Στο Pro News Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων.

Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία από εμάς και τους συνεργάτες μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν συναινέσετε ή να αρνηθείτε να συναινέσετε. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αρνηθείτε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις σας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε πάντα να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας επιστρέφοντας σε αυτόν τον ιστότοπο ή επισκεπτόμενοι την πολιτική απορρήτου μας.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας.Δες περισσότερα εδώ.
Άμυνα & Ασφάλεια

Υπόθεση Ryanair: Από τη στιγμή που υπήρξε απειλή για βόμβα ο πιλότος έπρεπε να προσγειωθεί στο Μινσκ

Συνεχίζεται το θρίλερ γύρω από την πτήση της Ryanair που συνοδεία ενός  μαχητικού αεροσκάφους προσγειώθηκε στο Μινσκ. Όπως εκτιμούν πιλότοι και ειδικοί της αεροπλοΐας, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους, έπειτα από την απειλή για βόμβα που αποδείχτηκε ανύπαρκτη, δεν είχε άλλη επιλογή παρά να υπακούσει στις εντολές.

 «Εάν ο αναχαιτίζων κατηύθυνε την πτήση της Ryanair στο Μινσκ, τότε όφειλαν να προσγειωθούν εκεί», εξήγησε ο Τζον Κοξ, πρώην πιλότος της US Airways και νυν σύμβουλος σε θέματα ασφάλειας των πτήσεων.

«Οι πιλότοι εκπαιδεύονται για αυτό και υπάρχουν διεθνώς συμφωνημένα σινιάλα μεταξύ του αναχαιτίζοντος και του πολιτικού αεροσκάφους», σημείωσε.

Πρόσθεσε μάλιστα ότι οι πιλότοι, σε όλες τις πτήσεις, έχουν μαζί τους σκίτσα ή περιγραφές αυτών των σινιάλων.

Στην περίπτωση απειλής για βόμβα στο αεροπλάνο οι πιλότοι οφείλουν να υπακούσουν στις οδηγίες για το πού θα προσγειωθούν και να θεωρήσουν ότι ο αναχαιτίζων είναι εκεί για να τους βοηθήσει. «Δεν αμφισβητείς την πρόθεση (αυτού που αναχαιτίζει) επειδή υποθέτεις ότι βρίσκεται εκεί για να σε βοηθήσει», είπε ένας πιλότος ευρωπαϊκής εταιρείας.

«Είναι ο εναέριος χώρος τους και δεν ξεκινάς συζήτηση με ένα MiG-29», σχολίασε ένας άλλος πιλότος, αναφερόμενος στο μαχητικό που σήκωσε η Λευκορωσία για να κατευθύνει το αεροσκάφος της Ryanair στο Μινσκ.

Όπως μεταφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ειδικοί εξήγησαν ότι μολονότι οι αεροπορικές εταιρείες είναι υποχρεωμένες να παρέχουν λίστες με τα ονόματα των επιβατών στις διεθνείς πτήσεις τους, οι πιλότοι συνήθως δεν γνωρίζουν ποιοι επιβαίνουν στο αεροπλάνο.

Ο ICAO, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας, υποστηρίζει ότι η Λευκορωσία μπορεί να παραβίασε τη Σύμβαση του Σικάγο, μια διεθνή συμφωνία για την ασφάλεια των πτήσεων.

Η IATA, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών, ζήτησε τη διεξαγωγή έρευνας. Όμως το πώς θα μπορούσε να οργανωθεί μια τέτοια έρευνα παραμένει ασαφές, αφού ο τομέας της αεροπλοΐας -παρά τους διεθνώς εναρμονισμένους κανόνες που τον διέπουν, ώστε να είναι ασφαλείς οι ουρανοί- δεν διαθέτει κάποια «διεθνή αστυνομία», ώστε να αποφεύγονται οι συνεχείς διαφωνίες.

Νομικοί επισημαίνουν ότι για οποιαδήποτε έρευνα ή νομική διεκδίκηση θα έπρεπε να ξεμπερδευτεί πρώτα το κουβάρι των δικαιοδοσιών, ένα χαρακτηριστικό στοιχείο των φιλελευθεροποιημένων αεροπορικών ταξιδιών: ένα τζετ καταχωρισμένο στην Πολωνία, που εκτελεί πτήση για λογαριασμό ενός ομίλου από την Ιρλανδία, μεταξύ της Ελλάδας και της Λιθουανίας και βρίσκεται πάνω από τη Λευκορωσία, χώρα που δεν είναι μέλος της ΕΕ.

Tags
Back to top button