Αττική Οδός: Χωρίς διόδια η διέλευση αναπήρων, σύμφωνα με τη νέα Σύμβαση που ψήφισε η Βουλή
Από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου αρχίζει η ισχύς του νέου τιμολογίου των διοδίων στην Αττική οδό, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η νέα 25ετής παραχώρηση της στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Πιο συγκεκριμένα, από την Κυριακή 6 Οκτωβρίου, οι τιμές των διοδίων διαμορφώνονται ως εξής:
• 1,25€ για τα μοτοποδήλατα
• 2,50€ για τα ΙΧ (κατηγορίες 2, 3 και 4)
• 6,25€ για τα μικρά και μεσαία φορτηγά (κατηγορία 5)
• 10,00€ για τα μεγάλα φορτηγά (κατηγορία 6)
Αντίστοιχα, σύμφωνα με την εταιρεία, οι συσκευές e-PASS (πομποδέκτες) και οι κάρτες διελεύσεων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των ποσών που αντιστοιχούν στα χρηματικά υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών προπληρωμής.
Μάλιστα, ειδικά για τον Οκτώβριο, διατηρούνται τα εξής συνδρομητικά προγράμματα:
• Πρόγραμμα Bonus: διατηρείται η πρόβλεψη για τις 15 δωρεάν διελεύσεις του Οκτωβρίου.
• Προγράμματα Friendly και Business: οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων μειώνονται στα επίπεδα του Βασικού Διοδίου (βλ. παραπάνω νέες τιμές), με τις υφιστάμενες τιμές των επόμενων 20 διελεύσεων (31η έως 50η) και τις τιμές πλέον των 50 διελεύσεων (51η και άνω) να διατηρούνται ως έχουν σήμερα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο.
Στο ίδιο πλαίσιο και προκειμένου να μην επηρεαστεί η ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και με γνώμονα την εξυπηρέτηση και την επαρκή ενημέρωση των συνδρομητών, από τις 06.10.2024 η νέα εταιρεία παραχώρησης «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μ.Α.Ε.» υπεισέρχεται αυτόματα σε όλες τις συμβάσεις με τους συνδρομητές, στη θέση των Εταιρειών «Αττική Οδός Α.Ε.» και «Αττικές Δια δρομές Α.Ε.», αναλαμβάνοντας όλα τα σχετικά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις από τις συμβάσεις αυτές. Ως εκ τούτου, οι συσκευές e-PASS (πομποδέκτες) και οι κάρτες διελεύσεων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και μετά τις 05.10.2024, με μεταφορά των ποσών που αντιστοιχούν στα χρηματικά υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών προπληρωμής.
Ειδικά για τον Οκτώβριο 2024, διατηρούνται τα εξής συνδρομητικά προγράμματα:
• Πρόγραμμα Bonus: διατηρείται η πρόβλεψη για τις 15 δωρεάν διελεύσεις του Οκτωβρίου.
• Προγράμματα Friendly και Business: οι τιμές των 30 πρώτων διελεύσεων μειώνονται στα επίπεδα του Βασικού Διοδίου (βλ. παραπάνω νέες τιμές), με τις υφιστάμενες τιμές των επόμενων 20 διελεύσεων (31η έως 50η) και τις τιμές πλέον των 50 διελεύσεων (51η και άνω) να διατηρούνται ως έχουν σήμερα, μόνο για τον μήνα Οκτώβριο.
Επιπλέον, οι συσκευές e-PASS εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της διαλειτουργικότητας και στους άλλους αυτοκινητοδρόμους, ενώ αντίστοιχα οι πομποδέκτες άλλων αυτοκινητοδρόμων συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται κανονικά και στην Αττική Οδό.
Για τεχνικούς λόγους, παρακαλούνται όσοι χρήστες συνδρομητικών προγραμμάτων e-PASS επιθυμούν, να ανανεώσουν τα υπόλοιπα των συνδρομητικών λογαριασμών τους έως την Παρασκευή, 4 Οκτωβρίου 2024, ώστε να αποφευχθεί η επιβάρυνση του συστήματος την επόμενη μέρα, κατά την παραπάνω μετάβαση.
Σχετικά με τις υπηρεσίες οδικής ασφάλειας, σε ισχύ παραμένει ο 4ψήφιος Αριθμός Έκτακτης Ανάγκης 1024, όπου οι οδηγοί μπορούν να καλούν κι ένα περίπολο θα βρίσκεται άμεσα κοντά τους (24 ώρες/7 ημέρες), όπως επίσης και οι δωρεάν υπηρεσίες οδικής βοήθειας για την ασφαλή μεταφορά ακινητοποιημένου οχήματος εκτός του αυτοκινητόδρομου. Σχετικά με την εξυπηρέτηση πελατών σε ισχύ παραμένει το τηλέφωνο 210 6682222.
Η σύμβαση
Στο μεταξύ, σήμερα ολοκληρώνεται στη Βουλή η κύρωση της σύμβασης παραχωρήσης με την οποία παίρνει σάρκα και οστά η Νέα Αττική Οδός.
Σύμφωνα με τα όσα ορίζει η νέα σύμβαση, η τιμή θα παραμείνει σταθερή για πέντε χρόνια και στη συνέχεια οι όποιες διαφοροποιήσεις στην τιμή θα καθορίζονται βάσει τιμαριθμικής αναπροσαρμογής.
Παράλληλα η Νέα Αττική Οδός θα μπορεί να εφαρμόσει αν το επιθυμεί κλιμακωτά διόδια για διαφορετικές χρονικές περιόδους (π.χ. ώρες αιχμής και ώρες εκτός αιχμής), διαφορετικούς τύπους ημερών (π.χ. καθημερινές, Σαββατοκύριακα και αργίες) ή και διαφορετικούς Σταθμούς Διοδίων υπό ορισμένες κυκλοφοριακές προϋποθέσεις.
Κάθε έτος ο νέος παραχωρησιούχος θα πρέπει να αποδίδει στο ΤΑΙΠΕΔ 7,5% από όποια έσοδα έχει (τα οποία επίσης θα πηγαίνουν στη μείωση του χρέους της χώρας). Στην 25η διάρκεια της σύμβασης επίσης θα έχει την υποχρέωσης επενδύσεων και αναβαθμίσεων του άξονα κόστους 380 εκατ. ευρώ.