Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Διαμάχη ανάμεσα στους ειδικούς για το εάν είναι πλαστός ο πίνακας του Ντα Βίντσι που πουλήθηκε για 380 εκ. ευρώ

Αμφιβολίες για το εάν ο πίνακας «Ο Σωτήρας του Κόσμου» (Salvator Mundi), που έσπασε κάθε ρεκόρ πωλήσεων σε δημοπρασία, είναι πράγματι έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι εκφράζουν πρόσωπα της τέχνης, με τους ειδικούς να επιμένουν ότι είναι αυθεντικός.
 

Ο πίνακας πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη προχθές, έναντι του αστρονομικού ποσού των 450 εκατ. δολαρίων (380 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, η συζήτηση για την αυθεντικότητα του πίνακα είχε προηγηθεί. Διάφοροι σύμβουλοι τέχνης και ιστορικοί τέχνης υποστήριζαν ότι ο «Σωτήρας του Κόσμου δεν είναι έργο του Λεονάρντο».

Αντίστοιχη αμφισβήτηση εκφράζουν και κριτικοί τέχνης. Ο κριτικός Jason Farago, με κείμενό του στους New York Times, παρότι θεώρησε ότι ο ίδιος δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ή να απορρίψει την αυθεντικότητα του έργου, υποστήριξε ότι ο πίνακας αποτελεί μια θρησκευτική εικόνα από τη Λομβαρδία του 16ου αιώνα, που έχει αποκατασταθεί.

Ωστόσο, οι πιο σχετικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ο ζωγράφος του πίνακα είναι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι κι ότι δεν θα έπρεπε να έχει αμφισβητηθεί. Η εικόνα, αναφέρουν, χρειάζεται εκτενή αποκατάσταση, όμως η καλή κατάσταση στην οποία βρέθηκε δεν δημιουργούν ερωτήσεις για την αυθεντικότητά του.

Ο πίνακας δημιουργήθηκε τοποθετείται στα 1500 και απεικονίζει τον Ιησού ντυμένο με αναγεννησιακά ρούχα να κρατά στο αριστερό του χέρι μία σφαίρα από κρύσταλλο και να έχει το δεξιό υψωμένο. Ενώ στην αρχή βρισκόταν στην αυλή του Καρόλου Α', το 1700 εξαφανίστηκε μέχρι το 1900.

Διαμάχη ανάμεσα στους ειδικούς
Είναι πλαστός «ο Σωτήρας του Κόσμου» του Λεονάρντο Ντα Βίντσι που πουλήθηκε για 450 εκατ. δολάρια;
Άνθρωποι της τέχνης θεωρούν ότι ο “Σωτήρας του Κόσμου”, που έσπασε κάθε ρεκόρ στη δημοπρασία δεν είναι έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι -Υπέρ της αυθεντικότητάς του εκφράζονται οι ειδικοί – Πουλήθηκε για 450 εκατ. δολάρια (380 εκατ. ευρώ).

Αμφιβολίες για το εάν ο πίνακας “Ο Σωτήρας του Κόσμου” (Salvator Mundi), που έσπασε κάθε ρεκόρ πωλήσεων σε δημοπρασία, είναι πράγματι έργο του Λεονάρντο Ντα Βίντσι εκφράζουν πρόσωπα της τέχνης, με τους ειδικούς να επιμένουν ότι είναι αυθεντικός.

Ο πίνακας πωλήθηκε σε δημοπρασία του οίκου Christie's στη Νέα Υόρκη προχθές, έναντι του αστρονομικού ποσού των 450 εκατ. δολαρίων (380 εκατ. ευρώ). Ωστόσο, η συζήτηση για την αυθεντικότητα του πίνακα είχε προηγηθεί. Διάφοροι σύμβουλοι τέχνης και ιστορικοί τέχνης υποστήριζαν ότι ο “Σωτήρας του Κόσμου δεν είναι έργο του Λεονάρντο”.

Αντίστοιχη αμφισβήτηση εκφράζουν και κριτικοί τέχνης. Ο κριτικός Jason Farago, με κείμενό του στους New York Times, παρότι θεώρησε ότι ο ίδιος δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ή να απορρίψει την αυθεντικότητα του έργου, υποστήριξε ότι ο πίνακας αποτελεί μια θρησκευτική εικόνα από τη Λομβαρδία του 16ου αιώνα, που έχει αποκατασταθεί.

Ωστόσο, οι πιο σχετικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι ο ζωγράφος του πίνακα είναι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι κι ότι δεν θα έπρεπε να έχει αμφισβητηθεί. Η εικόνα, αναφέρουν, χρειάζεται εκτενή αποκατάσταση, όμως η καλή κατάσταση στην οποία βρέθηκε δεν δημιουργούν ερωτήσεις για την αυθεντικότητά του.

Ο πίνακας δημιουργήθηκε τοποθετείται στα 1500 και απεικονίζει τον Ιησού ντυμένο με αναγεννησιακά ρούχα να κρατά στο αριστερό του χέρι μία σφαίρα από κρύσταλλο και να έχει το δεξιό υψωμένο. Ενώ στην αρχή βρισκόταν στην αυλή του Καρόλου Α', το 1700 εξαφανίστηκε μέχρι το 1900.

Tags
Back to top button