Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Οικονομια

60% πάνω οι τιμές των αυτοκινήτων! Πώς και γιατί αυξήθηκαν τόσο τα τελευταία χρόνια;

Παλαιότερα τα αυτοκίνητα πόλης ξεκινούσαν από τετραψήφια νούμερα, ενώ ένα καλό μικρομεσαίο όχημα βρισκόταν στην περιοχή κάτω από τα €20.000. Στις μέρες μας πάλι, τα νούμερα αυτά, απλά, δεν υπάρχουν.

Σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσίευσε το γερμανικό Automobilwoche, η μέση τιμή πώλησης των μικρομεσαίων αυτοκινήτων στην Ευρώπη αυξήθηκε από το 2002 έως το 2020 σε ποσοστό 63%! Το νούμερο αυτό περιλαμβάνει τα ηλεκτρικά οχήματα, που είναι σαφώς ακριβότερα, αλλά και χωρίς αυτά η αύξηση αγγίζει το 53%. Αντίστοιχα, η αύξηση των τιμών για τα σουπερμίνι κυμαίνεται στο 59%.

Αυτοκίνητο: Τα ηλεκτρικά… κόβουν τους οπαδικούς δεσμούς

Τα δεδομένα αυτά προέρχονται από το αξιόπιστο Jato Dynamics, που αναφέρει χαρακτηριστικά πως η κατηγορία των Ford Focus, Opel Astra, Volkswagen Golf κ.λπ. είχε μία μέση τιμή €18.400 το 2002, για να ανέβει πέρυσι στα €30.000, στην Ευρώπη. Οι λόγοι τώρα που αντιμετωπίζουμε αυτή την αύξηση, είναι πολλοί και διάφοροι. 

Καταρχήν έχουν να κάνουν με την εξάπλωση των ηλεκτρονικών. Ένα αυτοκίνητο 20ετίας οριακά διέθετε 4-6 αερόσακους, ενώ αρκετά από αυτά δεν είχαν ούτε ESP. Τα ηλεκτρονικά κυκλώματα σε ένα σύγχρονο όχημα είναι απείρως περισσότερα και πιο σύνθετα, φροντίζοντας όχι μόνο για την ασφάλεια αλλά και για την άνεση και ψυχαγωγία των επιβατών. 

Ένας ακόμα λόγος αύξησης του κόστους έχει να κάνει με τα χρησιμοποιούμενα υλικά. Είτε μιλάμε για χάλυβες υπερυψηλής αντοχής στο πλαίσιο, είτε για επενδύσεις στο εσωτερικό, τα αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά στην κατασκευή τους, παρότι οι κατασκευαστές πασχίζουν να επιτύχουν οικονομίες κλίμακας και πολλές φορές συνεργάζονται σε πλατφόρμες και κινητήρες. 

Οργιάζει το εμπόριο «μαϊμού» ανταλλακτικών στα αυτοκίνητα – Κέρδη συγκρίσιμα με το εμπόριο ναρκωτικών!

Φυσικά, αυξημένο κόστος έχουν και οι σύγχρονοι κινητήρες, με όλα τα συστήματα περιορισμού των ρύπων που διαθέτουν. Και σαν κερασάκι, έρχεται η διάθεση των αγοραστών, να στρέφονται σε πλουσιότερες εξοπλιστικά εκδόσεις. Μπορεί 30 χρόνια πριν ο κλιματισμός και τα ηλεκτρικά εμπρός παράθυρα να μην ήταν δεδομένα για όλους, πλέον όμως κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για μοντέλα με λιγότερες από 8” οθόνης για το Infotainment. Όλο αυτό το hardware αλλά και το software που κρύβεται από πίσω, ανεβάζουν συνεχώς τις τιμές. 

Εκεί που τα νούμερα δείχνουν ακόμα πιο αυξητικά, είναι στα υβριδικά και στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ειδικά στα τελευταία, η χρήση μεγάλων συσσωρευτών απογειώνει το κόστος, πράγμα λογικό καθώς πρόκειται για μία ανώριμη ακόμα τεχνολογία, που όχι μόνο έχει μεγάλα έξοδα παραγωγής αλλά απαιτεί και ακόμα μεγαλύτερα κονδύλια για την εξέλιξη. Κάποιες προβλέψεις αναφέρουν πως από το 2027 και έπειτα τα ηλεκτρικά οχήματα θα έχουν το ίδιο και μειούμενο κόστος, σε σχέση με τα συμβατικά. Αυτό όμως μένει να αποδειχτεί.

Tags
Back to top button