Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Ο Γκρέγκορ Σνάιντερ... εξαφάνισε την Ομόνοια (φωτό)

Στα πλαίσια του φεστιβάλ «Fast Forward Festival» της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, η Πλατεία Oμονοίας θα είναι «εξαφανισμένη». Αντίθετα, από ψηλά θα φαντάζει σαν μια σχηματισμένη παραλία της Κω, όπως κατόρθωσε ο βραβευμένος Μπιενάλε τη Βενετίας εικαστικός από τη Γερμανία Γκρέγκορ Σνάιντερ. Το φεστιβάλ άρχισε στις 8 και θα κλείσει κατά τις 21 Μαΐου.

Με μία πρώτη ματιά μοιάζει με ένα προσωρινό εργοτάξιο στην καρδιά της Αθήνας. Ωστόσο ο κορυφαίος Γερμανός εικαστικός είχε άλλες διαθέσεις όταν συνέλαβε την ιδέα του πρότζεκτ «Invisible City». Ένα πλέγμα καλύπτει σαν προστατευτικό «δέρμα» την πλατεία. Είναι ζωγραφισμένο στο χέρι και αναπαριστά κάποιο παραθαλάσσιο τοπίο από την Κω, που όμως φαίνεται ολόκληρο μόνο από ψηλά. Αξιοποιώντας την τεχνική του καμουφλάζ και χρησιμοποιώντας 4.600 μέτρα ύφασμα ο Σνάιντερ δημιούργησε την απεικόνιση μίας ακτής όπου φτάνουν οι πρόσφυγες από την Τουρκία.

Όλη η φιλοσοφία του έργου του ισορροπεί στο λεπτό σημείο συνάντησης του ορατού με το αόρατο, καθώς διερευνά τις σχέσεις του ιδιωτικού χώρου με το δημόσιο και της φαντασίας με την πραγματικότητα.

Πηγή της έμπνευσής του αποτελούν οι περίφημες καμουφλαρισμένες τοποθεσίες του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, όπως τα εργοστάσια κατασκευής αεροσκαφών της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, τα οποία στη διάρκεια του πολέμου καλύπτονταν με γιγαντιαία σακίδια, από το φόβο των ιαπωνικών βομβαρδισμών. Αυτή η πρακτική προστασίας και καμουφλάζ αλλοίωνε την εικόνα του φυσικού και αστικού τοπίου, αλλά επίσης την όψη και την πρόσληψη της πραγματικότητας.

Tags
Back to top button