Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Η ιστορία της εκατομμυριούχου Αλίθια Κόπλοβιτς που παραχωρεί σπάνιους πίνακες του Πικάσο, του Γκόγια και του Γκογκέν σε έκθεση (φωτό)

Πικάσο, Γκόγια, Γκογκέν, Θουρμπαράν. Η συλλογή της ισπανίδας εκατομμυριούχου Αλίθια Κόπλοβιτς σε μία έκθεση στο Παρίσι.

Μια επιλογή της συλλογής της, εκτίθεται στο Μουσείο Ζακμάρ-Αντρέ στο Παρίσι, και περιλαμβάνει έργα μεγάλων καλλιτεχνών τα οποία αυτή η 62χρονη διακριτική γυναίκα πέτυχε να συνδέσει μέσα από ένα διεισδυτικό βλέμμα.

Ουδέποτε η συλλογή, που θα παρουσιάζεται έως τις 10 Ιουλίου, δεν είχε εκτεθεί σε αυτή τη μορφή, παρότι ορισμένα από τα έργα της διατίθενται για δανεισμό σε μουσεία για αναδρομικές εκθέσεις.

Ο επιμελητής της έκθεσης Πάμπλο Μελέντο Μπελτράν επέλεξε 53 κομμάτια από την αρχαιότητα έως τον Μικέλ Μπαρθελό, ανάμεσα στους θησαυρούς που συλλέχθηκαν μέσα σε σχεδόν 30 χρόνια από την οξυδερκή επιχειρηματία, η οποία δεν δίνει ποτέ συνεντεύξεις.

«Κοκκινομάλλα με το μενταγιόν» του Μοντιλιάνι 

Ένατος πλουσιότερος άνθρωπος της Ισπανίας, σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, η Κόπλοβιτς άρχισε να αγοράζει «αυτό που της άρεσε, που την εντυπωσίαζε. Αφιέρωσε πολύ χρόνο σε αυτή τη συλλογή», που φέρεται να έχει μεταξύ 100 και 200 έργα, υπογραμμίζει ο Μπελτράν.

Μια από τις κατευθυντήριες γραμμές είναι η αναπαράσταση της γυναίκας, από αισθησιακές προσωπογραφίες του Αντόνιο Ροτάρι (μεταξύ 1753 και 1762), την «Αναγνώστρια» του Τουλούζ Λοτρέκ, την «Κοκκινομάλλα με το μενταγιόν» του Μοντιλιάνι έως τη σύγχρονη γλυπτική της Ζερμέν Ρισιέ (Το φύλλο).

Μια προσέγγιση που συναντάται και σε προγενέστερες προσωπογραφίες των Χουάν Παντόχα ντε λα Κρουθ και Γκόγια.

Η Κόπλοβιτς είναι πάντα ευαίσθητη στη σχέση μεταξύ του καλλιτέχνη και του προσώπου που παρήγγειλε το έργο, ενδιαφέρεται για την ιστορία πίσω από το έργο. 

Επίσης αγαπά τη γλυπτική, κάτι «που δεν είναι τόσο σύνηθες», δηλώνει ο Μπελτράν. Η ίδια αποδίδει το πάθος της σε μια επίσκεψη στο Μουσείο Prado της Μαδρίτης όταν ήταν επτά χρονών. 

Αλλά το μέγεθος ορισμένων από τα αγαπημένα της έργα, κυρίως σύγχρονα, δεν επέτρεπε την έκθεσή τους στο Παρίσι.

Γαλλόφιλη, η Κόπλοβιτς φοίτησε στο γαλλικό Λύκειο της Μαδρίτης, δεν επέλεξε τυχαία το Jacquemart-André για μια πρώτη έκθεση της συλλογής της. 

Η Νελί Ζακμάρ υπήρξε και αυτή, μαζί με τον σύζυγό της, μια γνωστική αγοράστρια, κυρίως έργων ζωγράφων της Φλωρεντινής και της Βενετσιάνικης σχολής. 

Η Βενετία στη συλλογή της Κόπλοβιτς παρουσιάζεται μέσα από τη ματιά των Γκουάρντι και Καναλέτο.

«Θεωρώ ότι η συλλογή έργων τέχνης είναι ένας πρωταρχικός δρόμος για μένα, μια πορεία που ξεκίνησα όταν ήμουν 17 ετών και που μου χρησίμευσε για να προστατεύομαι από διάφορες αντιξοότητες της ζωής», γράφει η Κόπλοβιτς σε σύντομο κείμενο στον κατάλογο της έκθεσης.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Tags
Back to top button