΑ για το δημοφιλές προϊόν


Στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής έχει ξεσπάσει εμπορικός πόλεμος μεταξύ των εταιρειών γαλακτοκομικών προϊόντων για το ποιος θα καταφέρει να εκθρονίσει το ελληνικό γιαούρτι από την πρώτη θέση της λίστας με τα πιο ευπώλητα γιαούρτια.

Αν και οι Αμερικανοί γενικώς δεν προτιμούν το γιαούρτι, στα σούπερ μάρκετ υπάρχουν κυριολεκτικά αμέτρητες επιλογές, που δεν περιορίζονται μόνο στην περιεκτικότητά ως προς τα λιπαρά, αλλά μπορεί κανείς να επιλέξει από αιγοπρόβειο μέχρι και γάλα καρύδας ως βάση. Για να μην αναφέρουμε και τα λεγόμενα επιδόρπια γιαουρτιού, όπου εκεί πια το πλήθος των επιλογών κυριολεκτικά προκαλεί πονοκέφαλο στον καταναλωτή.

Ένα μέσο αμερικανικό σούπερ μάρκετ έχει περίπου 300 με 350 διαφορετικά προϊόντα γιαουρτιού.

Danone, Chobani και General Mills είναι οι εταιρείες με τα μεγαλύτερα εμπορικά μερίδια στην αγορά του γιαουρτιού, καθώς το 2018 συγκέντρωσαν το 70% του συνόλου των πωλήσεων, σύμφωνα με το Euromonitor International, ενώ οι συνολικές πωλήσεις έφτασαν τα 8,7 δισεκατομμύρια δολάρια.


Τα προαναφερόμενα νούμερα προκαλούν εντύπωση αν σκεφτεί κανείς ότι μέχρι και το 2007 που για πρώτη φορά στα ράφια των αμερικανικών σούπερ μάρκετ η εταιρεία Chobani έφερε το ελληνικό γιαούρτι, οι Αμερικανοί ελάχιστα το γνώριζαν ως προϊόν.

Σήμερα, όμως, έχει φτάσει πλέον να είναι το προϊόν με το μισό μερίδιο του όγκου γιαουρτιού που πωλείται στις ΗΠΑ.

Το 2016 το ελληνικό γιαούρτι της Chobani εκτόπισε λοιπόν από την πρώτη θέση το Yoplait της General Mills.

Σύμφωνα με το Euromonitor, το 2018 το Yoplait αναλογούσε στο 15,6% της αγοράς, ενώ το ελληνικό γιαούρτι Chobani, είχε μερίδιο 20,6%, με τα άλλα προϊόντα της Danone να συγκεντρώνουν όλα μαζί μερίδιο 32,5%.

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός διότι η ευρύτητα των επιλογών κρύβει κάτι πολύ σημαντικό: οι Αμερικανοί, συγκριτικά με άλλους λαούς, τρώνε ελάχιστο γιαούρτι.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ενώ οι πωλήσεις ανέβηκαν κατά 2,4% σε αξία τα τελευταία πέντε χρόνια, σε ότι αφορά στον όγκο η κατανάλωση έπεσε κατά 7,6% το ίδιο διάστημα.

Ο Peter McGuinness, επικεφαλής Μάρκετινγκ της Chobani, δηλώνει αισιόδοξος σημειώνοντας ότι «επειδή οι Αμερικανοί τρώνε λιγότερο γιαούρτι, πάντα υπάρχει χώρος για ανάπτυξη».

Το 2017 οι Αμερικανοί κατανάλωναν κατά μέσο όρο σχεδόν 6,2 κιλά γιαούρτι, ενώ οι Καναδοί 10,3 κιλά και οι Γάλλοι 30 κιλά.

Ο McGuinness πάντως δεν φαίνεται να ανησυχεί για τους ανταγωνιστές αφού θεωρεί ότι στερούνται καινοτομίας, περιορίζονται στην αντιγραφή και βασίζονται σε εκπτώσεις επί των προϊόντων τους για να προσελκύσουν τον καταναλωτή.

Παραδέχεται όμως ότι οι πωλήσεις του ελληνικού γιαουρτιού στις ΗΠΑ παρουσιάζουν σημάδια κόπωσης, αλλά λέει επίσης ότι τρία νέα προϊόντα είναι πλέον στα ράφια των αμερικανικών σούπερ μάρκετ: για παιδιά, με λιγότερο σάκχαρα και χωρίς γάλα.

Να σημειωθεί ότι η Danone πρόσφατα εξαγόρασε σειρά προϊόντων γιαουρτιού με βάση το γάλα αμυγδάλου.

H General Mills απ’ την άλλη που έχει δεχθεί το ισχυρότερο πλήγμα, μόλις το 2018 άρχισε να ανακάμπτει χωρίς ωστόσο να παρουσιάζει κάτι το αξιοσημείωτο στις πωλήσεις γιαουρτιού.

Tags
Back to top button