Ανακοίνωση με την οποία υπερασπίζεται την επιλογή του δήμου Ιωαννιτών να προχωρήσει στην τοποθέτηση ενός διαφορετικού χριστουγεννιάτικου δέντρου εξέδωσε το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.
Το ΚΜΣΤ στην ανακοίνωσή του χαιρετίζει την απόφαση να επιλεγεί ένα «δέντρο» που παραπέμπει στην Τρίτη Διεθνή του Ρώσου πρωτοπόρου καλλιτέχνη Βλαντίμιρ Τάτλιν.
Σύμφωνα με τους υπευθύνους του Μουσείου η απόφαση ήταν θαρραλέα ενώ εκφράζεται η πεποίθηση «πως μέσα από την πράξη αυτή θα βγει κερδισμένος ο δύσκολος διάλογος με την κοινωνία για την εικόνα και τη χρήση του δημοσίου χώρου και παράλληλα θα εξελιχθεί ουσιαστικότερα η προσπάθεια των φοιτητών των Σχολών Καλών Τεχνών να συνδιαλεχθούν με έργα όπως ο Πύργος του Τάτλιν».
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Το Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον μέσω των δημοσιευμάτων Τύπου και κοινωνικής δικτύωσης την υπόθεση του χριστουγεννιάτικου δέντρου στον Δήμο Ιωαννίνων, που αποτελεί άμεση αναφορά στο Μνημείο στην Τρίτη Διεθνή του Ρώσου πρωτοπόρου καλλιτέχνη Βλαντίμιρ Τάτλιν (1919).
Χαιρετίζουμε το γεγονός αυτό για πολλούς λόγους:
- Επειδή θεωρούμε ότι είναι θαρραλέα η απόφαση να χρησιμοποιηθεί εναλλακτική αισθητική για τον στολισμό δημοσίου χώρου για παραδοσιακό εορτασμό,
- Επειδή, διαχειριζόμενοι την συλλογή Κωστάκη, την σημαντικότερη συλλογή έργων ρωσικής πρωτοπορίας στον κόσμο, διαπιστώνουμε με χαρά ότι οι νέοι καλλιτέχνες αντλούν ουσιαστικά στοιχεία έμπνευσης από αυτή την μοναδική για τις ρηξικέλευθες καλλιτεχνικές προτάσεις της αισθητική περίοδο του 20ου αιώνα,
- Επειδή πιστεύουμε στην δημιουργική συνέργεια των τοπικών αρχών με τους εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς οργανισμούς και τις καλλιτεχνικές ομάδες,
- Επειδή εκφράζουμε την πεποίθηση πως μέσα από την πράξη αυτή θα βγει κερδισμένος ο δύσκολος διάλογος με την κοινωνία για την εικόνα και τη χρήση του δημοσίου χώρου και παράλληλα θα εξελιχθεί ουσιαστικότερα η προσπάθεια των φοιτητών των Σχολών Καλών Τεχνών να συνδιαλεχθούν με έργα όπως ο Πύργος του Τάτλιν που για την καινοτόμα αισθητική, τεχνική, φιλοσοφική και λειτουργική αξία του αποτελεί σήμερα μοναδικό κεφάλαιο στην παγκόσμια ιστορία της τέχνης.