Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Όταν ο κινηματογράφος προέβλεπε το εφιαλτικό παρών του κορωνοϊού

Η (ας την πούμε) «συζήτηση» για τον υποχρεωτικό εμβολιασμό έχει πολώσει την κοινωνία και έχει οδηγήσει κάποιους επώνυμους και "διαμορφωτές γνώμης", χωρίς αιδώ, να οραματίζονται έναν κόσμο που όσοι "αρνητές" δεν πεισθούν δια του εξαναγκασμού ή δια της ποινικής δίωξης (!) να εμβολιασθούν, ας ζούνε απομονωμένοι και χωριστά από την κοινωνία των "νομιμόφρονων" εμβολιασμένων (λενας βουλευτής είπε δημόσια, ότι «εάν δεν θέλουν οι "αρνητές" να ζήσουν στα βουνά ας εμβολιαστούν»).  

Ο κινηματογράφος έχει προβλέψει πολλές φορές ένα δυστοπικό μέλλον, όπου η κοινωνία (συνήθως μετά από κάποια κρίση ή μεγάλου μεγέθους καταστροφή) θα είναι χωρισμένη στην ελίτ και στους απροσάρμοστους ή τους παρίες. Παρακάτω 7 τέτοιες ταινίες. 

Soylent Green (1973): Βρισκόμαστε στο έτος 2022 (!), όπου οι σωρευτικές επιπτώσεις του υπερπληθυσμού, της ρύπανσης και κάποιας κλιματικής καταστροφής προκάλεσαν σοβαρές παγκόσμιες ελλείψεις τροφίμων, νερού και κατοικιών. Υπάρχουν 40 εκατομμύρια άνθρωποι στη Νέα Υόρκη, όπου μόνο η ελίτ της πόλης μπορεί να απολαμβάνει ευρύχωρα διαμερίσματα, καθαρό νερό και φυσικά φαγητά. Τα σπίτια της ελίτ συνήθως περιλαμβάνουν παλλακίδες που αναφέρονται ως "έπιπλα" και φέρονται στους ενοικιαστές ως σκλάβους. Η Soylent Industries, η οποία προέρχεται από το συνδυασμό "soy" και "lentil" (σόγια και φακής), ελέγχει την τροφοδοσία του μισού κόσμου και πουλάει  τις τεχνητές γκοφρέτες «Soylent Red» και «Soylent Yellow». Το πιο πρόσφατο προϊόν τους είναι το πολύ πιο γευστικό και θρεπτικό "Soylent Green", που διαφημίζεται ως φτιαγμένο από πλαγκτόν, για το οποίο κάνουν σαν τρελές οι πεινασμένες μάζες, οι οποίες αντιμετωπίζονται με υπέρμετρη βία από τις δυνάμεις καταστολής. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Charlton Heston.

Zardoz (1974): Βρισκόμαστε στο έτος 2293, όπου ο ανθρώπινος πληθυσμός χωρίζεται στους αθάνατους "Eternals" («αιώνιους») και τους θνητούς "Brutals" («αγροίκους»). Οι Brutals ζουν σε μια ερημική γη, καλλιεργώντας φαγητό για τους Eternals, οι οποίοι ζουν χωριστά στο «Vortex», μέσα στην πολυτέλεια. Υπάρχουν και οι "Brutal Exterminators" που εξοντώνουν τους Brutals υπό τις διαταγές του Zardoz, μιας μεγάλης ιπτάμενης πέτρινης κεφαλής που φέρνει λίγο στον Μαρξ! Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ως Zed, ένας Brutal Exterminator, ο Sean Connery, στον πιο παράξενο ίσως ρόλο του. Μαζί του η Charlotte Rampling.

Gattaca (1997): Εξαιρετικά επίκαιρο λόγω της διάδοσης του κινήματος του Μετανθρωπισμού που προωθεί την ιδέα περί «αναβάθμισης» του ανθρώπου. Σ' ένα μακρινό μέλλον, όπου η γέννηση του κάθε ανθρώπου βασίζεται σ' ένα προμελετημένο συνδυασμό γονιδίων, ένας φυσιολογικός νεαρός, ο Vincent,  θεωρείται "ατελής" επειδή η σύλληψή του δεν έγινε στο εργαστήριο, αλλά ήταν αποτέλεσμα ενός έρωτα. Ο Βίνσεντ, ωστόσο, είναι αποφασισμένος να καταφέρει το ακατόρθωτο: να πετάξει στο Διάστημα. Αγοράζει, λοιπόν, μια "ταυτότητα" από έναν μεσίτη του DNA, αλλάζοντας έτσι θέση με τον γενετικά τέλειο αλλά παράλυτο Τζερόμ. Αλλάζοντας την εμφάνισή του και κρύβοντας όλες τις ατέλειές του, ο Βίνσεντ καταφέρνει να αναρριχηθεί στην ιεραρχία του Οργανισμού Gattaca, ενώ παράλληλα συνδέεται ερωτικά με τη συνάδελφό του, Irene. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Ethan Hawke και Uma Thurman.

