Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Η εγκατάλειψη του Σιδηροδρομικού Σταθμού Πελοποννήσου - Το μέλλον του

Μετά τις άκαρπες προσπάθειες να ζωντανέψει ξανά, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Πελοποννήσου ίσως έχει μπροστά του μία ακόμη ευκαρία.

Γκράφιτι, φθαρμένοι τοίχοι και παντελής εγκατάλειψη. Αυτό είναι το σκηνικό το οποίο επικρατεί στον σταθμό Αθηνών-Πελοποννήσου που δεσπόζει στον Κολωνό από τις 30 Ιουνίου του 1884, 20 χρόνια προτού εγκαινιαστεί ο γνωστός σε όλους μας «Σταθμός Λαρίσης».

Ο Σταθμός Αθηνών-Πελοποννήσου των πρώην Σιδηροδρόμων Πειραιώς-Αθηνών Πελοποννήσου (ΣΠΑΠ), ο οποίος βρισκόταν επί της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά – Πάτρας, έκλεισε στις 7 Αυγούστου 2005, μαζί με το τμήμα Πειραιά-Αγίων Αναργύτων της γραμμής.

Χτίστηκε με σχέδια Γάλλων μηχανικών, με επικεφαλής τον Αλφρέντ Ροντέλ και αρχιμηχανικό τον Αντέλ Γκοτελάν και αργότερα μεταποιήθηκε από τον αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ τον 19ο αιώνα. Αποτελεί διατηρητέο κτίριο ιδιαίτερης αρχιτετονικής αξίας, μια μικρογραφία με μικρές διαφοροποιήσεις του Σιδηροδρομικού Σταθμού Σιρκετσί της Κωνσταντινούπολης.

Το βασικό κτήριο είναι διώροφο, με το πρώτο επίπεδο να φιλοξενεί τα εκδοτήρια, τους χώρους αναμονής και τους χώρους φύλαξης αποσκευών, ενώ στον δεύτερο όροφο βρίσκονται η κατοικία του Σταθμάρχη και οι χώροι εργασίας του τεχνικού προσωπικού.

Πριν από λίγα χρόνια, είχαν γίνει προσπάθειες να ανακαινιστεί και να μετατραπεί σε πολυχώρο αναψυχής και πολιτισμού, με ιδιαίτερα αξία για την πόλη, χωρίς ωστόσο να καρποφορούν.

Η αξιοποίηση του Σταθμού Αθηνών-Πελοποννήσου έρχεται ξανά στο προσκήνιο, μετά από έγκριση σύμβασης μεταξύ της ΓΑΙΟΣΕ και εταιρείας-συμβούλου ακινήτων για σύνταξη μελέτης βιωσιμότητας (feasibility study) σε σχέση με αριθμό σεναρίων που μπορούν να
υλοποιηθούν επί του διατηρητέου κτηρίου του σιδηροδρομικού σταθμού Πελοποννήσου.

 

Ειδικότερα, αφού αξιολογηθεί -μεταξύ άλλων- η υφιστάμενη στατική και λειτουργική κατάσταση του κτηρίου, θα αξιολογηθούν τα είδη χρήσεων, ή ο συνδυασμός χρήσεων που θα μπορούσε να εφαρμοστεί (π.χ. πολιτιστικός χώρος, μουσείο, εμπορικός χώρος, χώρος εστίασης).

Όπως αναφέρεται στην απόφαση που υπογράφει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΟΣΕ, Παναγιώτης Μπαλωμένος, το κόστος της υπηρεσίας του αναδόχου ανέρχεται σε 21.500 ευρώ πλέον ΦΠΑ, ενώ οι εργασίες θα έχουν διάρκεια 60 ημερών.

Tags
Back to top button