Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

Υποβαθμίζουν το ελληνικό ΠΝ-Γιατί ακυρώσαμε τις Κορβέτες μέσω PESCO αφού θέλουμε ισχυρά Πολεμικά Πλοία κατά του τουρκικού Στόλου;

Μετά από τόσα χρόνια αναμονής εδέησε η πολιτική ηγεσία της χώρας μας, να ξεκινήσει τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των Τεσσάρων Φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού.

Μετά το χθεσινό ΚΥΣΕΑ, είχαμε συνάντηση στο ΓΕΝ, στην οποία έδωσαν το παρόν, ο ΓΓ του ΥΠΕΘΑ, Αντώνης Οικονόμου, ο Α/ΓΕΝ, Αντιναύαρχος κ. Δημήτρης Κατάρας, και εκπρόσωποι της γερμανοολλανδικής κοινοπραξίας ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) -Thales Netherlands.

Στην συνάντηση έκλεισε η συμφωνία για να προχωρήσει το έργο του εκσυγχρονισμού των 4 Φρεγατών ΜΕΚΟ του Πολεμικού Ναυτικού, σύμφωνα και με τον ελληνικό τύπο.

Ποια είναι η κατάσταση του ελληνικού πολεμικού Ναυτικού μετά την ακύρωση των Αλουμινότρατων τύπου LCS

Μετά το «ναυάγιο» με τις αμερικανικές αλουμινότρατες τύπου LCS και την αδυναμία που διαπιστώνεται στην εξεύρεση ικανών πλοίων ενδιάμεσης λύσης για το Πολεμικό Ναυτικό, έγιναν  εισηγήσεις για την προμήθεια 4ης Belharra, χωρίς να λύνουν το πρόβλημα όμως.

Η Δομή Δυνάμεων 2020-2034 προβλέπει 18 Κύριες Μονάδες Επιφανείας.

Το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει σήμερα 13 κύριες μονάδες επιφανείας από τις οποίες είναι Εννέα 9 Φρεγάτες τύπου S που οδεύουν προς παροπλισμό και 4 Φρεγάτες τύπου  ΜΕΚΟ που θα αναβαθμιστούν.

Πολλά τα ερωτήματα για την μελλοντική κατάσταση του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού

Το κύριο ερώτημα εδώ είναι, αφού δεν είχαμε αποφασίσει εδώ και χρόνια να προβούμε είτε σε μαζική αγορά Φρεγατών ή σε εγχώρια κατασκευή ( σε συνεργασία με ξένη χώρα) κύριων μονάδων επιφανείας, γιατί αποσυρόμαστε από το πρόγραμμα Κορβετών από την Ευρώπη;

Από το 2019, η Ελλάδα συμμετείχε στο πρόγραμμα κατασκευής της ευρωπαϊκής Κορβέτας σε ελληνικά ναυπηγεία, μέσω του προγράμματος PESCO, που αφορά την κοινή αμυντική πολιτική των χωρών της ΕΕ με ευρωπαϊκά κονδύλια.  

Η χώρα μας, μέσω αυτού του προγράμματος που αφορά την δημιουργία ευρωπαϊκού αμυντικού μηχανισμού, είχε μια τεράστια ευκαιρία αναβάθμισης της δυνατότητας της να κατασκευάσει πολεμικά πλοία με ευρωπαϊκά κονδύλια, αποκτώντας παράλληλα και την αποκαλούμενη “κρίσιμη” τεχνολογία η οποία θα τα “συνοδεύει”.

Μιλάμε για τεράστια κονδύλια του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας και του Προγράμματος για την Ανάπτυξη της Αμυντικής Βιομηχανίας, από τα οποία μπορούσαμε ως χώρα να εκμεταλλευθούμε, την στιγμή που ο ελληνικός αμυντικός προϋπολογισμός είναι υπό πίεση, ενώ το κόστος και η τεχνολογική πολυπλοκότητα των οπλικών συστημάτων αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο.

Η ελληνική αμυντική βιομηχανία μπορούσε επίσης να επωφεληθεί μέσω της προβλεπόμενης συμμετοχής μικρομεσαίων επιχειρήσεων στα συγχρηματοδοτούμενα από την ΕΕ.

