ΓΕΑ • 05/03/2021 - 13:20
Εικόνες από το μέλλον της ΠΑ: Πιστοποιήθηκε η χρήση του Meteor από Rafale F3-R
Η πρώτη επιχειρησιακή πτήση είναι γεγονός
Αρθρογράφος: Θεόφραστος Ανδρεόπουλος
Στο πλαίσιο της ισχυροποίησης των ικανοτήτων του Rafale F3-R, η γαλλική Αεροπορία μόλις ολοκλήρωσε την πρώτη επιχειρησιακή πτήση του συγκεκριμένου μαχητικού εξοπλισμένου με πυραύλους METEOR.
Εικόνες από το μέλλον της ΠΑ
Πρόκειται για εικόνες από το άμεσο μέλλον της ΠΑ αφού ο ίδιος τύπος μαχητικού είναι αυτός ο οποίος θα παραληφθεί τον Ιούνιο.
Η ΠΑ θα προμηθευτεί εν αρχή και 40 πυραύλους METEOR που σημαίνει πως στο ΓΕΑ είναι ιδιαίτερα χαρούμενοι με την σημερινή εξέλιξη.
Tεχνικά χαρακτηριστικά του Meteor
Το βάρος του Meteor είναι 190 κιλά, το μήκος του είναι 3,65 μέτρα και η διάμετρός του 17,8 εκατοστά.
Το μέγιστο βεληνεκές που δίνει η MBDA είναι άνω των 100 χιλιομέτρων με μέγιστη ταχύτητα άνω των Mach 4.
Οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στην αποτελεσματικότητα ενός Α/Α πυραύλου, είναι η απόσταση στην οποία μπορεί αυτός να καταρρίψει ένα αντίπαλο μαχητικό, δηλαδή να το προσεγγίσει από τόσο μακριά ώστε το φίλιο μαχητικό να είναι ασφαλές (εκτός του βεληνεκούς των όπλων του αντιπάλου) και όταν ο πύραυλος φτάσει στον στόχο να μπορεί να τον «εξολοθρεύσει» με στατιστικές που να αγγίζουν το 99% επιτυχία.
Αυτό το κάνει ο Meteor.
Μειονέκτημα του Meteor είναι το μεγάλο του κόστος, το οποίο ανέρχεται στα € 2 εκατομμύρια ανά βλήμα περίπου.
Εν συντομία, ο Meteor είναι ένα εξαιρετικό βλήμα, το οποίο σε συνδυασμό με τα Rafale θα προσδώσουν επιχειρησιακό πλεονέκτημα στην ΠΑ. Να σημειωθεί ότι η Τουρκία διατηρεί σε υπηρεσία βλήματα αέρος-αέρος μέσου βεληνεκούς AIM-120 AMRAAM.
«Καλωσορίσατε» στη «No-Escape Zone» του Meteor
Ουσιαστικά το προωθητικό σύστημα του Meteor αυξάνει τη φονική ζώνη του βλήματος (NEZ : No-Escape Zone), κάτι που είναι ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για την αερομαχία.
Ένα από τα «ατού» του Meteor είναι το προωθητικό του σύστημα (στερεού καυσίμου, Ramjet), το οποίο του επιτρέπει τον έλεγχο της ισχύος του κινητήρα κατά τις διάφορες φάσεις της πτήσης.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι ο Meteor διατηρεί ελεγχόμενη ταχύτητα κατά τη φάση της πτήσης προς το στόχο, με άμεσο όφελος την εξοικονόμηση καυσίμου, και όταν προσεγγίζει το στόχο επιταχύνει, εξαντλώντας μεν το καύσιμο, αλλά αυξάνοντας την ταχύτητα και την ενέργεια του κατά τη φάση προσβολής του στόχου.