Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Auto - Moto

F1: Εκεί κρίθηκε το GP Κίνας (φωτό)

Πιθανόν αν ο Βάλτερι Μπότας δεν είχε κάνει ένα παιδαριώδες λάθος πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας προσπαθώντας να διατηρήσει τη θερμοκρασία των ελαστικών του να ήταν και αυτός στο βάθρο με την 2η W08. 

Ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα έπαιξε η έλλειψη στοιχείων για όλες τις ομάδες. Καθώς οι δοκιμές της Παρασκευής ήταν ως μη γενόμενες οι ομάδες έφτασαν στις κατατακτήριες δοκιμές έχοντας μόνο λίγες δεκάδες γύρους από το FP3 και ελάχιστο χρόνο για να αξιολογήσουν τα δεδομένα. Μη ξεχνάμε ότι πρόκειται για νέα μονοθέσια και για διαφορετικά ελαστικά. 

Στις κατατακτήριες δοκιμές οι Ferrari ήταν δυνατές στο Q1 και στο Q2 όχι όμως και στο Q3. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Ράικονεν που ήταν ταχύτερος στο Q2 αλλά στο Q3 διαμαρτύρονταν στους μηχανικούς για αστάθεια στο πίσω μέρος και τους ρωτούσε αν άλλαξαν ρυθμίσεις. Η μάχη της pole κρίθηκε με το Χάμιλτον να κάνει τη διαφορά φτάνοντας τις 63 στην καριέρα του, λογικά σύντομα θα περάσει το Μ.Σουμάχερ που κρατά το απόλυτο ρεκόρ όλων των εποχών με 68pole. 

Ο Φέτελ πέτυχε επίδοση εφάμιλλη με τον Μπότας τους χώριζε μόλις 1 χιλιοστό του δευτερολέπτου. Η pole αποδείχτηκε κρίσιμη για την έκβαση του αγώνα, ο Χάμιλτον διατήρησε το προβάδισμα από την αρχή ως το τέλος. 

Το ξεκίνημα του αγώνα έγινε με βρεγμένο οδόστρωμα και όλους τους οδηγούς πλην του Σάινθ και του Πάλμερ να φορούν ενδιάμεσα ελαστικά. Η Pirelli είχε στη διάθεση των οδηγών νέα γόμα για τα ενδιάμεσα ελαστικά που προσέφερε περισσότερη πρόσφυση. Τα προτίμησαν στην εκκίνηση για να μη χάσουν θέσεις σπινάροντας στο βρεγμένο, μετά όμως ήθελαν να τα βγάλουν και να βάλουν σλικ όσο πιο γρήγορα γίνεται. Η υιοθέτηση καθεστώτος εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας άμεσα όταν βγήκε ο Στρολ μετά τη σύγκρουση με τον Πέρεζ επηρέασε τη στρατηγική των ομάδων. Οι υπεύθυνοι στρατηγικής μη έχοντας στα χέρια τους δεδομένα για την αντοχή των διαθέσιμων γομών ήταν υποχρεωμένοι ν’ αυτοσχεδιάσουν. 

Στη Ferrari βάζουν αμέσως το Φέτελ στο 2ο γύρο για αλλαγή ελαστικών. Του τοποθετούν τη μαλακή γόμα το μόνο από τα δυο σετ που είχε στη διάθεσή του που ήταν απάτητο. Την ίδια τακτική ακολουθούν στη Force India βάζοντας όμως την πολύ μαλακή γόμα και στον Πέρεζ και στον Οκόν, το ίδιο κάνουν και στη Haas βάζοντας στους Μάγκνουσεν και Γκροζάν την πολύ μαλακή γόμα. Ο Μάσα έβαλε τη μαλακή όπως και οι Αλόνσο, Κβίατ, Βαντούρν, Χούλκενμπεργκ, Τζιοβινάζι, Έρικσον. Ο Έρικσον μάλιστα με τη Sauber έκανε 54 γύρους και τερμάτισε μ’ αυτό το σετ μαλακής γόμας. 

Αυτή πιθανόν να ήταν μια από τις εκδοχές που αναρωτιόντουσαν αν είναι εφικτή και στη Ferrari. Σ’ αυτό το σημείο οι κόκκινοι φαίνεται να έχουν κάνει μια κίνηση ματ καθώς ο Φέτελ είναι ο μόνος από τους 6 οδηγούς των κορυφαίων ομάδων που βρίσκεται στην πίστα με σλικ ελαστικά. Η λογική λέει πως όταν θα μπουν οι υπόλοιποι για αλλαγή εφόσον οι συνθήκες βελτιώνονται θα βρεθεί μπροστά. Αυτό όμως δε συμβαίνει γιατί ο Τζιοβινάζι χάνει τον έλεγχο της Sauber χτυπά στις μπαριέρες στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού για 2η συνεχή μέρα και η πίστα γεμίζει συντρίμμια. Ο Ιταλός ζήτησε συγνώμη από την ομάδα. Αυτή τη φορά βγαίνει το αυτοκίνητο ασφαλείας και έτσι όλοι όσοι δεν είχαν αλλάξει ελαστικά στο 2ο γύρο τα αλλάζουν στον 4ο γύρο. 

