Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΥΓΕΙΑ

Νέα μελέτη συνδέει τα ζαχαρούχα ροφήματα με τον καρκίνο του ήπατος

Τι έδειξε η ανάλυση δεδομένων από 1,5 εκατομμύριο εθελοντές. Τι ισχύει για τα ροφήματα με τεχνητά γλυκαντικά.
Αν σας αρέσουν τα αναψυκτικά, οι φρουτοχυμοί και γενικότερα τα κάθε είδους ροφήματα με ζάχαρη, ίσως πρέπει να το ξανασκεφθείτε.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στην ιατρική επιθεώρηση JAMA Network Open. Όπως εξηγούν οι ερευνητές, τα ροφήματα με ζάχαρη και με τεχνητά γλυκαντικά καταναλώνονται ευρύτατα σε όλο τον κόσμο. Προγενέστερες μελέτες τα έχουν συσχετίσει με μεταβολικές παθήσεις, όπως η παχυσαρκία και ο τύπου 2 διαβήτης.

Οι παθήσεις αυτές αποτελούν γνωστούς παράγοντες κινδύνου για καρκίνο του ήπατος. Εν τούτοις, είναι περιορισμένα τα επιστημονικά δεδομένα από κλινικές μελέτες για τη συσχέτιση μεταξύ των διαφορετικών μορφών ηπατικού καρκίνου και των ροφημάτων με ζάχαρη ή με τεχνητά γλυκαντικά.

Για να καλύψουν αυτό το κενό, οι επιστήμονες εξέτασαν τα στοιχεία από 11 προγενέστερες μελέτες. Είχαν διεξαχθεί σε ΗΠΑ και Ευρώπη, σε συνολικώς 1,51 εκατομμύρια εθελοντές. Η μέση ηλικίας τους ήταν τα σχεδόν 58 έτη. Το 58,2% ήταν γυναίκες.

Κάθε μία από τις μελέτες αυτές είχε διαρκέσει από 11 έως 31 χρόνια (μέσος όρος: περίπου 18 χρόνια). Στο πλαίσιό τους, οι συμμετέχοντες συμπλήρωναν τακτικά αναλυτικά ερωτηματολόγια διατροφής. Οι ερευνητές κατέγραφαν επίσης το ιατρικό ιστορικό τους.

Τα ευρήματα

Φρουκτόζη και καρκίνος: Νέα μελέτη αποκαλύπτει το ρόλο του ήπατος στην ανάπτυξη όγκων

Στη διάρκεια της περιόδου παρακολουθήσεως, οι 2.811 από τους εθελοντές διαγνώσθηκαν με καρκίνο του ήπατος. Οι 1.699 από αυτούς είχαν ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα (HCC). Οι υπόλοιποι 444 είχαν ενδοηπατικό χολαγγειοκαρκίνωμα (ICC).

Το ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα είναι η πιο συχνή μορφή πρωτοπαθούς (όχι μεταστατικού) καρκίνου του ήπατος. Αντιπροσωπεύει το 85% έως 90% των κρουσμάτων του. Η νόσος είναι δύο έως τρεις φορές συχνότερη στους άνδρες. Οι περισσότεροι πάσχοντες διαγιγνώσκονται σε ηλικία άνω των 60 ετών.

To ενδοηπατικό χολαγγειοκαρκίνωμα είναι πιο σπάνιο. Αντιπροσωπεύει το 10-20% των πρωτοπαθών καρκίνων του ήπατος και το 8-10% όλων των χολαγγειοκαρκινωμάτων. Τα χολαγγειοκαρκινώματα είναι σπάνιοι, επιθετικοί καρκίνοι που αναπτύσσονται στους χοληφόρους πόρους.

Όπως έδειξε η μελέτη, τα ροφήματα με τεχνητά γλυκαντικά δεν σχετιζόταν με αυξημένο κίνδυνο αναπτύξεως οποιουδήποτε από αυτούς τους καρκίνους. Αντιθέτως, τα ροφήματα με ζάχαρη σχετίζονταν. Μάλιστα όσο περισσότερα κατανάλωνε κάποιος σε καθημερινή βάση, τόσο περισσότερο κινδύνευε.

Ειδικότερα με κάθε 1 επιπλέον ρόφημα με ζάχαρη την ημέρα ο κίνδυνος αυξανόταν κατά:

10% για το ηπατοκυτταρικό καρκίνωμα
15% για το ενδοηπατικό χολαγγειοκαρκίνωμα

Τα νέα ευρήματα δεν σημαίνουν ότι τα σακχαρούχα ροφήματα προκαλούν ηπατικό καρκίνο, έσπευσαν να διευκρινίσουν οι επιστήμονες. Ως φαίνεται όμως αυξάνουν με κάποιον τρόπο τον κίνδυνο να αναπτυχθεί.

Επιπλέον, η νέα μελέτη προστίθεται στα αυξανόμενα επιστημονικά δεδομένα που υποδηλώνουν ότι τα κάθε είδους ροφήματα με προσθήκη ζάχαρης έχουν αρνητικές συνέπειες στην υγείας.

Tags
Back to top button