Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Ολοκαίνουργιος κινητήρας βενζίνης 1.3 λίτρων για το Nissan QASHQAI

Η Nissan τοποθέτησε στο Nissan QASHQAI έναν ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων και τώρα “πατάει γκάζι”. Με τον νέο κινητήρα ο οποίος διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος 140PS και 160PS αντίστοιχα, αυξάνονται οι επιδόσεις του QASHQAI. Ο  νέος κινητήρας   προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές CO2.

Η έκδοση των 160PS διατίθεται και  σε συνδυασμό με ένα νέο, επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων  διπλού συμπλέκτη (DCT), όντας η πρώτη φορά που ένα τέτοιο σύστημα κάνει το ντεμπούτο του σε ένα μοντέλο Nissan.  H συγκεκριμένη έκδοση, παρέχει μια πιο σπορ και πιο άμεση δυναμική εμπειρία οδήγησης, βελτιωμένη απόδοση στην εκκίνηση από στάση, καθώς και βέλτιστη γραμμική απόδοση της ισχύος.

Υπάρχουν τρεις εκδόσεις του νέου κινητήρα 1.3 λίτρων : 140PS και 160PS με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, καθώς και 160PS με κιβώτιο DCT επτά σχέσεων. Οι τιμές της ροπής είναι 240 Nm για την πρώτη έκδοση, 260 Nm για τη δεύτερη και αντίστοιχα 270 Nm για το DCT. Όλες οι εκδόσεις είναι προσθιοκίνητες  και ανταποκρίνονται στο νέο πρότυπο εκπομπών Euro 6d-Temp.

Ο Jean-Philippe Roux, γενικός διευθυντής Crossover, της Nissan Europe δήλωσε :

"Η διάθεση του νέου αυτού κινητήρα των  1,3 λίτρων,  είναι η σωστή απάντηση στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, ικανοποιώντας τη αγοραστική ζήτηση  για ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό βενζινοκινητήρα που προσφέρει εξαιρετική οδηγική απόδοση και κατανάλωση καυσίμου".

Οι τρεις αυτές εκδόσεις του κινητήρα 1,3 λίτρων, αντικαθιστούν άμεσα τους βενζινοκινητήρες 1,2 λίτρων με 115PS (χειροκίνητου και CVT κιβωτίου)  και  1,6 με 163PS.

Παράλληλα με τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2, ο νέος κινητήρας προσφέρει μια πιο ομαλή απόκριση σε χαμηλές στροφές, πιο έντονη επιτάχυνση και πιο γρήγορους / ασφαλέστερους χειρισμούς  κατά την προσπέραση.

Η βελτιωμένη απόδοση έρχεται χάρη σε μια θεμελιώδη αναδιαμόρφωση στον σχεδιασμό του κινητήρα,  σε σύγκριση με τα προηγούμενα βενζινοκίνητα  μηχανικά σύνολα. Έχει προστεθεί ένα  φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, ενώ  στις βελτιώσεις  περιλαμβάνεται το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ο σχεδιασμός του θαλάμου καύσης, η μειωμένη τριβή και η βελτιστοποίηση του υπερσυμπιεστή. Προσφέρει επίσης μια πιο αθόρυβη εμπειρία στους επιβαίνοντες,  λόγω της υψηλότερης ροπής στρέψης σε χαμηλές στροφές.

Το  διάστημα τακτικής συντήρησης του κινητήρα, έχει επεκταθεί από τα 20.000 χλμ στα 30.000 χλμ. για αλλαγή λιπαντικών. Σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα 1,2 λίτρων και 115 PS,  το νέο μηχανικό σύνολο των 1,3 λίτρων και 140PS, διαθέτει  επιπλέον 25PS και  ροπή 50Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες  των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g/km (NEDC-BT), που είναι χαμηλότερες κατά 8 g/km (NEDC). Σε ότι αφορά την σύγκριση με το απερχόμενο κινητήρα των  1.6 λίτρων και ισχύος 163PS, ο νέος κινητήρας των 1,3 λίτρων  των 160PS, έχει μεν  λιγότερη ισχύ κατά 3PS,  αλλά διαθέτει επιπλέον ροπή 20Nm. Στο QASHQAI με τις ζάντες των 17 ιντσών, οι εκπομπές CO2 είναι 121 g /km (NEDC-BT),  που είναι 13 g /km χαμηλότερα (NEDC).

