Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Λεονάρντο ντα Βίντσι: Ειδικοί επισημαίνουν πως αυτό είναι το μοναδικό διασωθέν γλυπτό του (φωτο)

Μελετητές υποστηρίζουν πως αυτό το γλυπτό είναι το μοναδικό διασωθέν του έργου του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Οι επιμελητές μιας έκθεσης στην Φλωρεντία που άνοιξε τις πύλες της την περασμένη εβδομάδα ισχυρίζονται ότι ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκεται το «μοναδικό διασωθέν γλυπτό» του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Παρόλο που οι γλυπτικές ικανότητές του μεγάλου αναγεννησιακού καλλιτέχνη, ουμανιστή και επιστήμονα αποτελούσαν πάντοτε μέρος της μυθολογίας γύρω από το πρόσωπο του, ποτέ μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί πέραν πάσης αμφιβολίας η πατρότητα ενός αγάλματός του.

Σύμφωνα με τον Guardian, το άγαλμα «Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» μπορεί να αποτελέσει τη φωτεινή εξαίρεση. 

Οι επιμελητές της έκθεσης «Verrochio: Master of Leonardo» στο παλάτσο Στρότζι πιστεύουν ότι ο σπουδαίος καλλιτέχνης και εφευρέτης φιλοτέχνησε το γλυπτό γύρω στο 1472, όταν ήταν 19-20 ετών και ακόμα μαθητής του Αντρέα ντελ Βερόκιο.

Η Βρετανία ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το έργο, που ανήκει στο Μουσείο Βικτόρια και Άλμπερτ από το 1858. Μέχρι σήμερα θεωρείτο ότι το γλυπτό άνηκε σε έναν άλλον Ιταλό καλλιτέχνη, τον Αντόνιο Ροσελίνο. 

Σύμφωνα με τον ειδήμονα στην Αναγέννηση, καθηγητή Φραντσέσκο Καλιότι, το «μπέρδεμα» οφείλεται στο γεγονός ότι η επιστημονική κοινότητα είχε επηρεαστεί από τον αποθανόντα Τζον Πόουπ-Χένεσι, ιστορικό τέχνης και πρώην διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου.

Οι μελετητές που ειδικεύονται στην Αναγέννηση δεν δυσκολεύθηκαν να αναγνωρίσουν την τεχνική του Λεονάρντο ντα Βίντσι στον θησαυρό του μουσείου V&A. 

Το αινιγματικό χαμόγελο της Παναγίας ενώ κοιτάζει το βρέφος στην αγκαλιά της είναι εξάλλου μια λεπτομέρεια που θυμίζει πολλά άλλα έργα του Ιταλού καλλιτέχνη, με χαρακτηριστικότερο όλων την «Μόνα Λίζα».

Tags
Back to top button