Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΚΥΡΙΑ ΘΕΜΑΤΑ

«Είμαστε πανέτοιμοι, μπορούμε να θυσιάσουμε τα πάντα- Δεν θα κάνουμε πίσω ούτε για να πάρουμε φόρα»: Συγκλονιστικό βίντεο από τα readiness της 135 Σμηναρχίας Μάχης

«Είμαστε πανέτοιμοι. Στην προκειμένη περίπτωση όταν χρειαστεί, μπορούμε να θυσιάσουμε τα πάντα. Δεν θα κάνουμε πίσω ούτε για να πάρουμε φόρα» είναι το μήνυμα που στέλνουν οι πιλότοι μας από την Σκύρο, την «φωλιά»της 135 Σμηναρχίας Μάχης.

Πριν από ελάχιστα δευτερόλεπτα σήμανε συναγερμός ενώ το προσωπικό του εδάφους ετοιμάζει το μαχητικό. Πρέπει να είναι πανέτοιμο προς απογείωση. 

Τουρκικά μαχητικά έχουν παραβιάσει τον εθνικό εναέριο χώρο στο βορειοανατολικό Αιγαίο μεταξύ Λήμνου και Λέσβου.

Οι χειριστές μιλούν στην κάμερα:

«Αυτό που γίνεται εδώ στην Ελλάδα με τους Τούρκους, δεν γίνεται σε καμία άλλη χώρα, να έρχονται οπλισμένοι, να ερχόμαστε πολύ κοντά και μετά να σηκώνονται και να φεύγουν».

‘Εμείς δεν θα προκαλέσουμε ποτέ. Αυτοί αν θέλουν να προκαλέσουν, εμείς ήμαστε εδώ».

«Τα κόκκινα φτερά όποτε μπαίνουν εδώ μέσα, θα έχουν πάντα μια ελληνική σημαία να τους κλείνει το δρόμο. Και μεις θα ήμαστε πάντα εδώ».

«Ο αντίστοιχος Τούρκος Ν02, ο νεότερος, αντέδρασε πολύ νευρικά, πιθανόν να μην με είχε δει και πέρασε πολύ κοντά από μένα. Αν δεν τον είχα δει εγώ, και δεν είχα σωστή αντίδραση, κατά 99% θα είχε πέσει πάνω μου».

«Όλες οι Ένοπλες Δυνάμεις, φυλάνε Θερμοπύλες  και δεν αγχωνόμαστε για τίποτα»

«Πάντα έχουμε το πλεονέκτημα στο Πεδίο της Μάχης».

Η δημιουργία προωθημένων νησιωτικών αεροδρομίων αποτέλεσε μια λύση της ΠΑ στο πλαίσιο της βελτίωσης των «αντανακλαστικών» της απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα που άρχισε να μετουσιώνεται μετά το 1974 με τις παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου Χώρου.

Η ίδρυση νέων Σμηναρχιών Μάχης (ΣΜ) στα συγκεκριμένα αεροδρόμια επέτρεψε τη φιλοξενία αεροσκαφών επιφυλακής με στόχο την ελαχιστοποίηση του χρόνου αναχαίτισης των «άγνωστων» ιχνών που εισέρχονταν στο ελληνικό FIR και τον Εναέριο Χώρο. Μια από αυτές τις αεροπορικές βάσεις είναι και η 135 ΣΜ που φιλοξενείται στο αεροδρόμιο της Σκύρου.

Ένα μαχητικό που απογειώνεται από την 114 ΠΜ στην Τανάγρα, χρειάζεται να διανύσει 105 χλμ. Μέχρι τη Σκύρο και από εκεί όσο χρειαστεί για να εγκατασταθεί στη γραμμή περιπολίας του ή στο σημείο αναχαίτισης.

Το ίδιο φυσικά θα γίνει και κατά την επιστροφή του. Είναι λογική απόρροια έτσι πως ένα αεροσκάφος που απογειώνεται από τη Σκύρο και ανήκει στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα, διανύει 210 χλμ. λιγότερα.