Ο Φέτελ χάνει το πλεονέκτημα που είχε αποκτήσει και βρίσκεται 6ος. Στέκεται τυχερός γιατί ο Μπότας (σ.σ: ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα) κάνει λάθος προσπαθώντας να κρατήσει τη θερμοκρασία στα ελαστικά του υποπίπτει σε τετακέ και πέφτει 12ος. Στην επανεκκίνηση του αγώνα περνάει Ράικονεν, Ρικιάρντο, Φερστάπεν και ανεβαίνει ξανά 2ος. Ο Χάμιλτον είναι μπροστά του και διατηρεί τη διαφορά. Μάλιστα όπως φαίνεται αξιολογούν όλοι εάν μπορούν να πάνε ως το τέλος με το ίδιο σετ ελαστικών. Στη Ferrari αποφασίζουν ότι δεν μπορούν και τραβάνε μέσα το Φέτελ στον 34ο γύρο. Η κίνησή τους αυτή είναι για να σιγουρέψουν τη 2η θέση και είναι ουσιαστικά σα να ρίχνουν λευκή πετσέτα. 

Βλέπετε οι δυο Red Bull με τους Ρικιάρντο και Φερστάπεν έχουν ταχύτερη στρατηγική καθώς δεν αναρωτιούνται αν μπορούν να βγάλουν όλο τον αγώνα με τη μαλακή γόμα. Έχουν αποφασίσει ότι θα κάνουν ακόμη μια αλλαγή και χρησιμοποιούν και στα δυο μέρη την ταχύτερη πολύ μαλακή γόμα. Σ’ αυτό το σημείο πρέπει να θυμίσουμε ότι άπαξ και χρησιμοποιηθούν ενδιάμεσα ελαστικά δεν υπάρχει υποχρέωση χρήσης και των δυο γομών κατά τη διάρκεια του αγώνα. 

Οι κόκκινοι βλέποντας ότι ο Φερστάπεν που άλλαξε λάστιχα στον 29ο γύρο και έβαλε πολύ μαλακή γόμα, μαζεύει τη διαφορά, αποφασίζουν να καλύψουν τα νώτα του Φέτελ βάζοντάς του ακόμη ένα σετ μαλακής γόμας, αυτό ήταν χρησιμοποιημένο από το Q1. Στη Mercedes βλέποντάς το αυτό αντιδρούν παρότι ο Χάμιλτον έλεγε ότι πιθανόν μπορεί να πάει ως το τέλος μ’ αυτά τα ελαστικά, καθότι τα προφύλασσε σ’ αυτούς τους γύρους. 

Ο Χάμιλτον δυο γύρους μετά στον 36ο αλλάζει λάστιχα καθώς έχει το περιθώριο να το κάνει και να παραμείνει επικεφαλής. Βγαίνοντας ο Φέτελ προσπαθεί να μειώσει τη διαφορά, αυτό ανησυχεί τη Mercedes όμως είναι σαφές ότι ο Χάμιλτον έχει περιθώριο αντίδρασης. Ο Βρετανός διατηρεί τη διαφορά πάνω από τα 7 sec και παίρνει μια άνετη νίκη. Σχολιάζοντας το ρυθμό αγώνα ο Φέτελ τόνισε: «Νομίζω πως σ’ αυτό τον αγώνα ήταν ίδιος και για τους δυο μας κάποιες στιγμές ήταν ταχύτερος, κάποιες άλλες εγώ». 

Αξίζει να σταθούμε στη μέτρια απόδοση του Ράικονεν. Ο Φινλανδός το αποδίδει στο κράτημα του εμπρός μέρους που χειροτέρευε ενόσω φθείρονταν τα ελαστικά. Πρέπει εδώ να συνυπολογίσουμε ότι δε μπόρεσε να μαζέψει όπως και κανείς άλλος δεδομένα την Παρασκευή λόγω καιρού και χάθηκε εξαιτίας αυτού. Ο Iceman έχει ένα οδηγικό στυλ που στηρίζεται πάρα πολύ στο κράτημα του εμπρός μέρους και επηρεάζεται υπέρμετρα απ’ αυτό. 

Επίσης θα τονίσουμε τον εκπληκτικό αγώνα του Φερστάπεν που εκκίνησε 16ος και ανέβηκε στο βάθρο στην 3η θέση. Ο Ολλανδός κέρδισε 9 θέσεις στον πρώτο γύρο χάρη και στη σύγκρουση Στρολ, Πέρεζ και βρέθηκε 7ος. Στο τέλος έδωσε μάχη για θέση με το Ρικιάρντο που ήταν πίσω του. Ο Αυστραλός διαμαρτυρήθηκε για την επίδραση του DRS λέγοντας ότι δε βοηθάει η χρήση του φέτος όσο πέρυσι και πρέπει να δουν ξανά τις ρυθμίσεις. Στη Red Bull που πέτυχαν το 100στο βάθρο στην ιστορία του είναι ικανοποιημένοι με τους 27 βαθμούς που πήραν στην Κίνα καθότι αναγνωρίζουν πως υπάρχει πολύ δουλειά ακόμη για να φτάσουν στο επίπεδο των Ferrari/Mercedes. 

Tags
Back to top button