Γράφει ο Κωνσταντίνος Φαρσαλινός, Δρ. Ιατρικής
Όποιος έχει πάει στην Ινδία (έχω πάει αρκετές φορές) και έχει δει τις συνθήκες και τον τρόπο ζωής, ή γνωρίζει τις υποδομές υγείας (8 φορές λιγότερα κρεβάτια ανά 1000 κατοίκους σε σχέση με την Ελλάδα) και την πληθυσμιακή πυκνότητα (8 φορές μεγαλύτερη από την Ελλάδα), καταλαβαίνει γιατί μια επιδημία ενός αναπνευστικού ιού μπορεί να οδηγήσει σε δύσκολες καταστάσεις. Η κατάσταση εκεί μπορεί να γίνει ακόμη δυσκολότερη, λόγω των συνθηκών και των ελλείψεων.Πάντως αυτό που δύσκολα θα καταλάβει κάποιος είναι πώς μπορεί σύμφωνα με την Καθημερινή η Ινδία να είναι τρίτη στον κόσμο σε θανάτους από COVID (https://www.kathimerini.gr/.../india-anevike-stin-triti…/), ενώ σύμφωνα με το Worldometers η Ινδία είναι 114η θέση παγκοσμίως με 120 θανάτους ανά εκατομμύριο. H Ελλάδα είναι στην 43η θέση παγκοσμίως, με 1020 θανάτους ανά εκατομμύριο (δηλαδή σχεδόν 9 φορές περισσότερους θανάτους σε σύγκριση με την Ινδία). Εικόνα 1Πάλι καλά που δεν έγραψε η Καθημερινή ότι η Ινδία είναι 2η στον κόσμο στον αριθμό εμβολίων SARS-CoV-2 (σε απόλυτο αριθμό βέβαια, αφού κατά την Καθημερινή οι απόλυτοι αριθμοί έχουν σημασία ).Συμπεράσματα:1. Ευτυχώς η Ελλάδα πήρε τα κατάλληλα μέτρα και καταλήξαμε να μην είμαστε Ινδία σε θανάτους από COVID, άσχετα αν τελευταία έχει (μέχρι στιγμής) 9 φορές ΛΙΓΟΤΕΡΟΥΣ καταγεγραμμένους θανάτους COVID σε σχέση με εμάς. Να χειροκροτήσουμε.2. Να καταργηθούν άμεσα οι βάσεις δεδομένων και καταγραφής θανάτων από COVID, και να αναλάβει αυτό το ρόλο η Καθημερινή με το επιστημονικό της επιτελείο. Επίσης, να αναθεωρηθεί η επιστήμη και η λογική που ακόμη μετράει τους θανάτους ανά πληθυσμό και όχι σε απόλυτους αριθμούς, και να γίνεται πλέον η καταγραφή με όρους ποδοσφαιρικής επιστήμης (όποιος έχει το μεγαλύτερο σκορ σε απόλυτο αριθμό είναι πρώτος στη λίστα).3. Να επιταχυνθεί άμεσα η αναζήτηση καλλιεργήσιμων εκτάσεων, γιατί το κουτόχορτο πλέον δεν φτάνει για όλους.4. Λίγη προσπάθεια χρειάζεται ακόμη για να μας πείσουν ότι ο γάιδαρος πετάει. Αξιέπαινοι.Μπορεί το ποστ να είναι τρόπον τινά “χιουμοριστικό” (η Ινδία έχει πράγματι σοβαρότατα προβλήματα, για πολλούς λόγους), αλλά το επίπεδο γελοιοποίησης τόσο του προβλήματος γενικότερα όσο και της ενημέρωσης και της επικοινωνίας προς τους πολίτες, είναι πλέον αξεπέραστο.Για τους γνωστούς “ύποπτους”, αναγνωρίζω ότι κάποια στιγμή θα “ντρέπομαι” γι’ αυτά που γράφω. Αλλά αυτό είναι αστείο (μάλλον γελοίο) μπροστά στα ντροπιαστικά που θα καταγράψει η ιστορία (ή έστω η συνείδηση πολλών – γιατί δεν έχω καμία εμπιστοσύνη ούτε στην ιστορία πλέον) για το μεσαιωνικό αίσχος που έχουν διαμορφώσει κάποιοι τον 21ο αιώνα, και για τους άβουλους χειροκροτητές αυτού του αίσχους.Σκέφτομαι πλέον να διακόψω τον περαιτέρω σχολιασμό για τα τεκταινόμενα. Ενώ είναι λογικό και αναμενόμενο σε ένα τόσο σοβαρό πρόβλημα να υπάρχουν διαφωνίες, αντιπαραθέσεις και αντίθετες απόψεις, η σημερινή κοινωνία-έκτρωμα που διαμορφώνεται (όχι μόνο στην Ελλάδα), ο ανταγωνισμός πουλημένης συνείδησης ή/και νοητικής παράλυσης από αυτόκλητους ή εντεταλμένους υπερασπιστές του αίσχους, η συμπεριφορά δίκην φανατικών τραμπούκων-Ταλιμπάν ορισμένων (επιστημόνων και μη – ότι πιο αίσχος και αισχρό έχω συναντήσει στην καριέρα μου), και η συμμετοχή και μέρους της επιστημονικής κοινότητας σε αυτό τον εκμαυλισμό, είναι πλέον αποκρουστικά.Ο Αϊνστάν είχε δίκιο τελικά (αν και άλλος απέδωσε τη δήλωση σε αυτόν):“Δύο πράγματα είναι ατελείωτα: το σύμπαν και η βλακεία του ανθρώπου, όμως για το σύμπαν δεν είμαι ακόμα σίγουρος”