Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Ελληνική Πολιτική

Υπ.Παιδείας: Όσα περιλαμβάνει το νέο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά σχολεία

Το τρίτο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο και παρουσιάστηκε σήμερα Πέμπτη 9 Ιουλίου, περιλαμβάνει ένα νέο νομικό πλαίσιο για τα ιδιωτικά σχολεία, με συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους ιδιωτικούς τους και απελευθέρωση των απογευματινών προγραμμάτων και της χρήσης των εγκαταστάσεων τους.

Το νομοσχέδιο δίνει την δυνατότητα ευελιξίας των ιδιωτικών σχολείων στο διευρυμένο ωράριο τους και διαμόρφωσης ελεύθερα των μαθημάτων τους αλλά και μετεγγραφής για τους μαθητές τους, εφόσον το επιλέξουν, σε άλλα σχολεία.

Τα ιδιωτικά σχολεία παραμένουν βέβαια στην ευθύνη του υπουργείου Παιδείας, ενώ το νομοσχέδιο τίθεται σε δημόσια διαβούλευση πριν κατατεθεί στη Βουλή για ψήφιση. Προηγήθηκε σύντομος διάλογος με τους φορείς του χώρου της ιδιωτικής εκπαίδευσης, με την Ομοσπονδία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ωστόσο (ΟΙΕΛΕ) να καταγγέλλει το περιεχόμενο του.

Συγκεκριμένα προβλέπεται:

– Ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα, στο οποίο τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν την δυνατότητα να διαμορφώσουν όπως θέλουν στα διευρυμένα τμήματα τους, εφόσον φυσικά τηρούν πρόγραμμα υπουργείου Παιδείας.

– Δυνατότητα μετεγγραφών μαθητών από ένα σχολείο σε άλλο εάν κάτι τέτοιο ζητηθεί.

– Απελευθέρωση του εσωτερικού κανονισμού των σχολείων, χωρίς συνεχείς ελέγχους από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης κάθε περιοχής με ελέγχους μόνο νομιμότητας, όχι σκοπιμότητας.

– Αυτονομία των σχολείων στη διαχείριση των εγκαταστάσεων τους. Τα ιδιωτικά σχολεία θα έχουν και πάλι την δυνατότητα να διαχειρίζονται τις εγκαταστάσεις τους τις απογευματινές ώρες, με την διοργάνωση φροντιστηρίων, εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, νοικιάζοντας τις για εκπαιδευτικές συναντήσεις ή ότι άλλο επιλέξουν. Το προηγούμενο χρονικό διάστημα οι δραστηριότητες αυτές των επιχειρήσεων είχαν περιοριστεί δραστικά καθώς υπήρχε αυστηρός έλεγχος.

– Προβλέπεται η δυνατότητα συστέγασης σχολείων με άλλους εκπαιδευτικούς οργανισμούς, φροντιστήρια κλπ και απασχόληση των εκπαιδευτικών τους σ αυτούς αν το επιλέξουν.

– Αξιολόγηση εκπαιδευτικών με βάση τα κριτήρια που θα θεσπιστούν στα σχολεία.

– Συμβάσεις αορίστου χρόνου για ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς. Καταργείται έτσι, το καθεστώς της «διετίας» μετά από την οποία έπρεπε να προσληφθούν μόνιμα ή όχι οι εκπαιδευτικοί. Κατ επέκταση και απολύσεις με απλή καταγγελία σύμβασης. Δυνατότητα πρόσθετης απασχόλησης των εκπαιδευτικών σε απογευματινές δραστηριότητες με πρόσθεση αμοιβή. Δυνατότητα αν θέλουν να εργάζονται και σε άλλα κέντρα γλωσσών ή να εργάζονται αν θέλουν και το καλοκαίρι.

– Δυνατότητα αντικατάστασης διευθυντών ή υποδιευθυντών εντός της χρονιάς.

Το νομοσχέδιο έχει μόνο 12 άρθρο, ενώ η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως μίλησε για ένα «ασφυκτικό πρόγραμμα λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού τους και διαχείρισης των εγκαταστάσεων τους που λειτουργούσε ως σήμερα».

Παράλληλα όμως, το υπουργείο Παιδείας, εκτός από τον νέο νόμο Πλαίσιο επεξεργάζεται δυο ακόμη νομοθετήματα για την επαγγελματική εκπαίδευση και το νέο σύστημα επιλογής στελεχών της εκπαίδευσης.

Tags
Back to top button