Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

Η λογική τιμή στο KIA RIO 4ης γενιάς προσελκύει τον οικογενειάρχη με χαμηλό μπάτζετ

Όταν οδηγείς για μια εβδομάδα το KIA Sportage και το επιστρέφεις στην εταιρία για να παραλάβεις το επόμενο αυτοκίνητο της δοκιμής που στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν το Kia Rio, σου κακοφαίνεται. Γιατί από τα ψηλά «προσγειώνεσαι»  στα χαμηλά. Από εκεί που έλεγχες αφ υψηλού το δρόμο ξαφνικά γίνεσαι ένα με τους άλλους.

Φυσικά άλλο το Sportage και άλλο το Rio. Όχι μόνο σε αντίληψη αλλά και σε χρήση. Το Rio απευθύνεται κυρίως σε οικογενειάρχες  που δεν έχουν να διαθέσουν πολλά χρήματα αλλά χρειάζονται χώρους. Η κορεάτικη εταιρία που έχει στενή σχέση με το Rio ,αφού είναι από τα πρώτα της μοντέλα,  φρόντισε να είναι μοντέρνο, με σωστό εξοπλισμό.

Οι επικεφαλής της KIA ξέρουν ότι οι σύγχρονοι οδηγοί ακόμη και αν δεν διαθέτουν τα σωστό μπάτζετ έχουν απαιτήσεις. Το ξέρουν και το σέβονται. Γι αυτό άλλωστε και οι ίδιοι προσπαθούν τα δικά τους μοντέλα να μην υστερούν σε τίποτα από τα ευρωπαϊκά μοντέλα του ανταγωνισμού.

Στην 4ης γενιάς Rio δούλεψαν τα σχεδιαστικά κέντρα της KIA στη Γερμανία. Λένε ότι βοήθησαν και σχεδιαστές από την Καλιφόρνια. Το θέμα είναι ότι στο καινούργιο Rio άλλαξαν τις  γραμμές που έγιναν πιο συμβατές με την πραγματικότητα.

Μεγάλωσαν το καπό ενώ  οι προβολείς με τα φώτα ημέρας  LED είναι σε σχήμα «U». Έδωσαν άλλες πιο απαλές γραμμές στο πίσω μέρος και αξιοποίησαν περισσότερο τους εσωτερικούς χώρους για να αισθάνονται πιο άνετα οι επιβάτες. Αν δεις το Rio με άλλη οπτική ματιά η φιλοσοφία σου θυμίζει Corsa η και  Polo.

Το μήκος του νέου Rio είναι 4.065 mm , το πλάτος 1.725 mm ενώ το ύψος 1.450 mm. Το νέο Rio χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το Rio 3ης γενιάς αλλά με πάρα πολλές βελτιώσεις και με μεγαλύτερη χρήση χάλυβα. Έτσι κατάφεραν να αυξήσουν την ακαμψία κατά 30%.

Στο εσωτερικό τα όργανα στο ταμπλό είναι τοποθετημένα για να διευκολύνουν τον οδηγό χωρίς να του αποσπούν την προσοχή, έχει όμορφη και πλατιά πρόσοψη  και φυσικά αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. Τα καθίσματα στην έκδοση  EX Premium είναι από τεχνητό δέρμα.

Η θέση οδήγησης είναι σωστή. Η ρύθμιση του τιμονιού γίνεται καθ ύψος. Ο χώρος αρκετά μεγάλος για τον συνοδηγό ενώ άνετος είναι ο χώρος και για τους πίσω επιβάτες. Μόνο οι ψηλοί επιβάτες – πάνω από 1.80μ – ενδεχομένως να ακουμπούν τα κεφάλια τους στην οροφή. Στο Rio της δοκιμής το σαλόνι ήταν  δίχρωμο.

Υπάρχουν πολλές εκδόσεις Rio με διαφορετικό εξοπλισμό και διαφορετικούς κινητήρες βενζίνης η πετρελαίου. Το αυτοκίνητο της  δοκιμής ήταν αυτό που κάτω από το καπό «φιλοξενεί»  έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.250 cc. που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων.

Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω εκτός από το Kia Rio του 2017 και το «αδελφάκι» του, αγορασμένο το 2003 . Αυτοκίνητο που άντεξε και κυκλοφορεί 13 χρόνια κάνοντας μεγάλα και οικονομικά ταξίδια.