In Time (2011): Βρισκόμαστε στο έτος 2169, όπου οι άνθρωποι σταματούν να γερνούν μετά από τα 25, οπότε ο χρόνος έχει γίνει το παγκόσμιο νόμισμα που ανταλλάσσεται μεταξύ ανθρώπων. Όταν ο χρόνος "τραπεζικός λογαριασμός" που αποτυπώνεται σε ένα εμφυτευμένο στο χέρι (!) ψηφιακό ρολόι φτάσει στο μηδέν, αυτός ο φτωχός "εξαντλείται" και πεθαίνει ακαριαία. Ένας νεαρός που ζει στο Dayton, στο γκέτο των φτωχών, όπου οι άνθρωποι σπάνια έχουν περισσότερο από 24 ώρες στα ρολόγια τους, κατηγορείται άδικα για φόνο και αυτό τον κάνει να εναντιωθεί στο σύστημα και να εισβάλει παράνομα στο New Greenwich, στην περιοχή των πλουσίων, όπου οι άνθρωποι έχουν αρκετό χρόνο και είναι ουσιαστικά «αθάνατοι». Εκεί θα τον κυνηγήσουν οι “Time keepers”, αλλά θα τον ερωτευτεί και η κόρη ενός πλούσιου «αθάνατου». Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Justin Timberlake και Amanda Seyfried.

The Hunger Games (2012): Το δυστοπικό κράτος της Πάνεμ αποτελείται από μια πλούσια πρωτεύουσα, την Κάπιτολ, και 12 φτωχές περιφέρειες. Ως τιμωρία για μια προηγούμενη επανάσταση των περιφερειών εναντίον της Κάπιτολ, ένα αγόρι και ένα κορίτσι ηλικίας 12 έως 18 ετών από κάθε περιφέρεια επιλέγονται σε μια ετήσια κλήρωση (γνωστή ως "Θερισμός") για να συμμετάσχουν στους Αγώνες Πείνας. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η Jennifer Lawrence. Ακολούθησαν 3 ακόμα ταινίες.

Elysium (2013): Βρισκόμαστε στο έτος 2154, και οι πολίτες της Γης ζουν σε συνθήκες φτώχειας, ως κατώτερα όντα, την ώρα που οι πλούσιοι και ισχυροί ζουν στο Elysium, έναν τεράστιο διαστημικό βιότοπο στην τροχιά της Γης, τεχνολογικά προηγμένο, με συσκευές που μπορούν να θεραπεύσουν όλες τις ασθένειες, να αντιστρέψουν τη γήρανση και να αναγεννήσουν τα μέρη του σώματος. Ένας άντρας από τους «παρακατιανούς» της Γης, ο Μαξ μολύνεται από ραδιενέργεια στο εργοστάσιο όπου δουλεύει κι έχει μόλις πέντε ημέρες στη διάθεσή του για να μπει παράνομα στο Elysium και να θεραπευτεί. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Matt Damon.

Snowpiercer (2013): Βρισκόμαστε στο έτος 2031. Ένα σχέδιο για την αντιστροφή της υπερθέρμανσης του πλανήτη παγώνει ακούσια ολόκληρο τον πλανήτη. Οι επιζώντες ζουν τώρα σε ένα τρένο που τρέχει ασταμάτητα ξανά και ξανά διασχίζοντας τον κόσμο. Το τρένο χωρίζεται σε διαφορετικά βαγόνια ανάλογα με το κοινωνικό status των επιβατών. Οι κατωτέρας τάξεως βρίσκονται στα πίσω βαγόνια, φρουρούμενοι από ένοπλους. Οι ανωτέρας (ελίτ) μπροστά. Ένας άντρας της εργατικής τάξης από τα τελευταία βαγόνια ξεκινά μια ανταρσία διαπιστώνοντας ότι τα όπλα των φρουρών είναι άσφαιρα (άρα πραγματικό όπλο τους είναι ο φόβος…) για να φτάσει στα πρώτα βαγόνια όπου είναι οι ανώτερη τάξη, όπου διαπιστώνει ότι υπάρχει μία αίθουσα διδασκαλίας όπου γίνεται προπαγάνδα σε παιδιά που έχουν αφαιρεθεί βίαια από τους γονείς, ενώ αργότερα απαγάγει την Υπουργό που είναι γνωστή μόνο με το επίθετο… Mason! Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Chris Evans.

Tags
Back to top button