Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

Ακριβαίνουν όλα τα αυτοκίνητα

H αυτοκινητοβιομηχανία πλέον έχει μπει σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη διετία, κατά τη διάρκεια της οποίας θα κριθεί το μέλλον της κάθε εταιρείας. Η κλιματική αλλαγή και οι ιδιαίτερα αυστηρές αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές ρύπων έχουν οδηγήσει τους αυτοκινητικούς κολοσσούς σε κινήσεις που θα αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα που ξέραμε μέχρι σήμερα.

Για παράδειγμα, η συγχώνευση της PSA με την FCA και η εξαγορά της Opel από την PSA είναι αποτέλεσμα (και) της κλιματικής αλλαγής, ενώ και οι Ιάπωνες, που προς το παρόν πορεύονται στην Ευρώπη κατά μόνας, ψάχνουν να βρουν λύσεις.

Οι πολύ αυστηρές προδιαγραφές στις εκπομπές ρύπων που έχει θέσει η Ε.Ε., αρχής γενομένης από φέτος, θα μπορούσαν να επιφέρουν στις εταιρείες αυτοκινήτων πρόστιμα ύψους μέχρι και 14,5 δισ. ευρώ.

Θυμίζουμε ότι το όριο που έχει θέσει η Ε.Ε. είναι οι μέσες εκπομπές των πωληθέντων αυτοκινήτων να μην υπερβαίνουν τα 95 g/km CO2. Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία υπερβεί το όριο αυτό (σήμερα όλες), τότε θα της επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 95 ευρώ για κάθε επιπλέον γραμμάριο επί των αυτοκινήτων που πουλάει στη Γηραιά Ήπειρο!

Για παράδειγμα, σήμερα ο όμιλος PSA, παρότι είναι πολύ κοντά στο να πιάσει το όριο αυτό, αφού το 2021 αναμένεται να έχει μέσες εκπομπές CO2 95,6 g/km, θα πληρώσει πρόστιμο στην Ε.Ε. ύψους 938 εκατ. ευρώ! Και αυτό για τη μικρή υπέρβαση των 0,6 g/km.

Αντίστοιχα, ο όμιλος BMW το 2021 θα έχει μέσες εκπομπές CO2 110,1 g/km, με αποτέλεσμα να πληρώσει πρόστιμο 754 εκατ. ευρώ.

Το αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι αφενός να μειωθεί η παραγωγή αυτοκινήτων που έχουν υψηλές εκπομπές CO2 (π.χ. γρήγορα αυτοκίνητα και κυρίως όλα τα βενζινοκίνητα), κάτι που σημαίνει ότι οι αγοραστές δε θα βρίσκουν εύκολα τέτοια αυτοκίνητα, αφετέρου είναι δεδομένο ότι μεγάλο μέρος των προστίμων θα περάσει στις τελικές τιμές των αυτοκινήτων, που σημαίνει ότι μοιραία θα αυξηθούν, σε κάποιες κατηγορίες λιγότερο και σε κάποιες άλλες περισσότερο.

Και όλα αυτά λόγω του αυστηρού μέσου όρου των 95g/km που έχει θέσει η Ε.Ε. Σημειώστε, δε, ότι το συγκεκριμένο όριο από το 2025 θα πέσει στα 81 g/km…

Tags
Back to top button