Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, προσπάθησε να μαζέψει το σάλο που δημιουργήθηκε λόγω των δηλώσεων του σχετικά με τη μείωση των φόρων των καυσίμων και τα έκανε χειρότερα.
«Ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος. Τα φτωχά νοικοκυριά χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο τα καύσιμα, γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο. Ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη, είναι τεράστιος», .
«Μπορεί να έκανα και μια δήλωση που αν έκοβες την συγκριμένη φράση ο κόσμος να μην καταλάβαινε», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.
Όπως δήλωσε σήμερα, «στην Ελλάδα το 30% δεν έχουν αυτοκίνητο και από αυτό το 30% το 70% ζουν με κάτω από τον κατώτατο μισθό».
Και συνέχισε:
«Αυτοί είναι πάνω από 2,5 εκατ. άνθρωποι. Αυτοί είναι το φτωχότερο κομμάτι του πληθυσμού που δεν έχει αυτοκίνητο. Που αυτοί από μία τεράστια δημοσιονομική δαπάνη που υποτίθεται θα ήταν για να ανακουφίσει τους φτωχότερους δεν θα έπαιρναν τίποτα! Αυτό είπα. Είναι προτιμότερο αν θέλετε να πηγαίνουμε στο ηλεκτρικό (ρεύμα) και να κάνουμε παρέμβαση αν έχουμε χρήματα που αφορά τους πάντες. Αλλά μην μου λέτε ότι αυτά τα 2,5εκατ. θα ωφεληθούν αν μειώσουμε τους φόρους στα καύσιμα».
Προφανώς ο υπουργός, ο οποίος στη θέση που είναι θα έπρεπε να τα ξέρει αυτά, παραλείπει να πει ότι από τους φόρους στα καύσιμα και τις μεταφορές επηρεάζονται και τα φτωχότερα στρώματα αφού οι ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ και τις λαϊκές εν πολλοίς οφείλονται στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων!
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν και την αντίδραση των δημοσιογράφων οι οποίοι τόνισαν ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές στα προϊόντα λόγω του κόστους μεταφοράς, με τον υπουργό να υπουργό να απαντά ότι δεν έχουμε ειδικό φόρο στα ρεβύθια και τα φασόλια και άρα δεν έχει αυξηθεί η τιμή τους.
«Τα νοικοκυριά με τρία αυτοκίνητα και πάνω, είναι 500.000 αυτοκίνητα, αν μειώσουμε τα καύσιμα, θα δώσουμε 40-50 εκατομμύρια σε αυτούς και τίποτα στα 2 εκατομμύρια. Είναι αυτό κοινωνική πολιτική;».