Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Περιβάλλον

Βέλγιο: Το οικολογικό τρένο που εκπέμπει ελάχιστο διοξείδιο του άνθρακα (φώτο - βίντεο)

Ένα νέο νυχτερινό τρένο που συνδέει τη Βιέννη με τις Βρυξέλλες έφθασε νωρίς το μεσημέρι στη βελγική πρωτεύουσα, μια πρωτοβουλία της του δημόσιου αυστριακού οργανισμού σιδηροδρόμων (OBB) που χαιρέτισαν οι υποστηρικτές αυτού του μη ρυπογόνου μέσου μεταφοράς συντείνοντας στην «Πράσινη Συμφωνία» της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Αυστρία και το Βέλγιο δεν είχαν απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση τα τελευταία 16 χρόνια.

Τα εγκαίνια της νυχτερινής αμαξοστοιχίας συμβολίζουν τη βούληση της Αυστρίας να συνδράμει αποφασιστικά στην ευρωπαϊκή φιλοδοξία της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Το πρώτο τρένο, που φέρει το σύνθημα #loveyourplanet (αγάπησε τον πλανήτη σου) αναχώρησε από τη Βιέννη την Κυριακή στις 20.38 τοπική ώρα (21.38 ώρα Ελλάδας), ενώ ορχήστρα παιάνιζε τον ύμνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την «Ωδή στη Χαρά».

Το τρένο έφθασε στις 10.54 (11.54 ώρα Ελλάδος) σήμερα στον σιδηροδρομικό σταθμό των Βρυξελλών όπου η επικεφαλής των βελγικών σιδηροδρόμων (SNCB) Σοφί Ντιτορντουάρ υποδέχτηκε στην αποβάθρα τον πρόεδρο του ΟΒΒ Αντρέας Ματέ.

«Πιστεύω ότι η σιδηροδρομική γραμμή μπορεί να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο σε ένα περιβάλλον οδικής συμφόρησης και κλιματικής πρόκλησης, τόσο σε μικρές όσο και σε μεσαίες αποστάσεις», δήλωσε η Ντιτορντουάρ μιλώντας στο γαλλόφωνο βελγικό δίκτυο RTBF.

Στην Αυστρία, η ΟΒΒ έχει υιοθετήσει εδώ και μερικά χρόνια μια ανανέωση των νυκτερινών δρομολογιών για τα οποία σήμερα είναι πολύ περήφανος, σύμφωνα με τον πρόεδρό του οργανισμού.

Ένα ταξίδι Βιέννη-Βρυξέλλες με το τρένο εκπέμπει λιγότερο από το ένα δέκατο του διοξειδίου του άνθρακα από εκείνο που εκπέμπει το αεροπλάνο.

Η εταιρία SNCB, της οποίας βασικός μέτοχος είναι το βελγικό κράτος, επικρίνεται για «έλλειψη φιλοδοξίας» από τους υπέρμαχους των νυχτερινών σιδηροδρομικών δρομολογίων.

Σήμερα το βελγικό σκέλος της ευρωπαϊκής οργάνωσης «Back on track» χαρακτήρισε επιτυχία την επαναφορά της νυκτερινής σύνδεσης Βιέννη-Βρυξέλλες παρότι "αυτό δεν είναι αρκετό".

Με Βέλγους, Γερμανούς και Γάλλους οικολόγους βουλευτές, η οργάνωση αυτή επωφελήθηκε από αυτό για να διεκδικήσει την επαναφορά του νυχτερινής αμαξοστοιχίας Παρίσι- Βερολίνο, μια σύνδεση που καταργήθηκε το 2015.

Σύμφωνα με την αυστριακή ΟΒΒ, είχαν γίνει από νωρίς κρατήσεις για όλες τις κουκέτες και τις κλινάμαξες σε αυτό το πρώτο δρομολόγιο.

Η σύνδεση προγραμματίζεται επί του παρόντος για δύο φορές την εβδομάδα, την Κυριακή και την Τετάρτη το βράδυ, ενώ το δρομολόγιο Βρυξέλλες - Βιέννη θα αναχωρεί τη Δευτέρα και την Πέμπτη το βράδυ με βαγόνια που σε κάποιο σημείο θα διαχωρίζονται για να κατευθυνθούν στο Μόναχο (Γερμανία) και στο 'Ινσμπρουκ (Αυστρία). Ο OBB διαθέτει 27 νυχτερινά τρένα και προβλέπει να προσθέσει το Άμστερνταμ (Ολλανδία) ως επόμενο προορισμό.

Η Αυστρία θέλει να γίνει χώρα με "ουδέτερο αποτύπωμα άνθρακα" έως το 2040, τόνισε ο Αυστριακός υπουργός Περιβάλλοντος. Όσο για τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή της οποίας προεδρεύει η Γερμανίδα Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, έχει θέσει προτεραιότητα στην ατζέντα της τη μετάβαση της γηραιάς ηπείρου στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Tags
Back to top button