Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Ναυάγιο «Τρεις Ιεράρχαι»: Εντοπίστηκε το πλοίο που είχαν χαθεί τα ίχνη του εδώ και μισό αιώνα

 Πάνω από μισό αιώνα αγνοείτο το μότορσιπ «Τρεις Ιεράρχαι» που βυθίστηκε αύτανδρο στις 14 Φεβρουαρίου του 1959. Ταυτοποιήθηκε 63 χρόνια μετά σε βάθος 87,2 μέτρων, βορειοδυτικά της Μακρονήσου, από την ερευνητική ομάδα του Κώστα Θωκταρίδη. Όπως ανέφερε ο ίδιος στο ΑΠΕ - ΜΠΕ, η διερεύνηση και ταυτοποίηση του ναυαγίου έγινε με υποβρύχιο ρομποτικό όχημα ROV, Super Achille.

      Το μότορσιπ είχε αποπλεύσει από τον Πειραιά την προηγούμενη της βύθισής του στις 5:10 το απόγευμα. μεταφέροντας 378 τόνους καλαμπόκι-αραβόσιτο. Επρόκειτο να ξεφορτώσει αρχικά 278 τόνους καλαμπόκι- αραβόσιτο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια θα μετέφερε το υπόλοιπο φορτίο στο Πόρτο Λάγος Ξάνθης. Αφού φόρτωσε στα αμπάρια του το καλαμπόκι, τοποθετηθήκαν επί του καταστρώματος τρία στρατιωτικά φορτηγά 6Χ6 τύπου GMC (General Motors Corporation Truck) συνολικού βάρους 14,4 τόνων ως μεταφορά για λογαριασμό του Ελληνικού Στρατού.

      Την ημέρα του απόπλου όμως επικρατούσαν δυσμενείς καιρικές συνθήκες με ανέμους που πλησίαζαν τα 8 μποφόρ. Το πλοίο δεν έφθασε ποτέ στον προορισμό του. Βυθίστηκε αύτανδρο στις 14 Φεβρουαρίου 1959, μαζί με το 9μελές πλήρωμα ναυτικών. Παρόλο που το πλοίο διέθετε ασύρματο δεν πρόλαβε να εκπέμψει SOS.

Γαλλία: Αρχαιοκάπηλοι λεηλάτησαν ναυάγιο του 2ου π.Χ. αιώνα ανοιχτά των Καννών

      Την επόμενη του απόπλου εντοπίστηκε παρασυρόμενη λέμβος ανοιχτά από την περιοχή Πούντα Ζέζα καθώς και ένα ξύλινο κάλυμμα του αμπαριού, που ρυμουλκήθηκαν στο Λαύριο. Αναγνωρίστηκαν ότι ανήκαν στο ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΑΙ. Επίσης εντοπίστηκε ανάκλιντρο καθίσματος στην βραχονησίδα Άγιος Γεώργιος που αναγνωρίστηκε ότι άνηκε στα φορτηγά που μετέφερε το πλοίο. Αυτά ήταν και τα μοναδικά ευρήματα που μαρτυρούσαν τι είχε συμβεί.

      Όπως διαπιστώθηκε κατά την ταυτοποίησή του, το τιμόνι - πηδάλιο του μότορσιπ είναι στριμμένο στην θέση όλο αριστερά, ενώ τα τρία στρατιωτικά φορτηγά βρέθηκαν εκτός ναυαγίου, διασκορπισμένα στο βυθό κοντά στο ναυάγιο. Το μότορσιπ ήταν το πρώην Πηνειός του Πολεμικού Ναυτικού με το μήκος του να φτάνει τα 43 μέτρα και το πλάτος του τα 7,6.

 

Tags
Back to top button