Την ένταξη της πράξης «Δημιουργία Ψηφιακού Μουσείου Ακρόπολης» στο Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα (ΠΕΠ) Αττικής 2014 - 2020 και στον Άξονα Προτεραιότητας 02 «Διάδοση και Ανάπτυξη Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών των ΜΜΕ με τη χρήση ΤΠΕ», υπέγραψε η Περιφερειάρχης Αττικής.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Περιφέρειας Αττικής, «με την ένταξη του Ψηφιακού Μουσείου της Ακρόπολης, ολοκληρώνεται για τη φετινή χρονιά ο κύκλος των εντάξεων στον Άξονα Προτεραιότητας 02 του ΠΕΠ Αττικής, επιβεβαιώνοντας την πρωτοπορία της Περιφέρειας Αττικής σε δράσεις Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) μεταξύ όλων των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του 2014 - 2020K. Schwerzek (1896), στο αίθριο της Αίθουσας του Παρθενώνα.
Το «Ψηφιακό Μουσείο Ακρόπολης», συνολικού προϋπολογισμού 1.743.820,82 ευρώ, προβλέπει τη δημιουργία ενός πολυδιάστατου ιστοχώρου για το Μουσείο της Ακρόπολης που θα περιλαμβάνει:
•Πληροφορίες για το Μουσείο και για την οργάνωση της επίσκεψης σε αυτό.
•Παρουσίαση της συλλογής 10.000 αντικειμένων του Μουσείου, από το Σύστημα Διαχείρισης Συλλογών.
Λεπτομέρεια από την αναπαράσταση του ανατολικού αετώματος του Παρθενώνα με βάση το σχέδιο του K. Schwerzek (1896), στο αίθριο της Αίθουσας του Παρθενώνα.
•Διαδικτυακό «εικονικό» Μουσείο, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να προγραμματίσει την επίσκεψή του σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του, να δημιουργήσει μια «προσωπική συλλογή» από αγαπημένα εκθέματα ή να αλληλοεπιδράσει με μια από τις διαδραστικές πολυμεσικές εφαρμογές που θα δημιουργηθούν για χρήση τόσο στον φυσικό χώρο του Μουσείου όσο και στο διαδίκτυο.
•Ξεχωριστό ιστοχώρο για την Παιδική Λέσχη, μέσω του οποίου τα παιδιά θα μπορούν να περιηγηθούν στο Μουσείο και να γνωρίσουν τον αρχαίο πολιτισμό παίζοντας διαδραστικά και ψυχαγωγικά παιχνίδια.
Παράλληλα, θα αναπτυχθούν 24 διαδραστικές και διαδικτυακές ψηφιακές εφαρμογές σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά) και θα γίνει προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού για την παρουσίαση και υποστήριξη των εφαρμογών στον φυσικό χώρο του Μουσείου.
Το έργο περιλαμβάνει ακόμα την ανάπτυξη εφαρμογής για τη διαχείριση των πολυμεσικών αυτών εφαρμογών (back office) από το προσωπικό του Μουσείου αλλά και την εκπαίδευση των εργαζομένων προκειμένου να είναι σε θέση να χειρίζονται και να ενημερώνουν τις εφαρμογές και τις εγκαταστάσεις.