Λαμβάνοντας υπόψη ταυτόχρονα ότι η απόσταση μεταξύ Σκύρου και Νέας Αγχιάλου είναι ακόμη μεγαλύτερη φτάνοντας τα 150 χλμ., αλλά και ότι στο αεροδρόμιο μπορούν να εξυπηρετηθούν όλοι οι τύποι των μαχητικών της ΠΑ, κάτι που σημειώνει όχι μόνο αναχαιτίσεις αλλά και διενέργεια επιθετικών αποστολών, γίνεται αντιληπτό πως η ύπαρξη του αεροδρομίου της Σκύρου διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επιχειρησιακή διάταξη της ΠΑ.

Eκτός της 135ΣΜ, στο νησί εδρεύει και η 22α Μοίρα Κατευθυνομένων Βλημάτων με το σύστημα Patriot αλλά και ο σταθμός έγκαιρης προειδοποίησης της 7ης ΜΣΕΠ . Όλα αυτά το καθιστούν πολύτιμη εμπροσθοφυλακή και αναπόσπαστο κρίκο της αμυντικής αλυσίδας της ΠΑ στο Αιγαίο.

Ιστορία

Τον Μάιο του 1975, ξεκίνησε η κατασκευή του αεροδρομίου στο βόρειο άκρο της Σκύρου από τη Μικτή Ομάδα Μηχανικής Ανασυγκρότησης (ΜΟΜΑ) και οι εργασίες διήρκεσαν περίπου έξι (6) χρόνια, ενώ η παρουσία της Πολεμικής Αεροπορίας στο νησί αρχίζει τον Οκτώβριο του 1966 με την τοποθέτηση ενός (1) Radar στο ύψωμα Μάλλα.

Στις 20 Σεπτεμβρίου 1977, συστάθηκε στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο το Αεροπορικό Απόσπασμα Σκύρου, το οποίο επιχειρησιακά υπαγόταν στο ΑΤΑ και διοικητικά αρχικά στην 142 Πτέρυγα Αεροπορικού Ελέγχου (142ΠΑΕ) και αργότερα στην 111 Πτέρυγα Μάχης.

Στις 3 Ιουλίου 1978, έγινε η πρώτη προσγείωση στο αεροδρόμιο ενός Τ-33.

Τον Δεκέμβριο του 1981, η Μονάδα οργανώθηκε ως ανεξάρτητη Σμηναρχία Μάχης και ονομάστηκε 135ΣΜ.

Στις 15 Φεβρουαρίου 1982, μεταστάθμευσαν για πρώτη φορά στη Μονάδα αεροσκάφη επιφυλακής.

Τον Μάρτιο 1987, μεταφέρθηκε στη Σκύρο η 4η Μοίρα ΝΙΚΗ, η οποία αποσύρθηκε ολοκληρωτικά τον Απρίλιο του 2004, μαζί με την 5η Μοίρα που βρισκόταν ήδη σε αποθήκευση.

Από τον Δεκέμβριο του 1999 έχει εγκατασταθεί και αναπτυχθεί στο αεροδρόμιο η 22η Μοίρα Κατευθυνομένων Βλημάτων Patriot.

Σήμερα, από τη Μονάδα επιχειρούν ως αεροσκάφη επιφυλακής τα Μ2000 και Μ2000-5 της 114 ΠΜ, F-16 της 110 και 116ΠΜ αντίστοιχα και F4-E της 117ΠΜ.

Στη Μονάδα στεγάζεται και υποστηρίζεται ο Σταθμός Ανεφοδιασμού Ελικοπτέρων (ΣΤΑΝΕΠ), ο οποίος υπάγεται επιχειρησιακά στον Στρατό Ξηράς.

Δείτε το βίντεο από τον Alpha στην 135 Πτέρυγα Μάχης στη Σκύρο.

 

Tags
Back to top button