Γιατί λοιπόν αποσυρόμαστε ( έστω και προσωρινά) από την κατασκευή Πολεμικών πλοίων όχι μόνο ανώτερων τεχνολογικά από τις παλαιές Φρεγάτες που διαθέτουμε, αλλά και από τις σύγχρονες τουρκικές μονάδες επιφανείας, οι οποίες θα μας απειλούν σε μερικά χρόνια;

Εμείς ως χώρα δεν ζητάμε απεγνωσμένα μεταφορά τεχνολογίας για να κατασκευάζουμε τα δικά μας πλοία σε κάποια χρόνια;

Ποιοι ουσιαστικά αφήνουν στις καλένδες την απόκτηση σύγχρονων μονάδων επιφανείας για την εξασφάλιση της απαιτούμενης ναυτικής ισχύος της Ελλάδος, την στιγμή που οι Τούρκοι απειλούν επίσημα ελληνικά νησιά, και δηλώνουν ότι θα κατασκευάσουν και δεύτερο αεροπλανοφόρο, παρά την κατεστραμμένη οικονομία τους;

Πότε θα βάλουμε τις σωστές προτεραιότητες ως χώρα, οι οποίες συμπυκνώνονται για αρχή στο δόγμα “ αν μας επιτεθείτε θα κλάψουν οι μανούλες σας”, και μετά όλα τα υπόλοιπα μέσα σε ένα ρευστό και άκρως επικίνδυνο περιβάλλον, στο οποίο οι συμμαχίες είναι κάτι πολύ ασαφές και μη σίγουρο;

Πως θα είναι η νέα Κορβέτα μέσω PESCO  

Με μέγιστο μήκος τα 110 μέτρα, εκτόπισμα ν, δυνατότητα μεταφοράς ελικοπτέρου και οπλισμό αποτελούμενο από σύστημα καθέτου εκτοξεύσεως βλημάτων επιφανείας – αέρος, αυτή η νέου τύπου  ευρωπαϊκή Κορβέτα, θα αποτελέσει το “κλειδί” των εξελίξεων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο εν μέσω πραγματικά τεράστιων ενεργειακών σχεδίων.

Λέμε στο Αιγαίο, διότι πιθανότατα οι νέες φρεγάτες που θα εφοδιαστούμε θα δύνανται να εκτελούν κατά κανόνα αποστολές στα βαθιά ύδατα της Α.Μεσογείου, εκεί που πιθανόν υλοποιηθεί ο αγωγός φυσικού αερίου από την Ινδία-Σαουδική Αραβία προς Ελλάδα-ΕΕ, τον οποίο ήδη οι Τούρκοι έχουν βάλει στο στόχαστρο τους.

Οι εκδόσεις των Κορβετών της ΕΕ θα είναι οι εξής:

Α. Η έκδοση για αποστολές ναυτικής περιπολίας που στοχεύει να ικανοποιήσει τις ιταλικές και ισπανικές απαιτήσεις.

Β. Η έκδοση μεγάλης εμβέλειας για τη Γαλλία, η οποία επιζητά και μεγάλη ταχύτητα του πλοίου.

Γ. Την έκδοση μάχης αποκλειστικά για την Ελλάδα, η οποία θα διαθέτει δυνατότητα ευέλικτης αρθρωτής θωράκισης με σκοπό την προσαρμογή σε νέους όρους, σε ότι αφορά τις ναυτικές πλατφόρμες και τα συστήματα μάχης.

Το Ελληνικό Ναυτικό θέλει  μια έκδοση Κορβέτας με υψηλή ταχύτητα η οποία αναμένεται να διαθέτει σύστημα πρόωσης CODAD (COmbined Diesel And Diesel) εξασφαλίζοντας μέγιστη ταχύτητα 28 κόμβων.

Τρεις ή Έξι νέες κορβέτες αυτού του τύπου στην δύναμη του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, εξοπλισμένες με αντι-πλοϊκούς και πυραύλους επιφανείας αέρος και μεγάλη ιπποδύναμη, θα δώσουν την δυνατότητα κυριαρχίας έναντι του τουρκικού πολεμικού ναυτικού σε μια κλειστή θάλασσα όπως είναι το Αιγαίο, “απελευθερώνοντας” τις νέες Φρεγάτες για στρατηγικού τύπου αποστολές οπουδήποτε.
     

Tags
Back to top button