Πολλοί είναι αυτοί που έχουν βαρεθεί τα φουσκωτά «γλυπτά» του Jeff Koons. Στο τελευταίο, όμως, συντρέχει λόγος να σταθεί κανείς. Ανεξάρτητα από την αισθητική αποδοχή ή απόρριψη.
Στο κέντρο του Rockefeller Center, ο Κουνς εγκατέστησε ένα, ύψους σχεδόν 14 μέτρων φουσκωτό νάιλον γλυπτό, το οποίο κοιτάει από ψηλά τους περαστικούς από την εμβληματική New York City Plaza. Είναι η «Καθιστή μπαλαρίνα», που σε συμβολικό επίπεδο αναφέρεται στο θέμα της ομορφιάς και της σύνδεσης και επίσης, χρησιμεύει ως μια σύγχρονη ερμηνεία της θεάς Αφροδίτης.
Είναι τυλιγμένη σε μια ανακλαστική επιφάνεια. Σ’ αυτήν καθρεφτίζεται το περιβάλλον αστικό τοπίο. Κοιτά κάτω, τους διαβάτες, οι ματιές δένονται καθώς αυτοί πλησιάζουν. Έχοντας, ο Κουνς, στο νου του την έννοια της «ανακλαστικότητας», επιχειρεί με το έργο του να ενισχύσει την ευαισθησία των συμπολιτών του με αφορμή τον «μήνα για τα εξαφανισθέντα παιδιά» (είναι ο Μάιος στις ΗΠΑ). Κι αυτό, για να υποστηρίξει οργανισμούς σαν το International Center for Missing & Exploited Children.
«Η διάσταση της “ανακλαστικότητας” εξομοιώνεται με τη ενέργεια της ζωής» επισήμανε ο Jeff Koons. «Έχει να κάνει με τον στοχασμό και το τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος. Είναι ένα πολύ ελπιδοφόρο έργο» είπε για την «Καθιστή μπαλαρίνα».