Ας δούμε όμως το «φρέσκο» RIO που έχει τους δικούς του προσανατολισμούς και απευθύνεται σε πελάτες που ζητούν πολλά και έχουν να δώσουν λίγα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η πιο ακριβή έκδοση ,EX Premium .

Βέβαια εδώ θα πρέπει να προσθέσετε και  400 ευρώ για τους χάρτες στο Navigator όποτε η τιμή ανεβαίνει στις 14.790 ευρώ. Μπορείτε να βρείτε το ίδιο αυτοκίνητο αλλά με λιγότερα αξεσουάρ και με 12.000 ευρώ.  

Ο κινητήρας μπορεί να είναι μικρός σε σχέση με το μέγεθος του RIO  αλλά κινεί το 1.198 κιλών αυτοκίνητο ( μικτό βάρος 1560 κιλά)  χωρίς να αγκομαχάει. Ο κινητήρας που είναι  1.248 cc, 16v με  2 ΕΕΚ, έχει σύστημα ψεκασμού  πολλαπλών σημείων και αποδίδει  84 PS/6.000 rpm, με ροπή στρέψης 12,4 kgm/4.000 rpm.

Το μπλόκ και η κεφαλή είναι από αλουμίνιο. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα  170 χιλιόμετρα ενώ χρειάζεται  από 0-100 χλμ 12.9 δευτερόλεπτα. Στην επιτάχυνση οι Κορεάτες δεν μπορούμε να πούμε ότι έχουν κάνει θαύματα. Αλλά η λογική τους δεν είναι τόσο οι εντυπωσιακές επιταχύνσεις όσο η οικονομία.

Μετρημένο με 15άρες ζάντες η κατανάλωση σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι σε αστικό κύκλο , 6 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, 4.1 λίτρα εκτός πόλης και 4.8 σε μικτή διαδρομή.

Κάναμε αρκετά χιλιόμετρα τόσο μέσα όσο και έξω από την πόλη. Δεν κουραστήκαμε παρά το γεγονός ότι αρκετές φορές  θα θέλαμε να είχαμε μεγαλύτερη ιπποδύναμη. Μια μικρή υστέρηση υπήρχε όταν με τέσσερις επιβάτες  και γεμάτο το πορτμπαγκάζ των 325 λίτρων βρεθήκαμε σε ανηφορικό δρόμο. Εκεί θέλαμε περισσότερο δύναμη. Και μια που αναφέρθηκα στο πορτμπαγκάζ , ο χώρος φτάνει τα 985 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.

Το Rio έχει σφιχτή ανάρτηση. Μπροστά τύπου Mc Pherson και πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Τα αμορτισέρ μπροστά είναι τύπου Strut και πίσω τύπου διπλού σωλήνα (twin tube). Οι τροχοί ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού μπορεί να είναι ατσάλινοι  15 ιντσών η αλουμινίου 15 η 16 ιντσών. Τα ελαστικά είναι 185/65R15.

Στο απότομο φρενάρισμα οι επιβάτες δεν θα τρομάξουν. Το αυτοκίνητο στέκεται στο δρόμο χωρίς ψαρέματα. Τα φρένα του είναι μπροστά αεριζόμενα δισκόφρενα και πίσω δισκόφρενα ( όταν φοράει αλουμινένιες ζάντες).

Από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας υπάρχει στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ABS, EBD, ESP και VSM που είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας, HAC (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα, 6 αερόσακοι ( οδηγού, συνοδηγού,πλευρικοί και οροφής), ζώνες ασφαλείας με ρύθμιση ύψους και προεντατήρες, και τέλος TPMS ( σύστημα Ελέγχου πίεσης ελαστικών με την ένδειξη στο ταμπλό.).

Για να κλείσουμε το κεφάλαιο του Rio να σας πω ότι στον ανοικτό δρόμο δεν κουράζονται οι επιβάτες από τους εξωτερικούς κραδασμούς. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή. Τα ταξίδι άνετο. Η μικρή κλίση του αμαξώματος στις στροφές δεν τρομάζει. Σε γενικές γραμμές είναι μια σωστή πρόταση για έναν οικογενειάρχη που θέλει να κινηθεί με ασφάλεια. Η ελληνική αντιπροσωπεία δίνει εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 χιλιόμετρα.

 

 

Tags
Back to top button