Κυλινδροκεφαλή

• Η συμπαγής μορφή του νέου κινητήρα προσφέρει περισσότερο χώρο κάτω από το καπό, καθώς και μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος.

• Διαθέτει μια νέα κυλινδροκεφαλή τριγωνικού σχήματος. Τα μπεκ ψεκασμού είναι τοποθετημένα κεντρικά για καλύτερη καύση.

• Η πολλαπλή εξαγωγής είναι εν μέρει ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή για αποτελεσματικότερη εκμετάλλευση της θερμικής ενέργειας των καυσαερίων, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα και στα υψηλά φορτία.

• Έχει προστεθεί ένα φίλτρο σωματιδίων βενζίνης. Το εν λόγω  φίλτρο καταστρέφει τα σωματίδια που εμπεριέχονται στα καυσαέρια, παγιδεύοντάς τα σε μια μικροπορώδη δομή “κηρήθρας”  που “αναγεννιέται” αυτόματα σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Επίστρωση χιτωνίων κυλίνδρων Plasma

• Για πρώτη φορά σε κινητήρα ευρείας παραγωγής της  Nissan,  εφαρμόζεται η τεχνολογία επίστρωσης κυλίνδρων Plasma.

• Mια λεπτή μεμβράνη πολύ σκληρού χάλυβα ψεκάζεται  στα τοιχώματα των κυλίνδρων,  για να βελτιωθεί η απαγωγή θερμότητας από τους θαλάμους καύσης.

• Εκτός από την σημαντική εξοικονόμηση βάρους, η τεχνική αυτή μειώνει σημαντικά τις ανεξέλεγκτες προαναφλέξεις, κάνοντας εφικτή την αύξηση του λόγου συμπίεσης  για μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση.

• Λόγω της επίστρωσης plasma, έχει μειωθεί κατά 1% η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων.

Υπερσυμπιεστής (Turbo)

• Το σύστημα υπερτροφοδότησης του αέρα διαθέτει πλέον ηλεκτρικά ελεγχόμενη βαλβίδα επανακυκλοφορίας του αέρα (η λεγόμενη “e-waste gate”). Αυτή αντικαθιστά τις πνευματικές βαλβίδες των  παλαιότερων κινητήρων.

• Το παραπάνω έχει ως αποτέλεσμα καλύτερη απόκριση του turbo, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα.

• Αυτή η “e-waste gate” επιτρέπει τη βέλτιστη χαρτογράφηση του κινητήρα χωρίς να επηρεάζεται η οδήγηση.

Σύστημα ψεκασμού

• Τα μπεκ ψεκασμού διαθέτουν έξι οπές για καλύτερη διασπορά καυσίμου.

• Η τροφοδοσία τους γίνεται από σύστημα common-rail σε υψηλή πίεση 250 bar. Μια σημαντική βελτίωση συγκριτικά με τα 200 bar του κινητήρα  1,2 λίτρων.

Μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων με ζύγωθρα

•  Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με ζύγωθρα (κοκοράκια) και υδραυλικά ωστήρια, αντί μηχανικών.

• Το κύριο πλεονέκτημα είναι η μείωση της εσωτερικής τριβής και η  μεγαλύτερη ανθεκτικότητα.

• Ο κινητήρας είναι πιο αποδοτικός χάρη στον διπλό ανεξάρτητο χρονισμό εκκεντροφόρων, τόσο στην εισαγωγή όσο  και  στην εξαγωγή.

Tags
Back to top button