Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Πολιτισμός

Βλαδίμηρος Κοκκινάκης: Ο Έλληνας Σοβιετικός πιλότος που έσπαζε ρεκόρ μετά το ρεκόρ

Παρά την σπουδαία ιστορία του, πολλοί λίγοι Έλληνες γνωρίζουν σήμερα τον Βλαδίμηρο Κοκκινάκη, έναν από τους σημαντικότερους πιλότους στην ιστορία της Ρωσίας (και συγκεκριμένα της Σοβιετικής Ένωσης).

Ποιος Ήταν ο Βλαδίμηρος Κοκκινάκης;

Ο Βλαδίμηρος Κοκκινάκης ήταν Έλληνας ποντιακής καταγωγής που γεννήθηκε τον Ιούνιο του 1904 στο Νοβοροσίσκ της τότε Ρωσικής Αυτοκρατορίας. Ο Κοκκινάκης τελείωσε το δημοτικό το 1921 και έπειτα εργάστηκε σε αμπέλια και στο λιμάνι του Νοβοροσίσκ.

Το 1925 ο Κοκκινάκης κατατάχθηκε στον Κόκκινο Στρατό, όπου υπηρέτησε στο πεζικό μέχρι τον Ιούλιο του 1927. Έπειτα εισήχθη στην σχολή πολεμικής αεροπορίας του Λένινγκραντ, την οποία τελείωσε το έτος 1928. Την περίοδο μεταξύ 1928 και 1930 ο Κοκκινάκης έλαβε πρόσθετη εκπαίδευση πιλότου.

Το 1930 ξεκίνησε και επίσημα υπηρεσία ως πιλότος μαχητικών στην 11η Μοίρα Μαχητικών στην στρατιωτική περιφέρεια της Μόσχας. Τότε ήταν που οι ανώτεροί του διαπίστωσαν τις τρομερές πτητικές του δυνατότητες και αποφάσισαν να τον μεταφέρουν πίσω στην σχολή πολεμικής αεροπορίας του Λέλινγκραντ για να υπηρετήσει ως εκπαιδευτής.

Μεταξύ 1932 και 1935 ο Κοκκινάκης υπηρέτησε ως πιλότος δοκιμών της σοβιετικής πολεμικής αεροπορίας για διάφορα αεροσκάφη της εποχής. Το πρώτο αεροσκάφος που δοκίμασε ήταν το Kocherigin-Gurevich TSh-3. Μετά το 1935 έγινε επικεφαλής πιλότος δοκιμών στην γνωστή αεροναυπηγική Ilyushin Design Bureau μέχρι το έτος 1964. 

Κατά την διάρκεια της καριέρας του, ο Κοκκινάκης πέταξε κάποια από τα δημοφιλέστερα αεροσκάφη που έχει σχεδιάσει ποτέ η Σοβιετική Ένωση, συμπεριλαμβανομένου του βομβαρδιστικού Ilyushin Il-4, του επιθετικού Ilyushin Il-2 και του μεταγωγικού Ilyushin Il-14.

Κατά την διάρκεια του πολέμου, ο Κοκκινάκης υπηρέτησε ως επικεφαλής της κεντρικής επιτροπής αεροπορικής βιομηχανίας και ως επικεφαλής της υπηρεσίας δοκιμαστικών πτήσεων. Το 1943 προάχθηκε σε αντιστράτηγος της αεροπορίας.

Το 1938 και του 1957 ο Κοκκινάκης βραβεύτηκε με το ανώτερο μετάλλιο της Σοβιετικής Ένωσης, το μετάλλιο Ήρωας της Σοβιετικής Ένωσης.

Ο Κοκκινάκης ήταν ένας από τους σημαντικότερους πιλότους της Σοβιετικής Ένωσης. Τιμήθηκε με πολλά βραβεία, μετάλλια και επαίνους και έμεινε στην ιστορία γιατί έσπασε πάρα πολλά παγκόσμια ρεκόρ κατά την διάρκεια της καριέρας του ως δοκιμαστικός πιλότος.

Για παράδειγμα τον Νοέμβριο του 1935 πέταξε ψηλότερα από κάθε άλλον πιλότο, φτάνοντας τα 14.575 μέτρα και θέτοντας παγκόσμιο ρεκόρ. Μετέπειτα ξεπέρασε το προσωπικό του ρεκόρ πολλές φορές, ενώ το τελευταίο του ρεκόρ επιτεύχθηκε το 1960 όταν πέταξε σε απόσταση 5 χιλιομέτρων με ένα Il-18 που μετέφερε φορτίο 10 τόνων (με ταχύτητα 693 χλμ/ώρα).

 

Tags
Back to top button