Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Γέφυρα του Πηνειού: Η ιστορία της - Κτίστηκε τον 15ο αιώνα και καταστράφηκε στον Β' ΠΠ

Η γέφυρα του Πηνειού στη Λάρισα, σε επιχρωματισμένη καρτ ποστάλ του Στεφ. Στουρνάρα (Βόλος), No 114, επανέκδοση του επιστολικού δελταρίου No.8 του ιδίου φωτογράφου-εκδότη.

Χρονολογία: 1905~1907.

Σύμφωνα με το , για το ιστορικό υπόβαθρο της συγκεκριμένης γέφυρας, μπορούμε να αναφέρουμε συνοπτικά ότι:

Για την κατασκευή της υπήρχε η άποψη ότι ήταν έργο των ύστερων βυζαντινών χρόνων. Σήμερα όμως είναι ιστορικά αποδεδειγμένο ότι την είχε ανεγείρει ο Χασάν μπέης, εγγονός του κατακτητή της Θεσσαλίας [1423] Τουρχάν μπέη. Επομένως πρέπει να χρονολογηθεί σαν κτίσμα του τέλους του 15ου αιώνα. Θεωρείται ότι ήταν η πρώτη γνωστή πέτρινη αμαξιτή γέφυρα του θεσσαλικού χώρου. Ήταν μία από τις μεγαλύτερες και στατικά στερεότερες της χώρας. Είχε μήκος 120 μέτρα και πλάτος 4,5 μέτρα, το οποίο μόλις επέτρεπε με κάποια δυσκολία τη διασταύρωση δύο αμαξών. Ήταν εννεάτοξη, χωρίς πεζοδρόμια και στα πλάγια υπήρχαν σε χαμηλό ύψος βαριά λίθινα στηθαία, κατασκευασμένα από μεγάλες πλάκες, τοποθετημένες κάθετα.

"Επέλαση" καβουριών και καραβίδων στον Πηνείο

Μετά την απελευθέρωση της Λάρισας το 1881, καταγράφεται η πρώτη επέμβαση στη γέφυρα και αφορούσε την ενίσχυση των αρμών μεταξύ των στηθαίων. Για λειτουργικούς λόγους, το 1886, η γέφυρα διαπλατύνθηκε και διορθώθηκε ως προς την καμπυλότητα και τα στηθαία, που αντικαταστάθηκαν με μεταλλικά κιγκλιδώματα σε σχήμα Χ.

Σε αυτή τη μορφή έμεινε η γέφυρα μέχρι το 1907 περίπου, όταν τα σιδερένια στηθαία αντικαταστάθηκαν με μεταλλικά κάθετα κιγκλιδώματα σε πυκνή διάταξη, τα οποία και διατηρήθηκαν μέχρι την καταστροφή της το 1941 με την υποχώρηση των Νεοζηλανδών.

Tags
Back to top button